Martyk: Profil košického kolesa je zhodný s profilom ostravského, ktorý vychádza zo železničného profilu. Šírka kolesa je 95 mm, šírka okolesníka (nákolku) na temene je 30 mm, na hrote 12 mm, prechod na valiacu plochu je R 15 a samotná valiaca časť má stúpanie 1:20. Dvojnápravové vozidlá majú železničný profil, so šírkou kolesa okolo 120 mm.
re a.p., metro petrzalka: nikto zatial nic oficialne nezverejnil, koridor je znamy, pravdepodobne vsak pojde o rychlodraznu elektricku. otazkou su peniaze... nalady na magorstrate su od metra odstupit, mozno to skonci nejakou manilou...
Zná někdo aktuální situaci okolo metra v Bratislavě ? Slyšel jsem totiž, že se v současné době předpokládá trasa Hlavná stanica-centrum-Petržalka. Nejprve se začne budovat úsek centrum-Petržalka, a to jako povrchový. Přes Dunaj se půjde přes starý most. V první fázi zde bude pouze provoz električek. Pak se teprve bude budovat podzemní úsek v centru. Současně s budováním podzemního úseku se pod zemí podejde Dunaj a trasa se v Petržalce napojí na povrchovou trasu. Provoz električek v Petržalce se teprve potom převede na provoz metra.
Co je na tom pravdy ?
Akurát na tej stránke majú chybu a zle im zobrazuje diakritiku. Správne má byť "Budapesti Közlekedési Vállalat". Každá technológia má svoje pomenovanie a v KE systém BKV prekladáme s maďarským prízvukom ako "Blbec, Kto Vymyslel...". ? V KE sa okrem mnohých problémov pridružil naviac ešte jeden vážny problém - profil blokovej koľajnice B1, ktorá je pre košický profil kolesa úplne nevhodný. Pre uvedený profil mala slúžiť bloková koľajnica B2, ktorá sa však nezačala vyrábať a prúser bol na svete. Na takmer 80% siete sa použila teda koľajnica B1, s tým, že niektoré kritické miesta v oblúkoch boli rozšírené vyfrézovaním. Aj napriek tomu dochádza k treniu nielen vnútornej strany okolesníka o hlavu koľajnice, ale aj vonkajšej strany o žliabok...
mozno off-topic ale vedeli ste odkial pochadza skratka BKV?
je to podla madarskeho DP - Budapesti kęzlekedési vállalat, kde zacali tento sposob stavby pouzivat ako prvi... haluz! myslel som ze to je skratka nejakej technologie, ci co...
No veď hej, keĎ vlaky sú zvačša slizké osobáky a autobusy idúce bez zastávky KE-PO. Súmestie Košice - Prešov je dosť významné na to, aby bolo prepojené aspoň Zr vlakmi. Tak často ako autobus Ti to chodiť nebude nikdy, to je proste doména autobusov s malou kapacitou. Ale keby to chodilo v pravom takte, tak nemože byť problém prísť na stanicu k vlaku, keĎ presne vieš, že Ti ide vždy o XX:23 osobák a párnaXX:05 zrýchlenka.
I.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko