Uz dlhsie som sa chcel spytat, na Arriva Busoch tabule co ukazuju cas v predu pri vodicovi. Su kontrolovane vodicom alebo su automaticky syncovane nejak z casom ? Je velka rarita aspon u mna ich vidiet spravne nastavene, samozrejme to nie je nejaka extra podstatna vec ked je cas na informacnej tabuli. Len ma zaujima ci je to tym ze sa vodicom nechce alebo ich nestihnu nastavit alebo je to nejaky problem v systeme.
Už hlási, že zastávky budú na znamenie. Druhá verzia upozorňuje na to, že pred výstupom treba stlačiť tlačidlo. Hlási to skoro po každej zastávke, čo sa mi zdá trochu často, hlavne v električke.
zbytočné zachádzky na konečnú pri Tescu v ZB (pre Mariančanov zbytočná zachádzka), ultra nekomfortné cestovanie v spojoch do Marianky (boli oveľa plnšie keďže neskončili v ZB) avšak zároveň to robilo stále 12m vozidlo. V neposlednom rade úplne náhodné intervaly a trasovanie s 215, ktoré bolo zmätočné. Teraz máš z mesta do Marianky iba 215 ktorá má ľahko zapamätateľný interval a rovnakú trasu pre všetky spoje
Na trase električky 4 v Ba cestujú brigádnici zo stavieb v špinavých, zaprášených pracovných odevoch. Bez problémov si sadnú a znečisťujú miesta na sedenie. Ako často sa prosím čistia električky? Komu to treba oznámiť - mestskej polícii alebo dispečingu? Dá sa s tým vôbec niečo robiť? Ďakujem
Dobrý point s tou linkou. Ale celé nariadenie je písané hroznou bruselčinou (bruselskou angličtinou) a preložené je to a lá google translate
A hlavne si to nakresliť, lebo sa tam nehovorí len o súťažení ale aj o tom, že má vykonávať dopravu len v územnej príslušnosti svojho orgánu.
Každopádne, predpokladám, že v civilizovanej časti Európy sa:
a) buď dohodnú objednávatelia na spoločnej linke,
b) je príslušným miestnym orgánom obdoba našej BIDky a všetko je plne legálne.
Linka =/= spoj. Čiže rozhodne by som to nečítal tak že môžu voziť ľudí len jedným smerom. Skôr mi to vychádza tak že musí ísť o linku z daného územia (ale na linke už potom môžu byť spoje oboma smermi). Čiže napr. by DPB nemohol súťažiť o linku Senec - Pezinok, ale o linku Bratislava - Senec áno.
Každopádne, ako som písal, mestskí dopravcovia (ktorí zákazky získavajú na rovnakej báze ako DPB) jazdiaci do regiónu sú bežná vec v Európe, takže verím že je to v súlade s nariadením.
Linky MHD sa škrtajú lebo mesto chce ušetriť peniaze ktoré dáva na dopravu. Keďže prípadnú 37 do Marianky by neplatilo mesto, tak to s touto témou vôbec nesúvisí.
To záleží od výkladu nariadenia 1370/2007. Je tam spomenuté, že objednávateľ môže určiť dopravcu priamym zadaním za predpokladu, že má nad ním kontrolu ako nad svojimi oddeleniami (vzťah HMB-DPB) a zároveň tam je uvedené, že sa vtedy dopravca nesmie zúčasťňovať súťaží v pôsobnosti iného orgánu verejnej správy a vykonávať dopravu mimo pôsobnosť objednávateľa, s ktorým má uzatvorenú zmluvu, ale pozor, okrem "odchádzajúcich liniek".
Ide o Čl. 5 ods. 2. písm. b.)
Pokiaľ to nezakazuje vnútroštátne právo, každý príslušný miestny orgán bez ohľadu na to, či je to jediný orgán, alebo skupina orgánov, ktoré poskytujú integrované služby vo verejnom záujme v osobnej doprave, sa môže rozhodnúť sám poskytovať služby vo verejnom záujme v osobnej doprave alebo zadať zmluvu o službách vo verejnom záujme priamo právne odlišnému subjektu, nad ktorým vykonáva príslušný miestny orgán alebo v prípade skupiny orgánov aspoň jeden príslušný miestny orgán kontrolu podobnú kontrole, ktorú vykonáva nad vlastnými oddeleniami. Tam, kde príslušný miestny orgán prijme takéto rozhodnutie, sa uplatňuje toto:
podmienkou uplatňovania tohto odseku je, aby interný poskytovateľ a každý subjekt, na ktorý má tento poskytovateľ hoci len minimálny vplyv, vykonával svoje činnosti súvisiace s verejnou osobnou dopravou na území pôsobnosti príslušného miestneho orgánu, okrem odchádzajúcich liniek, alebo iné pomocné prvky tejto činnosti, ktoré zasahujú na územie pôsobnosti susedných príslušných miestnych orgánov, a aby sa nezúčastňoval na verejných súťažiach na poskytovanie služieb vo verejnom záujme v osobnej doprave, ktoré sa organizujú mimo územia pôsobnosti príslušného miestneho orgánu;.
Z toho mi vyplýva, že pokiaľ sa BA so Stupavou nedohodne a nebudú mať zmluvu s DPB ako "konzorcium", tak môže DPB vykonávať dopravu len smerom von z BA
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
A hlavne si to nakresliť, lebo sa tam nehovorí len o súťažení ale aj o tom, že má vykonávať dopravu len v územnej príslušnosti svojho orgánu.
Každopádne, predpokladám, že v civilizovanej časti Európy sa:
a) buď dohodnú objednávatelia na spoločnej linke,
b) je príslušným miestnym orgánom obdoba našej BIDky a všetko je plne legálne.