Nuž, keď silou mocou to tak chcete tak by bolo vhodné aby všade jazdili linky v 7,5 minútovom takte. Možno v niektorých oblastiach to bude plytvanie zdrojmi aby jazdili v takom hustom intervale, ale keďže odmietate sa naučiť na nesystémové intervaly tak iné riešenie proste nie je. 15 minútové intervaly na linkách ktoré nejazdia na okrajových častiach mesta ako sú Lieskovec a Ketelec by bolo vhodné ihneď odstrániť.
nuz, nechce sa mi hladat cisla a intervaly, ale take nedaleke mesto porovnatelnej velkosti (Brno), nedela rano, elektricky (aspon v centre/stanica) jazdia doslova na dohlad, na jeden krizovatkovy cyklus po jednej trati obvykle prejdu dva vlaky; interval medzi vozidlami aj na jednotlivych linkach taky ze sa Ti neoplati spekulovat nad tym kedy co pojde (ano, mozno su tam aj linky kde ten interval taky nie je, cestak som nepozeral, len som videl co chodi okolo)
porovnaj so situaciou v rovnakom case v BA kdesi pri blumentali alebo na kamennom namesti, kde sa tych elektrickovych liniek vyskytuje v ramci siete pokope asi najviac, aby to nebolo skreslene tym ze si kdesi na okraji siete....
ale iste, aj v europe sa urcite daju najst podobne velke mesta ktore su na tom este horsie ako miestne vallove castejsie ako metro.....
A je primerané porovnávať intervaly na linkách v Mníchove alebo Hamburgu s tými, ktoré sú v Bratislave, keď ide o počtom obyvateľov neporovnateľné mestá?
To potom môžeme dávať lekcie na diskusnom fóre MHD Žilina, že nemajú také intervaly ako má Bratislava.
Treba porovnávať porovnávateľné. Aj v najvyspelejších častiach Európy sú funkčné systémy MHD, ktoré bežia na 15 alebo 30-minútových intervaloch.
Veľmi správny príklad toho, ako nastavenie "vlastného" intervalu rozbilo nadväznosti, a teda aj toho, ako nesystémový interval znižuje používateľskú skúsenosť s verejnou dopravou.
"Myslím si že použiteľné intervaly prinášajú oveľa väčší benefit než jednotný systém."
Ak sa bavíme o 2-, 3-, 4-minútových intervaloch, tak to samozrejme platí. Ale pri dlhších intervaloch je ich vzájomná kompatibilita určite dôležitá, pretože umožňuje stavať systémové nadväznosti.
Jančura má vyborný marketing, ale nie. Už Ti Vladimír odpísal v #251096.
Ministerstvo v 2012 vyňalo IC vlaky spod objednávky štátu a voľné vlkm investovalo do zdvojnásobenia intervalu na 131 a prostredníctvom priameho zadania, ktoré bolo vtedy legálne dalo kontrakt RegioJetu. Tá trať nie je zisková a Jančura by nemal absolútne žiadny dôvod dobrovoľne duplovať odchody a vytvárať si tak stratu (odhliadnuc od toho, že všetky zmluvy sú na internete, takže sa vieš sám presvedčiť)
No ale to je argument za totálnu liberalizáciu železničnej osobnej dopravy. ZSSK je vlastne len taxikár, ktorý robí len to, čo mu ministerstvo prikáže. Tak to môže robiť aj RJ, LEO alebo CD.
RegioJet "priniesol" zdvojnásobenie odchodov, lebo si to uňho MinDop objednalo. Ak by si to zdvojnásobenie objednalo u niekoho iného, tak by to zdvojnásobenie odchodov priniesol niekto iný.
Alebo potom môžeme tvrdiť, že na trať 141 priniesla kvalitu ZSSK. Lebo najprv tam vymenila bagety za nové nízkopodlažné 861 a neskôr počas víkendov zdvojnásobila počet spojov.
Ja som na trati 131 zazil ZSSK pred prichodom RJ a bola to katastrofa. Zazil som aj ZSSK po RJ a bol to posun k horsiemu - horsie vlaky, vacsie meskania, rozbitie taktu. A teraz LEO. Vzdy v tom vychadza ZSSK horsie. Tak kde asi tak bude chyba?
Mňa na Šnídlovi úprimne fascinuje to, že téme, ktorej sa venuje asi minimálne 15 rokov, stále dobre nerozumie. Ten človek bude napríklad skalopevne tvrdiť, že RegioJet priniesol na trať 131 kvalitu, pretože zdvojnásobil odchody. Vôbec nerozumie vzťahu objednávateľ vs. dopravca, dopravca vs. prepravca a tému koncesia a zákazka by som pri ňom radšej vôbec neotváral a to stojím pomyselne na jeho strane barikády.
... a zase typická "šnídlovina" ... čo neviem to si vymyslím ...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023