Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pozdravujem pamätníkov. Rád by som sa viac dozvedel o histórii verejnej dopravy do Čiernej vody.

Podľa historických máp na imhd tam jazdila linka 32 (neskôr 53) minimálne v roku 1985, ale v roku 1961 ešte nie.

Jazdili na tej linke vždy busy v mestskom prevedení alebo mal vtedajší DPMB na takúto "vidiecku linku" aj nejaké vozidlá v prímestskom prevedení?

Aj vtedy Čierna voda patrila pod Chorvátsky Grob? Nejazdila tam odnikiaľ žiadna prímestská doprava?

Ak chcel ísť niekto z Čiernej vody napr. na Obecný úrad do centra / samotnej dediny Chorvátsky Grob verejnou dopravou, tak musel jedine obrovskou nadchádzkou cez Bratislavu s prestupom z MHD na prímestský bus?

Na staremapy.sk som z roku 1955 našiel, že už vtedy existovala súčasná cesta z Čiernej vody do samotného Chorvátskeho Grobu, ale približne medzi dnešným Malým Rajom a pôvodným Slovenským Grobom vraj viedla iba poľná cesta.

Čiernu vodu si pamätám ako kuriozitu zo začiatku 21. storočia že napriek tomu, že to ani vtedy nebola súčasť Bratislavy, tak tam jazdila bratislavská MHD, a to bez akéhokoľvek príplatku.

Zaujímavé bolo pre mňa (v súvislosti s novou výstavbou a predĺžením linky 53 do samotného Chorvátskeho Grobu), že najskôr sa nejakú dobu udržiaval tarifný stav, že po pôvodnú konečnú zastávku pri kaštieli (Hotel Kamila, dnes Agátka) to ešte bola bratislavská zóna 101, ale nasledujúca neďaleká zastávka v súvislej zástavbe, takisto v Čiernej vode, "Na pasienku" už bola v mimobratislavskej zóne.

Nepamätám sa kde sa bus MHD pri kaštieli otáčal, bolo tam niekde dopravne oficiálne miesto vhodné na bezpečné otočenie autobusu?

Teraz keď je Čierna voda taká veľká, myslíte že by bolo reálne žeby sa z nej mohla stať samostatná obec? I keď chápem, že trend do budúcnosti sa očakáva skôr opačný, teda spájanie menších obcí.
Reakcia na: Petto #252030:
Kamión medzi Dúbravkou a tunelom:

Sch. Trnavského x Harmincova
iba z KV do KV bez obmedzenia

Karloveská x Líščie údolie
do 3,5 t obojsmerne

Kútiky
z Dúbravy do Dúbravky iba MHD

Karloveská x Pustá
do 3,5 t obojsmerne

Karloveská x Fadruszova
okrem nákladných vozidiel s prívesom alebo návesom

Karloveská x Segnerova
do 3,5 t z KV do KV

Karloveská x Jurigovo nám.
do 3,5 t z Dúbravky do Dúbravky

Riviéra (Molecova)
žiadne

Riviéra (Devínska)
do 3,5 t z mesta do mesta

Botanická (OMV)
okrem nákladných vozidiel z mesta do mesta

Lanfra
nič

NAGLS x Žižkova
iba z KV do KV bez obmedzenia (reálne to však dlhé vozidlo nevytočí)

NAGLS (PKO)
z mesta do mesta do 10 m

Tunel
nič
Reakcia na: Petto #252030:
Áno sú.. ale tak pri Shellke je to nepoužiteľné lebo to nie je na otáčanie... Iba na odbocenie

Predtým som chcel napísať že sa otočí nad lúčkami a nie na Segnerovej ale videl som už otáčať veľakrát sa na tých Uturnoch aj väčšie vozidla ako 3.5t
Reakcia na: Ma178rek #252023:
Nad Luckami semafor a Shellka semafor su myslim povolene pre tocenie kamionov resp vacsich aut ako osobne vozidlo. Segnerova je tiez zakaz and 3,5t.
Reakcia na: MatejBA #251985:
aby PAAS nefungoval ako náhrada parkujúcich miest u zamestnávateľa, aby sa zvýšil počet ľudí s TP
Reakcia na: MatejBA #252027:
Samozrejme, že je to celé kravina.

PZ si vyžiada tie kamerové záznamy, ktoré potrebuje pri objasňovaní trestného činu, resp. pri preverovaní iného činu s oporou v TZ.

Sto rokov štát nie je schopný doriešiť stacionárne radary a tu chcú niektorí nadstavbu, ktorá ešte nefunguje ani vo výrazne vyspelejších krajinách.
Reakcia na: B K #252026:
Ono hlavne je tam otazka chybovosti, certifikacie a GDPR.

Aj policajny radar obcas priradi rychlost inemu autu, a taka AI moze lahko robit viac chyb.

Druha vec je nejaky pofiderny zaznam bez certifikovania bude urcovat kto porusil a kto nie zakon pomocou umelej inteligencie. To ti kazdy absolvent pravnickej fakulty (aj taky, co ledva presiel) lahko dokaze obhajit a zamiest pokutu pod stol, cim sa zbytocne zahltia sudy a sposobia naklady, lebo par aktivnych... triednych nepriatelov to tak chce.

A v neposlednom rade je tu otazka GDPR. My na baraku nemozeme mat kameru nahravajucu pristupovy chodnik do panelaku aby sme ochranili vonkajsie dvere a fasadu pred vandalmi (lebo ludia nemaju sancu si precitat GDPR sloh na nasich dverach) pokial nesplnime prisne podmienky na nahravanie a uchovavanie zaznamov. A opat sa dostavame k tomu, ze pravnik by to lahko obhajil, pretoze ja ako vodic napriklad nemusim mat znalost nahravania, netusim ake mam prava a na zaklade coho ma moze vozidlo MHD nahrat, ako sa branit a koho v DPB kontaktovat s GDPR ziadostou.
Reakcia na: mbendzala #252024:
Matematicky...počas pracovného dňa máš vo výprave cez 500 vozidiel.
Kamerové záznamy sa sťahujú fyzickou návštevou vozidla (+oživenie). Ak by oživenie + stiahnutie + uspatie trvalo len 10 minút, tak to máš 500 x 10 minút = cez 5 000 minút. Záznam iba pri 10 hodinách premávky má 10 x 60 = 600 minút. Takže sme pri vyše 3 000 000 minút záznamov....x počet dní = šialené číslo.

Umelou inteligenciou? Tá vie vyhodnotiť napr. stacionárne, že nejaké vozidlo prešlo na červenú, parkuje dlhšie ako je povolené, atď..a to je už nadštandard na naše pomery. Pochybujem, že existuje AI, ktorá z nekvalitného záznamu vyhodnotí porušenie slovenskej legislatívy, vytvorí upozornenie a pošle človeka podať oznámenie (spísať úradný záznam).

Pozeráš veľa sci-fi a technológií z vyspelého sveta.

Btw, nerozumiem prečo má bežný dopravca (DPB nie je nič viac ako kopec iných dopravcov) suplovať prácu polície. Máme predsa stovky až tisíce kamier vo vysokom rozlíšení na križovatkách, verejných budovách, atď., polícia má k ním plný prístup, zaznamenajú denné tisíce priestupkov.

Máš pocit, že tým niekto zaoberá? Najprv musí byť vôľa, potom cesta.
Reakcia na: mbendzala #252024:
Na to nie je politická vôľa.
Reakcia na: Perto #252001:
otazka je kedy mesto&DPB konecne dojdu na to ze vozidla maju kamery a mesto ma pravo pokutovat parkovanie objektivnou zodpovednostou, aj civilny zamestnanci...
vecer stiahnu zaznamy z vozidiel (archivuju sa den vo vozidle, ci?)
nechaju to prejst umelu inteligenciu, potom clovekom... odhadom 1 clovek za 1 den tak stovky pokut ulozi...
potom sa nasledne vsetko taxi a zasobovanie odnauci parkovat na zastavkach a bus pruhoch... vytaznost klesne na par denne, bude treba zdokonalit umelu inteligenciu...
Reakcia na: Petto #252020:
Nooooo podľa mňa 3.5t otočka sa dá vyriešiť tak že okrem BUS a keď ide kamión od Billy na Segnerovej tak sa točí kde? Až na Segnerovej???
Reakcia na: Petto #252020:
Ach na ten retarder som zabudol - hej tam aj moje auto ma obcas co robit, hlavne ked som nalozeny. Aj ked zase v Dubravke na Bagarovej je este vacsia smakocinka 😃
Reakcia na: upravovač fotiek #252015:
Hlavne ta Magurska je useless ked 42 49 64 nemaju ziadne hybridy ani degese. Este 64 ma sem tam deges.
Reakcia na: MatejBA #252018:
12metrak na L139 nie je vhodny pomedzi baraky cez Cavojskeho, Carskeho atd. cize NIE
ADD2 na Cavojskeho ulici (Pri vyusteni na karlovesku) je tak vysoky retarder ze tam by nepresiel aktualne ani midibus ci mikrobus vlastne nic.
https://www.google.com/maps/@48.1586134,17.0519724,3a,90y,104.87h,68.69t/data=!3m7!1e1!3m5!1s83TEuOAAHzyir1B5QkC-7A!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D21.31416108289963%26panoid%3D83TEuOAAHzyir1B5QkC-7A%26yaw%3D104.87079265191879!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDIwNS4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
139 moze robit okruh Janotova/Banikova ale smer Grunty by sa zase len musela vratit k Shellke a tam sa otocit. Lebo na "milosovej" byvalej zastavke resp. otocke je zakaz tocenia nad 3,5tony.
Reakcia na: kubohaha #252014:
Nikto nedodal žiadne nové trolejbusy, takže čo presne očakávaš?
Reakcia na: Ma178rek #252016:
Skor nie. Ak uz predlzit 139 tak po Karloveskej, cez Cavojskeho, Carskeho a Liscie udolie pre lepsiu obsluhu Liscieho udolia (od relax zony po domy na tej ulici) alebo od Jurigovho namestia (zastavky) ist dolava na Liscie udolie - Pod Rovnicami - Carskeho - Liscie udolie a spat na trasu.

Idealne by bolo, aby to obsluzilo Molecovu po tom predlzeni (prestup na elektricky) ale to by sa tam autobus musel krkolomne otacat cez obratisko trolejbusov, aby sa dostal na Stare Grunty.
Reakcia na: kubohaha #252014:
Pre pripadne operativne vyluky
Som si čítal staré dokumenty a kedysi chcela mestská cast linku 139 dať cez Janotovu a Banikovu...
Myslíte si že by to teraz dávalo zmysel alebo nie???
Reakcia na: kubohaha #252014:
Nový interný predpis, keď trolejbus vytrolejí, aby pokračoval v jazde po najbližšie možné miesto "pohodlného natrolejenia" počas státia v zastávke. Alebo ak by sa niečo stalo, trolejbus bude odklonený trasou bez vedenia, aby sa mohol pohodlne napojiť na viacerých bodoch po trase linky, keď sa na ňu vráti.
Reakcia na: Foltest #252013:
Ako si teda vysvetluješ tento nečakaný zjav?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.