Mňa by fakt zaujímalo, na základe čoho bol zvolený a prečo prešiel napríklad taký názov Pod lipou v Modre. (Je mi jasné, že to sa neriešilo na komisii bratislavského magistrátu...)
Ale celkovo ten boj voči miestnym častiam v názvoch zastávok po regióne mi príde absurdný až kontraproduktívny. Či to bolo naozaj celé len kvôli tomu, že v roku 2020 si adoptujeme technické štandardy s maximálnou dĺžkou názvu zastávky 8+3 znaky? Však to je ako z paródie...
No neviem, ale ak som predkladateľ nejakého materiálu, tak by som s ním mal byť stotožnený. Ak stotožnený nie som, tak to vrátim na prepracovanie, resp. nepredložím.
Počas roka prichádzajú rôzne podnety na zmeny názvov od občanov, cestujúcich aj rôznych subjektov. Každý z návrhov sa posudzuje z hľadiska súladu s platnou metodikou na určovanie názvov zastávok, vyjadrujú sa k nemu príslušná mestská časť, názvoslovná komisia, mesto, BID a DPB. Následne sa zoznam názvov s jednotlivými vyjadreniami predkladá na komisiu dopravy.
Ten zápis bohužiaľ neobsahuje kontext. To, že sa nejaký názov objaví v materiáli na rokovanie komisie neznamená, že ho navrhuje samotný predkladateľ ani to, že mal daný názov kladné stanoviská. V prípade predmetného názvu boli stanoviská prevažne negatívne. Samotné rozhodnutie je už potom na komisii.
Vďaka. Príde mi veľmi nešťastné že prebrali bratislavské čísla zón, keď to robia ako separátny system s vlastnými lístkami. Čokoľvek iné by bolo lepšie, treba práveže veľmi jasne odlíšiť čo je zóna IDS BK a čo je zóna TTSK. Toto podivné riešenie bude viesť k veľkému množstvu sťažností a nedorozumení.
No nebude to super, lebo napr. Sládkovičovo aj Galanta sú priradené do inej, novej TTSK zóny, než sú aktuálne v IDS BK. Takže u rôznych dopravcov budú v rôznych zónach, a teda pri cestách u rôznych dopravcov budú platiť rôzne ceny, ale aj rôzne PCL zároveň.
Vyzerá to, že zatiaľ nie, ale číslovanie a architektúra zón sa prispôsobí k IDS BK. teda zrejme linky TTSK na území IDS BK nebudú integrované do IDS BK, čiže tarifa bude trnavská. Takže napr. úseku linky 202409 GA-SC-BA bude od Rece dvojitá tarifa PCL buď podľa trnavskej tarify alebo IDS BK tarify. Tá istá cesta s dvoma systémami. (+ ZSSK tarifa)
Architektúra zón je vhodnejšia: kým zóna 645 zahŕňa tri malé obce (Reca, Veľký Grob a Čataj), nasledujúca 655 bude siahať až po Šintavu.
https://youtu.be/fcLAm3SflFw?t=886 tu o tom rozprava viac, navrhuje nejaky potencialny novy produkt, rozumej vyrazne zlacneny listok. Hoci v prvom rade bude treba zabezpecit dostatocnu ponuku vlakov. Myslim si, ze sucasne ceny listkov su akceptovatelne.
"Doležal chce preto vodičom ponúknuť alternatívu v podobe integrovaného cestovného lístka na prímestský vlak a bratislavskú MHD: „Chcem o tom debatovať aj s predsedom Bratislavského samosprávneho kraja (Jurajom Drobom - pozn. red.) a dotknutými samosprávami.“"
Pán minister dopravy nevie, že IDS BK už existuje?
V smere do BA vôbec, a len z BA, kde už platí to čo píšeš.
A tá 628 vôbec neviem pre koho bude jazdiť, totiž pre takmer 20 min. čakacie doby v podobe *nadväznosti* nebude použiteľná, a náhodný dopyt pre reláciu Čierna Voda - Chorv. Grob - Bernolákovo túto linku vôbec nespasí. Linky na vlaky "nazad" majú zmysel len ak to časovo je kratšie riešenie. O okresávaní premávky zrušením prvých či posledných spojov naprieč celým regiónom, nielen na tejto linke ani nehovoriac.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Minko