Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #24560:
Mno ja vim jenom o tom ze se uvazuje otom ze by se trollino predelalo na neco podobnyho 21Tr, tedy bevny z vyzbroji na streche a motorem v tym komine. Ale stale s elektrickym prenosem vykonu.
Otazkou je jestli myslis duobus, tedy vozidlo , ktery bude jezdit i bez el. vyzbroje , nebo dvousilovej trolejbus, tedy takovy u kteryho je zachovan elektricky prenos vykonu.
Vsichni asi vime jak dopadly vsechny pokusy o zavedeni duobusu. vetsinou jsou z nich strasne drahy autobusy.

Svyho casu sem se docela doma zabyval provedenim duobusu, lepe receno provedenim pohonu. Ono z konstrukcniho hlediska je dost problem vyresit nahon 2 ruznych motoru na jednu hnaci napravu. Nejjednodussi je asi to aby se diesel napojoval pres spojku na rotor elektromotoru. To je sice pekny , ale tim padem se z elektromotoru stava generator a kam s proudem . Navic tim jak stale kolisaji otacky dieselu a jsou tam i razy , tak dost trpi loziska i el.motor. Navic byly problemy se spojkou.

Pri pouziti napravy se 2 hnacimi hrideli se docela solidne zvedne cena.
Navic se u dieselu a u elektromotoru docela lisej otacky. Aspon u obvyklych provedeni, coz sebou nese nutnost jine napravy (jiny prevod) . Vyresit se to da pomoci zvyseni polu na asynch. motoru , coz je ale zase drazsi i motor, i vyzbroj. Nebo pouzitim automaticke prevodovky nebo variatoru pro elektromotor. Nevim esli se to nekde pouzilo, ale nekde na disku mam opis studie ze Skody Ostrov pro unifik. radu B831/17tr, kde se resilo i provedeni napravy a umisteni motoru. Takze to az tak jednoduchy nejni .

Takze si myslim ze i z cenovych duvodu se Ostravaci budou venovat spis dvousilovymu trolejbusu , nez duobusu.
Reakcia na: Papyr #24562:
nestvi ma, vo vysokoskolskych chemickych skriptach sa vsade zasadne pouzivaju "exotermicke" a "endotermicke" reakcie a pod. 😃
Reakcia na: si #24561:
Dokonca mam maturitu z chemie 🙂 a slovo endergonicky a exergonicky vyjadruje privod, resp. vystup energie, zatial co endotermicky resp. exotermicky vyjadruje privod resp. vystup tepla. Preto som si dovolil pouzit vseobecnejsi termin :)))
Reakcia na: Papyr #24559:
vidim ze si sa uz niekedy niekde stretol s endotermickymi a exotermickymi rovnicami, ale neak sa ti to poplietlo v hlave 🙂
Reakcia na: J #24537:
Trollino nielen ze ma moznost zabudovania pomocneho agregatu, ale myslim, ze Ostravaci uvazuju dokonca o plnohodnotnom duobuse - s elektromotorom i vykonnym dieselovym motorom, aby sa dal povedzme v centre prevadzkovat pod drotmi a mimo centra vysplhat napriklad do odlahlej dedinky v kopcoch. Totiz napriklad 21TrACI na pomocny agregat plazi po rovine 30 km/h, a toto nove "UrbiTrollino" by liezlo na diesel rovnako svizne ako na elektrinu. Akurat by za obet padli tie tri sedadla vzadu a ta "kadibudka" by sa rozsirila na celu sirku vozidla.

Mozno by o tejto uvahe vedel nieco blizsie Jenki, ja som to pocul viacmenej ako drb 🙂
Reakcia na: J #24551:
Tam je trochu problem s uskladnenim vodika. Ako najlahsi prvok vobec sa totiz vyparuje uz pri 20 Kelvinoch, tj. -253 stupnoch Celzia. Da sa sice dobre uskladnit v paladiu, ale to je drahe a tazke. Dalsi problem, kvoli ktoremu este vsetci nejazdime na vodik, su dost velke energeticke straty (mala ucinnost) pri elektrolyze vody a naslednom spalovani. Teoretickym klucom ku vsetkemu je rovnica 2 H2 + O2 -> 2 H2O, ktora je v uvedenom smere exergonicka, v opacnom endergonicka.

Mimochodom, vodik sa nemusi prevadzat na elektrinu, ale da sa pouzit aj priamo ako palivo do spalovacich motorov.

Koniec koncov, autobusy na vodik uz jazdia (zatial vacsinou ako prototypy) v Nemecku, Norsku, Australii, USA a inde.

Ale v samotnom Londyne uz niektori prisli aj na vyhody trolejbusu. Londyn je v tomto dost podobny Prahe, zrusil trolejbusy uz v roku 1960 a dodnes sa nenasiel nikto, kto by ho zaviedol spat. Skupina ludi, snaziaca sa o navrat trolejbusov do Londyna, ma aj pekne stranky http://www.tbus.org.uk/ .
Ja si myslim, ze napriklad stranka www.prazsketramvaje.cz je uplne super -- clovek, co ju tvori, tomu musi venovat ohromnu spustu casu.

Bratislava metro zatial fakt nepotrebuje. Ktosi mi hovoril, ze prevadzkova rychlost elektrickovej linky 1 je 25 km/h, prazskeho metra A 27 km/h. A to nas optimalizacia zastavkovej siete a vybudovanie plnej preferencie este len caka (dufam).
Reakcia na: J #24551:
Vieš, veľké mestá majú sklony vyhľadávať najdrahšie možné riešenia...
Leon: Bratislava v blízkej i ďalekej budúcnosti (30rokov) metro mať nebude. Chvalabohu. Ide sa budovať rýchlodrážna električka. Ak chceš vedieť podrobnosti napíš, samozrejme radi ti odpovieme.
Ďakujeme za pochvalu stránok, aspoň niečo je lepšie v BAratislavskej MHD ako v tej Pražskej, a ďakovať za to môžeme vrchnému webmajstrovi d3k0vi. Sláva a chvála mu. Myslím si, že keby sme mali kráľovstvo tak ho navrhnem na rytiera zlatého PC či iné vyznamenanie 😃
Stránky MHD Praha www.dpp.cz
Autobusy www.citybus.cz
Tramvaje www.prazsketramvaje.cz
Simulator metra www.mechanik.wz.cz
Tak zas nekdy Zdar!
Stránky MHD Praha je www.dpp.cz
Tak se mrkněte. Autobusum je určena stránka
www.citibus.cz
Tramvajím www.prazsketramveje.cz
Simulator metra je na www.mechanik.wz.cz
Tak zas nikdy zdar!
Nazdar lidi!
Máte fakt dobry internetový stránky.Já jsem z Prahy,
naše stránky vašim nesahaj, ani po kolena.
Az budete mít metro tak to bude uplně nejlepší,ulehčí se povrchové dopravě.
Na TA3 v relácii svet technológii hovorili o Citarách pre London s palivovými článkami. Vodu rozštiepiš na vodík a kyslík a následným spájaním vznikne elektrina, ktorá poháňa vozidlo (popísané zhruba čo som o tom videl dokument). Odpadný produkt je para (nie ten ing.):-p London tento krok odôvodňue tým, že potrebujú v meste MHDčku, ktorá neznečisťuje vzduch a živ. prostredie. Nevýhodou tohto systému je, že jeden takýto autobus stojí 1mil libier !!!!!!!!
Možno by im niekto mal napísať a ukázať trolejbusy 🙂 Myslím, že keby vybudovali trať tak v konečnom dôsledku ich to výjde lacnejšie ako hentaké busy. Ale je predpoklad, že pri veľkých dodávkach po celej Európe cena takéhoto vozidla klesne. Možno raz keď budú tieto technológie lacnejšie trolejbusom a autobusom v dnešnom ponímaní odzvoní a nahradia ich busy s akumulátromi, či práve s palivovými článkami. Spojí sa tak výhoda nezávislosti busov a čistoty trolembusov 😃
Tiež tam ukazovali Hummer na niekoľko rôznych ekologikývh pohonov. ozor nie niekoľko rôznych Hummerov, ale jeden na niekoľko pohonov.
Ľoď so solárnymi panelmi, ktoré zároveň fungovali ako plachty.
Či športiak, najrýchlejší vo svoje triede s pohonom na akumulátory, dojazdom 400Km na jedno nabitie. Zatiaľ s olovenmi batéiami ale idú Li-Ionové čím znížia hmotnosť o 270Kg!!!
kto si to chce všeko pozreť v originály reláciu z dneška nájde aj na webe www.TA3.com
Reakcia na: hroch #24243:
Oznacit Soderbergovu verziu za "remake" Tarkovskeho je ta najvacsia krivda, co obom filmom mozes spravit -- Soderberg natocil uplne iny film (a, samozrejme, neporovnatelny s Tarkovskym). Ospravedlnujem sa za off-topic.
Reakcia na: J #24539:
Prekristapana ako to znizuje odpor?? Myslis ze odpor vzduchu je urcujuci parameter spotreby v MHD?
m@rtin: Bere mi dosť času sledovanie tohto webu a vedel som, že sa chytíš a niečo mi nájdeš 🙂
Ja som len povedal čo som videl, ale potvril to tam aj nejaký hosť, že je to tak. Takže teraz neviem, že to súvisí s tým že Česká vláda ide šetriť. Ale zrejme sa zúčastňuješ aj pravidelných zasadaní vlády, takže vieš čo a ako:-p (just joke)

"Tak potom máte nahovno verejnoprávnu televíziu, ktorá stále klame pretože koridory sa stavajú podľa plánu, pretože nikdy nešlo 90mil ročne na údržbu ochranného systému metra etc. etc." 🙂 Vyber si.

O.K. nepatrí to sem už budem dobrý
Reakcia na: COLOR #24418:
Preco idiot? Vedel som o tom, len som chcel trosku spropagovat eurotel 🙂 Predvcerom som im volal, ze mi nejde wap.imhd.sk a ani kamaratovi s GPRS. Po 5 minutach cakania mi povedali, ze je chyba v servri ET a ze o par hodin to opravia.. Ale stale to nejde. Ale v pondelok to mozno odblokuju.

Re #24424 J: Marianum, rovnako ako OLO ako mestska organizacia mala prebytok penazi, tak objednali zastavku, a tym sa peniaze trochu premiestnili do DPB. Dokonca OLO okrem OLO Bazova tusim zaplatilo aj za OLO Ivanska cesta, ale ta zastavka tusim bola hned zrusena, ak vobec bola.

Re #24437 fobust: Vrazdil by som 🙂 Neviem ci to tak skomolila Pravda, alebo im boli podane nespravne informacie. 🙂 Nepaci sa mi na to tom clanku toto:
- nikde sa nehlasia priebezne zastavky, ani vonku ani vnutri, iba nasledujuca. Ale kedysi boli aj priebezne 🙂
- v akej aspon jednej elektricke je funkcne hlasenie zastavok? Raz som isiel nejakou 7112 tusim a hlasilo to jedinu vec, na L. Stura ked nastupili ludia, tak sa ozvalo "Konecna zastavka, prosim vystupte" To bolo vsetko.
- aby dojazdy brali cestujucich je rovnako mozne dat plastovu tabulu (No ano, zas by som bol napomenuty, ze to ide iba do zotmenia... Ako keby tie tabule neboli podsvietene...)
- Do vozovne neberu ludi vsetky 201, lebo posledna nie, pretoze "vodic nestiha vzdy sluzobak" 🙂 Ale to je detail
J:
Kdybys nebyl jenom trochu línej a tak zaujatej, tak si nejdřív najdeš nějaké informace. Hledal jsem je 5 minut a našel jsem jich spousty. Třeba
http://koridory.sf.cz/.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.