Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: quide #27201:

1. Rychlost nezavisi od rozchodu.
2. V Bratislave nie je elektricka, je to nieco, co sa vzdialnene moze prirovnak k matnemu fragmentu akejsi lacnej imitacie elektricky. Ak chces vidiet elektricku, tak odporucam navstivit aj ine mesta. ?
>d3k0 : pozdravujem a opat sa vratim k mojmu prispevku. Ja vobec nezavrhujem nosny system... iste je ze ho BA potrebuje ako sol.
Len som v mojom prispevku mal na mysli klasicku elektricku. A z tej skusat robit nosny system je hlupost.
Chce to rychlostnu elektricku, s klasickym zeleznicnym rozchodom.
Len ma BA troska problem s geo0grafickou polohou. Myslim tym ze jej chyba pravidelny tvar. Mam na mysli vystrcenu DNV, Racu..... pripadne moze byt problem s premosteniami z Patrzalky.
Reakcia na: bigmac #27197:

Jezis, neprezivaj to. ?
bigmac:V podstate uplny suhlas,akurat by som prestupovymi bodmi hrana riesil aj vztah Straßenbahn Engerau/Straßenbahn Balkan.Prestupne body Stefanikovo nam.:),Uholne sklady alias Kulturne a informacne stredisko NDR,Rooseveltovo nam.,SNM.
Reakcia na: bigmac #27172:

Keby som chcel byt odporny, tak poviem ze cez ten obluk uz medzimestska zeleznica premavala, samozrejme na 1435 a nebol to trabust obluk. ? ?
re fobust: podje..vas, ked uz ***at nevies? za cosi okolo 20 min. zlikvidovane a bolo to vonku 2ma podvozkami. A a C. A odislo to vlastnou silotu nach krasnanske buzerantovo mit transistorovo. este nejake otazky?
Reakcia na: bigmac #27195:

Dufam ze si tam poctivo pomahal a hadzal vyhybky. ?
Reakcia na: bigmac #27193:

Ako dlho? ?
krabusti v akcii, k2s vyko***ana krizom cez kamenne, 7116, 13/1
Reakcia na: bigmac #27191:

V podstate suhlasim.
pani, prosim vas: akosi mi zacina unikat podstata tejto ***aty. Riesime tu prepravne vztahy tohto uboheho a tazko skusaneho mesta, alebo budujeme kozmodrom bajkonur? preco nejakeho mackomysiaka od ma, ds, sc, tt a pod? iste myslienka to je pekna, ale bubaky mame? a ak mame, kolko ich mame? nie je lacnejsie postavat tram do dnv a pet. a integrovat ju na zsr, sad vhodnymi prestupovymi bodmi? a hlavne tak, aby bola nadvaznost liniek a rozumne grafikony? vid praha? vlkovi je jedno, co ho povezie, podstatne je pohodlie, cas, cena a kvalita...
Reakcia na: fobust #27189:
No veď hej. Ale určite sa ich obsah nehybal ?
Reakcia na: tr3mp #27188:

Tak videl som aj lepsie fotky. ?
Chcete vidieť ULFa? Na stránkach viedenského DP ho nájdete, dokonca v pohybe: http://www.wienerlinien.at/WienerStadtWerke/IMAGE/Banner/wl/banner_f4000_d.gif
Reakcia na: bigmac #27186:

Vcelku si to vela dobre vysvetlil, ak nieco o trakcnej mechanike a dymanike mas, mozes to kludne pohladat, rad by som si to kukol. ?
re emo: no ja si to dokazem predstavit , dokonca na to existuje vzorec, podla ktoreho sa da presne vypocitat, kedy sa to v tom obluku zasekne. a ked dodas dostatocne velku silu tak to pekne vylezie von v smere odstredivej sily. a never tomu, ze otocny podvozok je otocny ako vrtula lietadla na gumicku. ono to funguje vyborne, ale stale to je obmedzena faktormi ako razvor osi na podvozku, razvor otocnych capov v rame, profil kolesa, rozchod, polomer obluka a jeho prevysenie a rychlost. inak sa sprava dvojkolie pri jazde vybehom, inak pri zadani jazdy, inak pri brzde. je to trosku zlozitejsie ako sa to na prvy pohlad zda. ak chces vediet viac, daj vediet, mam nieco o trakcnej mechanike a dynamike, pohladam, zapoziciam.
re S499.1023: A teraz co chces stavat? Schnellbahn na mostoch, ktore su drahsie ako tunely..? tak to potom radsej metro...
S499.1023:
Mozeme sa hadat donekonecna, vo svete existuje kazdy z popisovanych systemov a dovolim si povedat ze uspesne. Je jedno aky system teraz vezmes, vsetky maju vyhody aj nevyhody a nieco stojia. Vzhladom na akutny nedostatok penazi na hocico si myslim ze uvazovat nad zmenou rozchodu nie je rozumne. Myslienka postavat teraz tramvaj na 1000-ke do Petrzalky s tym, ze trat bude mat definitivne vyskove a smerove pomery je rozumna, lebo nevies kedy ziskas peniaze na prestavbu celej siete s napojenim na zeleznicu. ?
Reakcia na: S499.1023 #27180:

Akosi stale zabudame na jednu velmi jednoduchu moznost: Vlozit na vybranych usekoch 3 kolaj. Navrhujem vlozit ju na lavu stranu (v smere jazdy). Tym mozes k ostovceku pritlaci tramvaj na rozchode 1000 mm so sirkou 2,5 metra a rychlodrazne zeleznicne hovado na 1435 mm so sirkou 2,8 metra. Typicky priklad ako to funguje je Vogtlandbahn - Zwickau. Tam je sirka tramvaje sice 2,2 metra (KT4), ale po vlozeni tretej kolajnice na vybranom useku, kade chodi aj ten tvoj oblubeny ?? sa tam vocpe aj vozidlo so sirsou skrinou, k rovnakemu nastupnemu ostrovceku. Aky je zeleznicny profil? Hadam nie 2,5 metra. Akoze neviem si tak celkom dobre predstavit, ako by ludia zo zeleznicneho peronu nastupovali do kockopsa cez nejaku jamu. Ano, existuje vysuvny schodik, ale uzsie vozdilo = nizsia kapacita, to vies, ze? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.