Ad Re 24212 fobust: Upresňujem: V BRATISLAVE je električka nespoľahlivý dopravný prostriedok. Zrušiť DOPRAVNÝ PODNIK BRATISLAVA, nie električky:-)).
I.
Akurat v tomto je problem. Nemame ciele "Vozovna X cez Y". A mam dojem, ze je to z principialneho hladiska, lebo take ciele sme tu v pociatkoch BUSE uz mali. A kym tam nebude "Vozovna Jurajov dvor cez Safarikovo nam." a "Vozovna Jurajov dvor cez Obchodnu" (neviem ale, ako by sa to tam zmestilo a o bocnej tabuli nehovoriac), neda sa to spravit bez cisla linky, pretoze napr. v useku Karlova Ves - PKO by ludia na dojazde z L9 a L12 nevedeli, kadial to do vozovne ide... Skor by sa mi pacilo inverzne a mensie cislo linky. Na to tiez treba kody, ale mame predsa len este nejaku rezervu v BUSE Dalsia vec je dojazd linky 201 - pekne by napr. bolo, keby sa na Trnavskom myte zmenila 201 na 204. Viem, ze to tak nebude, lebo su ine plany, ale toto by ma potesilo Akurat by to cele mohlo stroskodat, keby potom niekto na trase videl dve 204/1 (jedna z nich ako dojazd z 201/1)
1. Ak sa vlčáci orintujú podľa čísla a potom zaútočia, tak odrazme ich útok tým, že im to číslo nedáme. Z Dúbravky vyrazí súprava s tabuľami napr.
JURAJOV DVOR
cez Šafárikovo nám. a Trnavské mýto
2. No a? A to je také namáhavé vymeniť tabuľky? Síce nie som vodič, ale keď sa občas po Prešove vozím s nejakým známym na nejakej službe, s veľkou radosťou sa tejto úlohy zhostím. Aj napriek tomu, že v tom nemám takú zručnoať ako pravý vodič, nikdy mi prehodenie tabuliek na 15 Tr-ke netrvá viac ako 2 minúty. A to prosím pekne máme plechové tabule viacerých liniek pospájané v zväzkoch, takže je to iná váha ako tie vaše plastové...
PRESOV Uz tri roky su vsetky vozidla DPMP vybavene elektronickym informacnym systemom....
PRAHA Od nepamati jazdia vsetky elektrickove vyjazdy z vozovne a zatahy do vozovne s cestujucimi....
BRATISLAVA Dopravny podnik Bratislava zaviedol s velkou slavou zatial pokusne to, co inde uz dlhe roky funguje. V horizonte niekolkych rokov tento najvacsi dopravca MHD na Slovensku chce zaviest take samozrejmosti, ako hlasenie zastavok, alebo oznacenie vozidla jeho skutocnou linkou a cielom. Na otazku, preco sa tieto zmeny zavadzaju az teraz, ing. ......... ..... povedal, ze vzhladom k objektivnym problemom mozeme byt radi, ze sa vobec nejake deju, a ze nabyt jeho, je cela bratislavska MHD na kolenach. "U nas sa to tak nikdy nerobilo, preto je to take tazke. Ako jedneho z hlavnych vinnikov vidim magistrat a cestujucich, ktori nech robime co robime, nas nikdy nepochopia." Na otazku, ci vie, kde na Slovensku uz tieto veci funguju, povedal ing. ......... ....., ze pokial on vie, tak nikde a Bratislava je priekopnikom.
1. Hrbu tabul nosti netreba, napr. stacia tri tabule, jedna s napisom "Vozovna Jurajov dvor" dopredu+ dve bocne na celu supravu. Otazka je, ci si cestujuci tu tabulu vobec vsimne, alebo len nastupi ked uvidi linku 12 (prikald). Ale z vlastnej skuenosti mozem povedat, ze cestujuci kukaju VZDY iba na linku - ked je vyluka a na transparente je napr. "14 Kamenne nam", tak cestujuci budu aj tak vyzvedat, kam ta elektricka ide, ked si vsimnu, ze neodbocila tak, ako su zvyknuty. Prave v tomto ohlade by pomohlo akusticke hlasenie zastavok. A to take, ze budu naprogramovane aj vylukove trasy s tym, ze ak bude nasledujuca zastavka posledna totozna s beznou aj vylukovou trasou, tak sa to akusticky ohlasi, aj s vymenovanim najdolezitjesich zastavok na obchadzke, pripadne s moznostami prestupu. A nech mi nikto nevravi, ze sa to neda.
2. Tu to ma vacsi zmysel, lebo nejde ani o nosenie tabul, ale aj ich nesutale prehadzovanie. Napr. jedna suprava robi jedno kolo linku 4, potom 2, potom zasa 4, etc...
Obavam sa, ze to cislo pravdive je... Ale neviem, od coho sa urcuje cena - ci od polohy zastavky, alebo od toho, kto si ju ide prenajat
Re #24418 COLOR: Tebe povedali, ze blokuju; mne, ze nie. Asi v tom nemaju jasno Ale podla toho, co napisal Sarko, nas blokuju. Ale uz boli ciastocne zruseni - okrem tohto totiz COLORovi na platenej linke na jeho ziadost povedali odchody z jednej zastavky a pouzili pritom iMHD.sk, pricom si zjavne copyright "nevsimli"... Takze ich teraz lutujem, lebo maju namiesto iMHD iba peknu hlasku o Autorskom zakone (ET WAPistov ale my neblokujeme, tych blokuje nieco medzi MT a iMHD...)
Re #24431 hroch: +
Re #24420 Vladimír: Pozor ale, prenajal to Recar, nie DPB... Je to sice jeho dcerska spolocnost, no nie vzdy dcera robi to, co sa paci rodicovi
150 000??? Stopäťdesiattisíc??? Pre spoločnosť akou je Kooperativa by bola zaujímavá aj ponuka jedného milióna na rok!
Re #24437 fobust: Wow! Wow! Wow!
1) Čítam, že vám to tam všetko hlási...
2) K. Kajdi: "Lenže šofér predsa nemohol nosiť pod pazuchou hŕbu tabúľ a meniť ich podľa potreby," Íha, v živote by ma nenapadlo, že ešte aj takáto samozrejmá vec, ktorá sa v PO praktizuje vždy, všade a na každej službe môže byť niekde nemysliteľná.:-o
3) "Zdôrazňuje, že na rovnakom princípe prepísania svetelných údajov môže jedno vozidlo premávať v ten istý deň na dvoch, troch aj viacerých linkách"... Tak toto je ozaj objav Ameriky
Asi si necital pozorne Sarkov prispevok, v ktorom podrobne rozpisal moznosti pristupov na Internet a Wap u oboch operatorov aj s cenami. V Orange je neobmedzeny pristup na wap (Orange Panorama) za 149 Sk bez DPH, kde v tejto cene je aj odoslanie 10 MMS bez obmedzenia ich velkosti. Po ich odoslani je za kazdu dalsiu MMS do 5kB cena 2 Sk bez DPH. K takemu niecomu ma Neurotel este dost dalako. Ja si mozem e-mail precitat aj napisat a poslat z mobilu, len to nie je az take komfortne ako cez klienta priamo v MT.
moze mi niekto vysvetlit, preco busy chodia v takmer rovnakych intervaloch a potom ako debil stojim na zastavke dalsich 15 minut lebo nic nejde. Po tych 15 min pridu vsetky spoje naraz. Nie je to trosku od veci???
minule som isiel v jednej K2S a hlasila len ...Nasledujuca zastavka , zastavaka ...a nic viac , jedine co zahlasila korektne bolo Konecna zastavka Asi na toto mysleli ze to je fungujuce.. No ale tiche hlasenie v SORoch nespomenuli
BRATISLAVA Už viac ako polovica vozidiel bratislavskej mestskej hromadnej dopravy je vybavená novým elektronickým informačným systémom. Ten nielenže svetelnou, prípadne aj zvukovou formou uľahčuje cestujúcim orientáciu, ale umožňuje aj pružné zmeny trás či zastávok jednotlivých liniek, rýchly presun spojov z jednej linky na druhú či ich efektívne využívanie aj pri ceste do vozovne. "Systém má európske parametre a výborne sa osvedčil," tvrdí riaditeľ rezortu prevádzky a techniky Dopravného podniku Bratislava Bronislav Weigl. Spresňuje, že do troch až štyroch rokov by s novou informačnou výbavou mal jazdiť celý vozový park MHD, v ktorom je nateraz 227 električiek, 131 trolejbusov a 530 autobusov. Informácie pre cestujúcich zahrnujúce číslo linky, priebežné zastávky a konečnú svietia na vozidle vnútri a z vonkajšej strany spredu a zboku - na zadnom čele svieti len číslo linky. Údaje sa zobrazujú automaticky, systém funguje ako jeden celok a riadi ho palubný počítač, ktorým sú vybavené všetky vozidlá. Na viacerých, najmä trolejbusových a električkových linkách, zároveň ženský hlas automaticky oznamuje zastávky. Elektronická informatika nie je lacná, úprava jedného vozidlá ide do stotisíca korún. Nové vozidlá ňou vybavuje už výrobca, staršie ju dostávajú postupne, najmä pri modernizácii a opravách. "Na obnovu klasických plastových žlto-čiernych informačných tabúľ však musel Dopravný podnik vynakladať ročne celý milión. Naši pasažieri ich kradli, lámali, poškodzovali sa pri každodennej manipulácii. Samozrejme, aj každá zmena na trase si vyžiadala výrobu novej tabule," konštatuje Weigl. Na druhej strane zavedením nového systému dopravári nemalé finančné prostriedky ušetria. Bratislavčania napríklad už roky volajú po tom, aby spoje MHD nejazdili do vozovní, prípadne z nich na svoje trasy prázdne. Podľa vedúceho odboru dopravnej informatiky Dopravného podniku Bratislava Karola Kajdiho to však doteraz bolo zložité. Ak totiž vozidlo konkrétnej linky smerovalo inou trasou a bralo cestujúcich, tí sa väčšinou domáhali bežnej trasy, ktorú uvádzala plastová tabuľa. Často z toho vznikali konflikty. "Lenže šofér predsa nemohol nosiť pod pazuchou hŕbu tabúľ a meniť ich podľa potreby," vysvetľuje Kajdi a dopĺňa, že práve terajšia informatika okamžité zmeny umožňuje bez problémov. "Prvou lastovičkou je linka číslo 201. Od vlaňajšieho júla pokusne, teraz však už štandardne, ide všetkých jej 11 vozidiel postupne pri poslednej večernej jazde do vozovne až na zastávku Amfiteáter," uvádza Kajdi. Spojom 201 sa tak cestujúci môžu z Predstaničného námestia dostať na Pražskú ulicu či na Kramáre po rovnakej trase, akú má spoj 204. Naďalej je síce označený ako "dvestojednotka", ale informačný systém už od zastávky Karpatská ukazuje zastávky "dvestoštvorky" - tak je to v súlade s európskou normou. Pre cestujúcich je teda dôležité to, že na smerových tabuliach vozidla linky 201, idúceho do vozovne, sa už od konečnej zastávky Čiližská na Dolných honoch zobrazuje nápis Amfiteáter. Vtedy nemusia prestupovať zo spoja 201 na 204, ale môžu plynulo cestovať ďalej. "Ohlasy sú veľmi priaznivé. Podobné úpravy teraz chystáme na električkových linkách. Najskôr je to možné pri väčšej zmene cestovných poriadkov. Údaj, keď možno spoj využívať aj mimo jeho pravidelnej trasy, musí byť totiž v grafikone uvedený," vysvetľuje šéfinformatik. Zdôrazňuje, že na rovnakom princípe prepísania svetelných údajov môže jedno vozidlo premávať v ten istý deň na dvoch, troch aj viacerých linkách, pričom všetky zmeny riadi systém, ktorý bol zavedený od začiatku roku 2000. "Cestujúci síce také presuny nevníma, pre nás však znamenajú veľkú úsporu a prinášajú zefektívnenie prevádzky dopravy," uvádza Kajdi.
Sarko: kedze mam ten pocit ze si to adresoval mne, musim sa neskromne priznat, ze som v time mobilmanie.sk a tak mam prehlad. Bohuzial eurotel sa za posledne dva mesiace velmi zmenil k horsiemu a mne este zostava 21 mesiacov viazanosti na biznisviac-e Chyr o tebe sa mi uz cez busmechanika doniesol
aj u nas je uz neobmedzeny web. errortel ho robi za 990 bez dph za mesiac neobmedzene, orange za 999 bez dph na mesiac s limitom 1000 MB, za kazdy dalsi MB sa plati 35 Sk...
musim s vladimirom suhlasit. len za jedinu blbu reklamnu kampan, ktora fici mesiac kooperativa zaplati osemcifernu sumu, takze tych 80K co da na zastavku je smiesnych...
ale to je dpb - svoje reklamne plochy prenajima trtim firmam za nekonecne nizke ceny. nemate predstavu, kolko penazi by sa dalo zarobit na prenajme ploch na a vo vozidlach a na zastavkach... je to na zaplakanie...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
hroch