Amater: Na železnici škrípanie nie je počuť, lebo medzi električkovými a železničnými polomermi oblúkov sú priepastné rozdiely. Električková trať kopíruje terén v meste, takže 90' oblúky sú tu bežné.
Predovšetkým máš na železničných tratiach podstatne väčšie polomery oblúkov. Pískanie ale dosť ovplyvňuje rozšírenie rozchodu v oblúkoch, na ktoré sa u nás zabúda
re amater: neuveris, ale da sa. zialbohu, nikde taky obluk nie je, pretoze to by ho musel ktosi nakreslit, vypocitat polomer, vypocitat rozsierenie rozchodu a prevysenie vonkajsieho kolajnicoveho pasu. potom je na rade antivibracna rohoz, bokovnice a mazanie okolkov. zial u nas sa to tak nikdy nerobilo a este sa to tak veeeelmi dlho robit nebude
Vie mi niekto z Vás vysvetliť prečo sa nedá urobiť električková trať tak, aby v každej zákrute nebolo počuť pri prejazde vozidla to notoricky známe škrípanie kolies? Na železničnej trati som, sa s tým totiž ešte nestretol.
Inak čo som pozoroval reakcie ľudí, tak s 21Trky boli tiež doslova užasnutý. A niektorý ako naťahovali uši keď som hovoril babenke nejaké podrobnosto o nej ?
No CB, mal som česť vo svojom živote s tromi kusmi, jeden 18m, a dojmy boli všeliaké, hlavne zo zadného transparentu, ktorý nebol na jednej strane prišróbovaný a tak na každej jame ho bolo počuť ako treskol. 18m vozu stále unikal vzduch a do kopca skutočne neťahal, do sedačky za druhými dvermi som sa nevopchal a keď som chcel otvoriť strešné okno, musel som sa pri mojich 185cm postaviť na na to vyvýšené miesto pri kolesách, ako keby tam nemohlo byť elektrické okno ako v Suchojoch (SU). Len ten čo prišiel z testovacích jázd z Poľska na pápeža ten nemal nijakú závadu. Možno som mal len smolu.
No je mi jasné, že interiér 24Tr a 25Tr bude rovnaký ako CB, len si hovoril o restylingu interiéru Citybusov a tak hádam upravia aj tieto nedostatky. A hádam do BA príde 24Tr už upravená.
Inak som zvedavý kedy príde prvá 24Tr do Bratislavy? Žeby znovu na jeseň?
O autobusoch som písal len preto, že som chcel dať porovnanie koľko tu vydržal trol a koľko bus bez ohľadu na výrobcu.
TAMbusu by skutočne stačila menšia GO - plechy (mal by si vidieť 1402, 1404), transparenty, sedačky a možno protišmyková podlaha a tie vozy sú super. To že majú viac ako 10 rokov nehrá rolu. Pre cestujúcich stále atraktívne tak prečo nie?
Ja viem v Prahe nesmie jazdiť bus starší ako 10 rokov, ale načo kupovať 952 a vyhadzovať zánovné 732. Myslím si, že voz kľudne môže jazdiť takých 15 rokov ak je v stave aby tak dlho jazdiť mohol.
J:
21Tr pro Bratislavu má stejný interiér jako všechny ostatní.
Tak to jsi počul špatně. Já netvrdím, že Citybus je to nejlepší, ale některé fanatické výroky o sbírání šroubků mi přijdou směšné. Máme tu v Praze nejstaší Citybus z roku 1995 a větší problémy nejsou.
24Tr a 25Tr mají stejný interiér jako Citybusy a ten ty znáš. Takže málo místa na nohy určitě čekej.
Samozřejmě, že se Škoda snažila Ostrov prodat, ale nikdo ho nechtěl.
Ostrov nedoplatil na svou kvalitu práce, ale na dementní vedení, které se nesnažilo vůbec v ničem.
Nevím proč tu píšeš o autobusech???? Můj názor na stav autobusů v Bratislavě znáš = polovinu vozového parku vyjázet. Tambusy? Pár hodin práce? Vždyť je to přes 10 let starý!...sežraný rzí, naprosto v dezolátním stavu! Vyházet!
m@rtin: No nevšimol som si nejaké závažné nedostatky 21Trky čo sa madiel, líšt,... týka. Práveže som bol veľmi prekvapený aké je to dobre zladené. Ešte aj reklamné panely sa mi veľmi lúbili. A dvere - radosť pozerať. Repreduktory hlásenia zastávok nevidieť,...
Možno naša 21Trka má iný interiér, veď aj ten slávny komín, je už prerobený a tak tam nič nazavadzia. Dokonca som využil priestor zadného okna a keďže ja aj moja babenka sme chudí, tak sme si tam sadli. Myslím si, že by sa to stalo oblúbeným miestom na sedenie pre mladých. ?
No počul som ako sa v Brne v CB válajú šróbiky .-) ?
Ja len dúfam, že 24Tr a 25Tr nebude trpieť horolezeckými výstupmi a bude viac miesta na nohy. Zase nie až tak veľa ako K741. Proste tak akurát.
Práveže keby som bol akcionárom koncernu tak sa snažím predať v prvomrade dcéru, ktorá nezarába. A medzi ne sa Ostrov počíta, no veď uvidíme.
Ostrov zrejme doplatil na kvalitu svojej práce. Veď v BA jazdia v pohode 20 ročné trolejbusy a po VP, či GO ešte ďalších sedem rokov vydržia. Naopak autobusy z Karosy generálkujeme po 12 rokoch, Ikarusy 283 sa začali generálkovať po 8 rokoch a Ik280 sa generálkovať už ani neoplatí. Niektoré TAMy by tiež potrebovali zopár hodín práce celého týmu, aby vyzerali normálne. Možno je to, tým, že udržba trolov je lepšia ako busov, do toho nevydím, no kvalita práce hovorí za všetko.
Inak videli ste ten Ostravský bus, ktorý doriadili tiež fanúšikovia ftubalu z Brna? Hrôza.
J:
Škoda Ostrov jde opravdu do hajzlu. Škoda holding prodává svých 5 dcer, ale mezi ty se opravdu asi Ostrov nezařadí.
21Tr je asi nejpohodlnější nízkopodlažní vozidlo jaké znám. Horší je už propracovanost (madla, lišty.....).
Ať jsou v Bratislavě jakékoliv silnice, věř tomu, že nejsou o moc horší než kdekoliv jinde v ČR. V celé východní Evropě se rozpadá silniční infrastruktura. A neboj se, žádné Citybusy se v Praze nerozpadají, nevypadávají jim okna apod. Jen to v nich na špatných silnicích víc vrže. Nic víc.
Já bych se té 24Tr nebál, ale je pravda, že 22Tr je asi vozidlo MHD, které se mi líbí úplně nejvíc. Škoda, že Škoda končí ?.
Mimochodem od letošního roku proběhl restyling interiéru Citybusů. Sám jsem na něj zvědavý.
Dnes som sa po prvýkrát vo svojom živote viezol 21Trkou, tou našou slávnou jedinou a poviem vám bol som nadšený. To vozidlo má nádherný elegantný interiér (exteriér mi bol samozrejme známy už predtým) prepracovaný do detailov. Ako som taký nadšený, že keby som mal tú moc tak do BA dotiahnem nielen 21Tr a 22Tr ale aj 21Ab a 22Ab. Škoda, že to dopadlo tak, ako to dopadlo.
Dnes som zachytil info, že Škoda predá do konca tohto roka 5 svojich dcér. Neviem nič bližšie, ale moja špekulácia alebo zbožné prianie je, že by mohli predať aj Ostrov a niekto tam obnoviť výrobu.
To však nič nemení na fakte, že akýkoľvek Tbus, ktorý príde a nech to je aj 24Tr bude kvalitatívny skok oproti 14Tr. Len sa bojím výdrže tých vozov v Bratislave.
1. Co ani sam neviem? Ja viem ze je to na ziadost jednej z tych dvoch obci.
2. Uz to myslim (!) v dispecerovi bolo diskutovane - cize odtial by si to mohol vediet (odkial by som to asi vedel ja?)
3. Koniec debaty!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
J
Dnes som zachytil info, že Škoda predá do konca tohto roka 5 svojich dcér. Neviem nič bližšie, ale moja špekulácia alebo zbožné prianie je, že by mohli predať aj Ostrov a niekto tam obnoviť výrobu.
To však nič nemení na fakte, že akýkoľvek Tbus, ktorý príde a nech to je aj 24Tr bude kvalitatívny skok oproti 14Tr. Len sa bojím výdrže tých vozov v Bratislave.