Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jak44 #251331:
Na ten smer jazdím minimálne. No smer 120 a 130 je zvýšená kapacita iba v Stadler KISS.
Reakcia na: david11 #251327:
Nie je to tak tento grafikon. Na S20 kvôli obmedzenému rozsahu jej premávky pre modernizáciu trate (zrušenie pásmovej obsluhy) jazdia aj ráno aj poobede spojené 671.
Reakcia na: TomJ #251317:
R Bojnice majú skoro 120 min. prestoj na N.Meste. Aj s tým by to vedeli poriešiť a samozrejme prispôsobiť CP S8 k tomu.
Reakcia na: 810zssk #251328:
Hlavne ten expresný expres dorbká ten "hodinový" takt a zruší prípoje. Mali ich nechať na ďalšej vrstve.
Reakcia na: mrcheef #251324:
Mne sa páči aj ten meisterstück že expresný expres ide z Bratislavy o 15:30 takže je nepoužiteľný na cestu domov po práci. Ale tak žijeme v štáte kde hlavná cieľovka VHD sú študenti ktorí ešte nemajú na auto, tak sa niet čomu diviť.
Reakcia na: Solider #251320:
Jediné "dupláky" čo jazdia sú iba pospájané jednotky, ktoré manipulačne prevážajú. Samozrejme sú zamknuté. Ani neviem či môže byť jeden vlakvedúci na pospájané jednotky.
Reakcia na: 810zssk #251321:
Teraz jednoducho iba škrtli S55,65 a S8 nechali v pôvodnom režime. No ani pred tým to moc nenadväzovalo v špičke. Grinavu, Jur, Raču, Vajnory, Ivanku Bernolákovo a Senec odpílili od rýchlych spojení s N.Mestom či Petržalkou.
Úplne na hlavu je S8.
Spojenie s N.Mestom iba sedlo a večer + víkendy kedy nemáme zápchy a relatívne rýchlo jazdí aj MHD či vlastná IAD.
Reakcia na: Adam3 #251323:
Bolo to úplne nelogické a nerozumné ustúpenie jednému konkrétnemu opozičnému politikovi čím sa hodila do koša takmer 5 ročná práca. Ten grafikon paradoxne vznikal v politicky neutrálnom prostredí. Ministerstvo sa tým "zabudlo" pochváliť a namiesto toho úplne paralelne prišli lietadlá, čím sa dostalo do obrannej pozície, ktorú neustálo.
Reakcia na: Adam3 #251323:
Neupustilo sa od toho, len ZSSK a Ministerstvo dopravy ani necelé 3 týždne pred začiatkom nového GVD oficiálne ešte nezverejnilo nový cestovný poriadok po zapracovaní tých 2 párov zrýchlených expresov. Jediné, čo sa dostalo von, je toto, čo zverejnil Trnavský kraj. Link, ktorý si poslal je konečný návrh, kde tie zrýchlené expresy ešte neboli a prišlo sa s nimi populisticky až dodatočne, keď sa prevalilo, že sa IC rušia.

https://osam.trnava-vuc.sk/OSamApi/fileDownloadEUT/dfc1b6f0-8ff0-412a-a696-0d7c4bc95655

Urobilo sa to najhoršie, ako sa mohlo. Vzali 2 páry súčasných expresov, ktoré mali prípoje vo Vrútkach na BB, v Kraľovanoch na Oravu atď. miesto toho, aby nato použili expresy o hodinu skôr/neskôr. Napríklad z Považskej Bystrice v daných hodinách, kedy pôjdu tie zrýchlené Ex vznikne vždy 2 hodinová diera ako na BA, tak aj smerom na východ, nakoľko zrovna vtedy rýchliky Považan idú z BA len po Púchov. Alebo z BB smerom na Ostravu príde rýchlik Fatran do Vrútok, kde jazdu ukončí, zrýchlený expres cez Vrútky bez zastavenia prefrčí a zo Žiliny pekne nadväzný rýchlik Ostravan smerom do ČR odíde a cestujúci zo stredného Slovenska budú mať smolu.
V konečnom dôsledku tak v podstate dva páry IC zostali, akurát po novom sa budú volať Ex Kriváň, ale reálne zrušili 2 páry dnešných Expresov, na ktoré sú naviazané na celom severnom ťahu prípoje v uzlových staniciach, kde po novom stáť nebudú.

Súpravy zrejme vezmú ako zo zrušených IC, tak časť vezmú aj z rýchlikov Považan, keďže REX BA-TN sa rušia a jednotky Stadler Kiss by mali byť nasadené na skrátené spoje Považanov po Púchov. Klasické súpravy na Považanoch budú tie, ktoré idú do Žiliny.
Trochu OT ale ako to vidite s posilnenymi expresmi do Kosic? Aj ked rusenie IC vlakov bolo otrasne odkomunikovane, na papieri to vyzera ako dobra zmena, ale maju na to odkial zobrat supravy a personal? Namiesto (pre jeden smer) 7 expresov + 4 kratkych IC bude teraz 16 expresov, zrejme s plnou dlzkou?
Podla mojich hrubych vypocotov, bez toho aby som poznal dane obehy by to momentalne mohlo byt vyjazditelne so 7 supravami pre Ex a 3 supravami pre IC teda 7*10 + 3*5 voznov. Podla noveho GVD bude potrebnych minimalne 13 suprav. Ak budu mat vsetky 10 voznov tak to je narast minimlane o 45 voznov a 3 rusne. Plus teda este komplet vlakovy personal. Kde to chce ZSSK zobrat? Ved uz teraz bezne na tych Ex nie su vypravovane jedalenske vozne, idu sa vyradovat gorily, v okoli BA chyba personal...
A este otazka. Mali byt nejake 2 pary zrychlenych spojov ale v konecnom GVD ich nevidim: https://www.zilinskazupa.sk/files/kcp-120_8.pdf Upustilo sa od toho?
Reakcia na: Solider #251320:
Nie, keďže na Galantu od zavedenia pásmovej obsluhy sa kapacita vyriešila tým, že sa cestujúci rovnomerne rozložili medzi REX a 2xOs. Na Trnavu zas pôjde s pezinským zastavovaním aj Považan, aj 2xOs v hodine.
Reakcia na: mrcheef #251316:
Tomu šetreniu vozidiel aj rozumiem, ale príde mi pometené že si niekto myslí že má na tej trati zmysel voziť vlak v sedle ale nie v špičke. Pokiaľ nie je odôvodnené tam jazdiť ráno a podvečer, tak si kladiem otázku načo to tam idú prevážať medzi špičkami.
Reakcia na: david11 #251312:
A nebudú na niektorých špičkových spojoch namiesto toho dupláky? Pretože už dnes sú niektoré Os z Hlavnej stanice na Trnavu a Galantu kapacitne už dosť na hrane pri sólo 671.
Reakcia na: TomJ #251317:
Predpokladám, že sa tam škrtli osobáky aj kvôli plánovanej celoročnej výluke kvôli modernizácii trate medzi Novým Mestom a ÚNS, kde bude trať prejazdná iba po jednej koľaji.
Reakcia na: TomJ #251317:
Nutno doplniť, že oproti pôvodnému návrhu po novom budú tieto Nitrianske REXy v smere do BA každé 2 hodiny tvrdnúť v Pezinku 10 minút, aby boli prechodené večne meškajúcimi expresmi z Košíc pár minút pred konečnou stanicou, hoci obe vrstvy v BA končia v rôznych staniciach (hl. st. vs N. Mesto). Myslím, že o takto atraktívne spojenie s prestojom v PK bude v týchto vlakoch ,,bitka o miesta,,.

A tiež zrejme podľa obvyklej situácie pôjde na tých REXoch z Nitry často miesto 861 klasika s Okuliarnikom alebo Somárom s Bdtmee. Potom sa pôjde miesto 120 len 100 a ešte bude treba v koncových staniciach obiehať, takže tá hodina na obrat bude často aj nedostatočná na pohltenie meškania + obehnutie súpravy.
Reakcia na: david11 #251312:
Tie REXy od Nitry mohli kľudne potiahnuť až do Petržalky. Aspoň v špičke. Podľa CP mi tam vychádza zhruba hodinový prestoj súpravy na Novom Meste, takže by sa to dalo potiahnuť do Petržalky bez nutnosti pridania ďalšej súpravy.
Reakcia na: 810zssk #251315:
Takto ušetria 1 vozidlo a rušňovodiča zjavne, aby v špičke bol cca 1 hodinový interval Petržalka-Rajka. Inak točí celú trasu v 2 takte stále len 1 HDV.

https://bratislavskykraj.sk/wp-content/uploads/2024/10/kcp-132.pdf
Reakcia na: mrcheef #251314:
Ďakujem. Chcel by som pochopiť myšlienkové pochody človeka čo to takto vymyslel 🙂
Reakcia na: 810zssk #251313:
V špičke prac. dní majú vlaky od Rajky premávať len po Petržalku. Na N. Mesto pokračujú len skoro ráno, v sedle, večer a cez víkend.
Reakcia na: david11 #251312:
Bude to kompenzované S8kou jazdiacou stabilne až na BANM, alebo tam proste budú diery? Lebo dnes S8 končí v Petržalke vtedy keď ide S55, čo už podľa tvojho postu nebude.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.