Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Česká vláda o 1. mája 2004 znižuje vyššiu sadzbu DPH z 22% na 19% a tak bude MHDčka pre cestujúcich lacnejšia o 3% čo je pri 1000,-Kč 30,-Kč. To v prípade ak to dopravcovia využijú na zníženie cien. Ak nie, tak DP budú mať z cestovného o 3% viac prachov. Lepšie by bolo keby dopravcovia ceny neznížili, veď v Čechách je cestovné v MHD lacné a cestujúcemu tých 120,- za rok nijako nepomôže, no DP tie 3% z celkových tržieb určite pomôžu na skvalitnenie už aj tak dobrej MHD.

350.004: ďakujem za názor. Nesúhlasím s tebou, ale každý má právo na ten svoj názor, že áno. Avšak patrilo by sa aspoň vystupovať pod svojím nickom keď už chceš na niekoho nadávať, respektíve keď reaguješ na spoludiskutúcich.
Len doplním, že môj otec mal tetu vo Viedni a mama uja v Londýne a tak boli ľudmi takpovediac stráženými. To už nehovorím o iných ľuďoch z mojej rodiny, ktorí ochutnali slobodu ešte keď netušili, že to raz bude problém a to počas vojny. Napríklad môj otec na vojne mal v knižke napísané niečo ako nespoľahlivý a tak nemohol byť na stráži aby neušiel.

Ono je zásadný rozdiel či prevádzkuješ 20 vozov s pohonom na zemný plyn alebo 300 vozov. Lebo čím viac plynu denne odobereš tým nižšiu cenu za m3 zaplatíš. Na Slovensku tento rok cena plynu pre veľkoodberateľov klesla o 2%. Avšak cena nafty stúpla.
Vážený pán námestník Kolada,
posielam Vám moje stanovisko k mailovej sťažnosti pána xxxx xxxx.

V čase rozhodovania o modernizácii električiek K2 bolo vzhľadom na pomerne priaznivý vek a technický stav určené začať s vozidlami poslednej série z roku 1983 ( #7085, 7086 a 7087). Predchádzajúca modernizácia v DPB prebehla v roku 1993-1995 na električkách T3 a bola použitá výzbroj TV8 z produkcie firmy ČKD Trakce. Táto výzbroj bola osvedčená, úsporná, na vozidlách K2 ju používali v tom čase aj iné dopravné podniky. Preto nebolo pochýb o výbere výzbroje pre modernizáciu prvého z radu vozidiel – 7085.
Výzbroj sme zakúpili, ale žiaľ, kým sme dospeli k montáži do opraveného vozidla, výrobca výzbroje sa dostal do konkurzu a neskôr zanikol, a s ním aj možnosť získať potrebnú výrobnú a montážnu dokumentáciu. Preto sme museli naše technologické a konštrukčné kapacity rozdeliť a okrem bežných plánovaných opráv zamerať aj na tému tvorby dokumentácie pre K2 s výzbrojou TV8. Čiastočne nám pomohli partnerské dopravné podniky, ale vzhľadom na miestne odlišnosti bolo treba poskytnuté schémy prepracovať. Prioritou prestalo byť jediné vozidlo svojho druhu bez nádeje na opakovanie výroby a práce na ňom pokračovali v miernejšom tempe.
V súčasnosti sú všetky problémy technického charakteru vyriešené, vozidlo je takmer dokončené a zostáva ho oživiť a vyskúšať. V roku 2003 sme oslovili s prosbou o pomoc spol. s r.o. ČKD Pragoimex, v ktorej ako sa ukázalo, pracujú bývalí zamestnanci ČKD Trakce, podieľajúci sa na vývoji a výrobe trakčnej výzbroje TV8 a ktorí sú schopní a ochotní tento typ výzbroje oživiť. Prvé pracovné rokovanie sa uskutočnilo 21.1.2004 s prísľubom oživiť vozidlo do konca februára tohto roku.
Nakoniec ostáva už len získať schválenie nového typu vozidla a povolenie na jeho prevádzkovanie, čo je síce posledná, ale určite veľmi dôležitá etapa celej modernizácie. S ňou sú spojené určité administratívne úkony, ktoré si vyžiadajú ešte niekoľko týždňov.
Uznávam svoj podiel viny na dlhej dobe modernizácie uvedenej električky, ale rozhodne odmietam tvrdenie, že by bol problém v „prinútení dielenských pracovníkov dokončiť túto električku“.

Ing. Vladimír Rafaj
riaditeľ divízie Elektrické dráhy
Reakcia na: fobust #25315:
Ako si prišiel na to, že K3RN má podvozok mimo kĺb?
I.
Reakcia na: Papyr #25283:
No nemusi to byt celkom pravda. Ja som pocas malickosti byval na konci Petrzalky. Kratke Karosy som si vobec neoblubil, lebo mi pistali pred domom, Ikarusy tiez nie, lebo sa v nich cestou do skoly nekurilo. Oblubil som si akurat klbove Karosy, pretoze boli v predu tiche, kurilo sa v nich a nepistali mi rovno pred domom. A mali tmave skla, to sa mi pacilo vtedy 🙂 Trolejbusy a elektricky som neznasal, ale ked som sa prestahoval k trolejbusom, tak som si ich oblubil ovela viac ako vsetky autobusy predtym dokopy. 🙂 Co sa tyka oslavovania Ikarusov, tak budem oslavovat vtedy, ked vyradia posledny Ikarus 280/283. 🙂
Reakcia na: Vladimír #25313:

Ono to zrejme plati pre solo vozidla. Mne bola kedysi povedana tusim suma 170 000 Kc za tabule do klboveho vozu. Takze solo by sa do 150 tisic sk mohlo vtesnat.

Re #25314 Ike:
Je uplne jedno aka firma to je, ani v novinach nemas reklamu podla toho, kto ju ma...
ZST XX by som nespoplatnoval, pretoze to nie je reklama. To by sa to muselo volat ZSR alebo Zeleznicna spolocnost. To iste pre AS.
Divadlo Arena si samozrejme plati za nazov, preco by nemalo, a v jeho pripade je to myslim vhodne premenovanie. Krasovskeho aj tak nikto nepozna.
Reakcia na: Jenki #25309:

Plne si vsetky body uvedomujem, ale ako napad to nie je az take nerealne, ked dokazali spravit K3R-N, co je na podobnom principe, ze podvozok je mimo klb...
Reakcia na: Vladimír #25272:
to ano, ale tiez to nie je firma, ktora by pomocou reklamy ziskala $$$$



J > to hej, ale to potom (ked aj tie cintoriny) by si taktiez mohol dpb spoplatnit aj zastavky ZST XXX, aj SAD by mala platit za AS Nivy, kazdopadne je otazka zisku diskutabilna...

Myslite, ze aj Divadlo Arena plati za nazov???
Zaujali ma dva články o bratislavskej MHD, na ktoré je z hlavnej stránky odkaz.

1. "Vybavenie jedného vozidla týmto systémom, vrátane digitálneho vyhlasovača zastávok sa pohybuje medzi 100-tisíc až 150-tisíc korún."
Reč je o systéme BUSE. Je táto cena vôbec reálna? Ja mám totiž info o cene IBA displejov pre jedno sólo vozidlo v cene zhruba 300-400 tisíc! Kde je teraz pravda? Alebo má DPB ako veľkoodberateľ takú výraznú zľavu?
2. "Dopravný podnik získa prenájmom 80-tisíc korún..."
Zdá sa, že cena za Kooperatívu bola skutočne len tých jednorazových 80 tisíc a nie ako hútal Andy, že za každý označník jedna platba.
Re 350.004: Da sa s Tebou suhlasit len ciastocne-aj ked som za svojej vodicskej kariery fajcil vo vozidle,nechodil nacas a podobne,postupom casu som zhodnotil,ze aj tieto "drobnosti" podstatnym sposobom ovplyvnuju pohlad cestujucej verejnosti na MHD ako celok.
Reakcia na: COLOR #25310:
Hm, hlboko sa ospravedlnujem, spisovny vyraz je "preliezacka". 🙂 Osobne tak -- mozno nespravne -- oznacujem popri (hrdzavych) kovovych konstrukciach povodne urcenych na fyzicku zabavu mladsich obyvatelov sidlisk (za novodobu variaciu na tuto temu mozeme pokladat aj zastavky barrandovskej elektrickovej trate 🙂 ) aj ciastocne-nizkopodlazne vozidla s vacsim ci mensim poctom schodov, hrbov a inych priestorovych kratochvil v interieri, idealne v konfiguracii dole-hore-dole-hore. 🙂
galiyosha: Odpust otazku na telo, ale CO JE PRELIEZKA??? Ďiki...
Reakcia na: fobust #25301:


Projekt T3SUCSK by měl tato podstatná úskalí :

1. zkus si namalovat, co by to dělalo v protiběžných obloucích tvaru S (ale přežít by to šlo)
2. To, že něco vyjde "na zrcátko" ještě neznamená, že se to vejde do normy (ale ta jde upravit)
3. nápravový tlak na středních podvozcích by byl kolem 12ti tun (a to by opravdu přežít nešlo).
4. stávající páteřový rám T3 by se musel podstatným způsobem zesílit, takže bod 3 by byl možná ještě horší
Reakcia na: 350.004 #25307:
K tomu snad len tolko, ze tvoje porovnanie Ikarus 4xx vs Agora nesvedci prilis o urovni samotnych vozov, skor o urovni udrzby v tom ktorom meste. Ono aj taka prazska Karosa B732 zgeneralkovana v 1999 hrka menej nez bratislavska B732 zgeneralkovana v 2001. Znamena to, ze B732 je horsi voz, nez B732? (Segmentation fault...)
Posledných pár príspevkov od J. mi nedá nereagovať. Ja fakt lutujem zamestnancov DPB aj vodičov aj dispečerov. Vodičov z toho dôvodu, že tým svojím bonzovaním im niektorým môžeš narobiť aj nepríjemnosti. Tvoji rodičia boli asi za bolševikov domoví dôverníci, keď ty nemáš iné problémy ako furt pozerať po vodičoch a kontrolovať ich či sa správajú presne podľa predpisov. Dispečerov ľutujem, lebo ak ich otravuješ s takými p.č.vinami, že vodič si na konečnej zapáli cigaretu vo voze. Len sa obávam, že takých čurákov ako si ty je viac. To vy vysokoškoláci nemáte nič iné na práci? To sa potom vôbec nečudujem, že Slovensko a Blava samotná vyzerá tak ako vyzerá, keď tu tomu vládnu takýto odborníci.
Keď nemáš čo na práci a chceš trebars pomôcť MHD, skús hlasiť každý chýbajúci CP na zastávke a nie vodiča, čo vo voze fajčí. Tvoje príspevky svedčia o tvojej úrovni, ale neboj nie si jediný, na tomto DF, tu vie o čom píše, len pár ľudí napr.(Igorko alias R.L., fobust, českí navštevníci Martin, Jenki, PvVS, Zuzana Z.)snad som na nikoho nezabudol.
Tak česká vláda stopla výstavbu koridorov? A, že už teraz stavajú trakčné vedenie medzi Přeloučí a Zabořím alebo v Bohumíne. Pozri si zákon schválený vládou ČR o rozpočte SFDI na tento rok, je tam presný rozpis akcií{www.sfdi.cz}. Videl si niekedy na vlastné oči Karosu Citybus, keď tak fundovane píšeš, že sú to rozhrkané vozy? A Ik 415, a Ik 435 sú dobré vozy? Lebo je veľmi zaujímavé, že pražský Citybus z roku 1996 hrká menej než bratislavský Ik 435 z roku 1998.

Niečo pre tých čo nečítajú Dopravní magazín:

Konec provozu plynových autobusů na Uherskohradišťsku
V první polovině 90.let zahájilo několik českých dopravních firem provoz autobusů poháněných alternativními palivy (CNG-stlačený zemní plyn, LPG-propan-butan). Mezi tyto dopravce se zařadilo i ČSAD Uherské Hradiště, jež první plynové autobusy uvedlo do pravidelného provozu v roce 1993. Záměrem dopravce bylo jednak snížení vlastních nákladů, jelikož zemní plyn byl v té době levnější než nafta, a v nemalé míře i snaha o snížení negativního vlivu autobusové dopravy na životní prostředí snížením hodnot škodlivin vypouštěných do ovzduší. Celkem zde bylo v letech 1993 - 2001 uvedeno do provozu 21 autobusu na CNG (3x B731, 14x B732NG, 4x C734NG). Všechna tato vozidla vznikla přestavbou starších, resp. nově dodaných naftových autobusů. Přestavby starších vozů probíhaly v rámci generálních oprav vlastních vozidel. Poslední 2 plynové autobusy B732, zařazené do provozu v roce 2001, byly zakoupeny jako starší od DP Brno. Stáří vozidel, vysoká poruchovost plynových autobusů a neustále se zvyšující cena pohonného média vedly společnost k rozhodnutí ukončit jejich provoz k 31.7.2003, čímž skončil jejich pravidelný provoz na městských a regionálních linkách. Plynové autobusy byly k uvedenému datu odstaveny, přičemž 3 vozy byly prodány firmě FTL Prostějov, 4 zpětne přestavěny na klasický naftový motor a zbývající jsou nabídnuty k odprodeji. Nákup nových továrně vyrobených autobusů CNG je ekonomicky náročnější než u obdobných autobusů s naftovým motorem, ačkoliv je při něm možno využít dotaci poskytovanou Státním fondem životního prostředí, navíc roste i cena plynu. Přestože se neustále spřísňují emisní limity pro naftové autobusy (EURO 3), je ale nutno zdůraznit, že i nadále zůstávají autobusy poháněné alternatívními palivy ekologičtější než vozidla poháněná naftovými motory.
"Takže pokud jde o BN12, tak v ČSAD Brno - město a.s. je provozován od úterý. Jeho zkušební provoz skončí v úterý 3.2.2004. Poté se přesune opět na týden do Slatinské vozovny DP, která jej bude také zkoušet. Po čtrnáctidenním provozu u obou brněnských dopravců pak odjede na zkušenou do Bratislavy(opět 1-2 týdny)."

Tak za tyzden sa udajne budeme moct tej preliezke pozriet blizsie na zubok. No, som celkom zvedavy, aj ked vzhlad a interier ma odpudzuju uz teraz... :-|
Reakcia na: fobust #25301:
LOL, elektricka s reklamou Futurama rulez! 😃 Navrhujem zacat zbierku na CVR Futurama...

Re #25302 S499.1023: Ten pocit som nadobudol uz fotiek. On ani povodny SOR B9,5 nie je prave krasavec, ale do kopca na Klenovu predbehne bratislavske 14Tr bez najmensich problemov. (Co ale asi bude sposobene skor stavom vozidiel a sposobom jazdy trolejbusakov.)
Reakcia na: S499.1023 #25302:

To si hovoril o SOR BN12?
Reakcia na: S499.1023 #25302:

V Bratislave zuri choroba SORs. 🙂
Reakcia na: galiyosha #25300:
Klobásový SOR by mohol byť ku koncu roka. Bratislava však akosi o megabusy SOR stratila záujem, inka si nedokážem vysvetliť, prečo sa vozidlo s nápisom "Vyvinuto ve spolupráci s DP Bratislava" dostalo najprv do Liberca. Inak sa ale pripravte na to, že vozidlo síce jazdí vynikajúco, ale je extrémne hnusné...
I.
Reakcia na: Jenki #25296:

Hmm a co takto tato konstrukcia:
http://imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef2b33233533f3341f3039341f212e1f2b2529232932342b252c251f212923213a292e3225242f2def392b2e212c23

Vsak aj K3R-N je na tomto istom principe. Akurat ten stred by naozaj mohgol byt kratsi, aby to podvozky vydrzali. Ale ber ohlad na to, ze som to pisal par rokov dozadu, dnes by som to robil inak. Ale princip ostal. Bolo to iba z recesie, ked som sa prvy krat dopocul o K3R-N a tak som vypracoval nieco podobne na beze T3....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.