Reakcia na: Ike #251732:
My sa tu ale nebavíme o tom či autobus bude zelený alebo modrý, s klimatizáciou alebo bez, raz za hodinu alebo raz za deň, teda témach ktoré by spadali do kategórie "kvalita MHD". Debatujeme o dodržiavaní zákona. Snáď sa zhodneme že ak demokraticky zvolená NR SR prijala nejaký zákon, tak demokraticky zvolené orgány mesta Pezinok nemajú disponovať právom ten zákon na ním objednávaných linkách de facto zrušiť lebo nevyhovuje ich záujmu mať lacnú MHD od pofidérneho dopravcu.Okrem demokracie sa tu ešte snažíme mať aj právny štát a jedným z jeho primárnych znakov je že inštitúcie ktoré dozerajú na dodržiavanie legislatívy sú nezávislé, na čo je zas potrebné aby neboli v konflikte záujmov. To v dnešnom modeli dozoru nad verejnou dopravou v SR naplnené nie je.
Ike
Ak mesto Pezinok zriadi mestskú dopravu a vyčlení na ňu financie z rozpočtu, tak zdravý rozum mi hovorí, že by malo chcieť mať mestskú dopravu na úrovni minimálne pre to, aby sa pri ďalších voľbách mohol primátor a zastupiteľstvo týmto projektom pochváliť a som presvedčený, že v zdravej demokracii by práve zavedenie mestskej dopravy mohlo byť jedným z činiteľov, ktorý by postavil voličov k urnám.
Naopak, ak sa mesto uspokojí s shitnou verejnou dopravou, za ktorú navyše veľa zaplatí, tak ak potom nefungujú orgány na to určené a panuje v meste "démon súhlasu", je tu obrovský priestor pre opozíciu, ktorá naopak môže do ďalších volieb ísť s programom buď mestskú dopravu zrušiť (napríklad ak budú za kratší koniec ťahať materské a základné školy), alebo reformovať.
A ak si občania vyberú, že chcú platiť veľa za shit, potom Pezinku niet pomoci (asi tak ako Slovensku) a intervencia z VÚCky (o úroveň vyšší orgán, ako navrhuješ), s ktorou mesto Pezinok až tak veľa nemá, na tom nič nezmení.
Ale vravím, sú snahy a aj ochota trochu to ztrasnparentniť, ale ak nemáš ľudský potenciál, tak ti v zásade nič nepomôže.