Bmpz interiér fajn, aj sedačky vyzerajú super, pre mňa asi najlepší vozeň ale ten tvar sedačiek sa podľa mňa moc nehodí na IC a takéto vlaky. Tam skôr buď nakúpiť nejaké vhodné vozne alebo súpravy ako som už spomínal. Ale napríklad také Ampz by som na IC kľudne dal, ten je už vhodný.
To je tak keď vozeň, ktorý jazdí aj Budapešť - Praha má rovnaké sedadlá ako regionálna/mestská elektrická jednotka, ktorá jazdí v susednom Rakúsku. Osobne v diaľkovej doprave sa mi najviac páčia vozne/jednotky DB. Či už IC vozne alebo jednotky ICE majú pohodlné polohovateľné sedadlá s vankúšikom a slušným priestorom na nohy. Bmpz je niečo, čo je fajn, keď človek využije RR z Trnavy do Bratislavy, ale diaľkový vozeň to rozhodne nie je.
Pokiaľ viem, tak súpravy typu Pendolino majú na Slovensku dovolenú maximálnu rýchlosť rovnakú ako klasické súpravy, kým sa toto nezmení tak ani naklápacie súpravy nemajú význam
Ak by si mal na konci riadiacu jednotku, tak získaš na obratoch súpravy v koncových staniciach (a dupľom v KE, kde dodnes je provizórny zabzar na výnimku zo socialistických čias).
Viem si predstaviť na trase BA - Košice nejaké súpravy rýchlovlakov typu Railjet. Podľa mňa si to spojenie určite zaslúži viac ako Bmpeer a Ampeer na IC vlakoch.
Tiež by sa mala už dať konečne rekonštruovať celá trať 180 ale bohvie kedy sa to stane a ak vôbec. Ďalej je škoda že súkromní dopravcovia nechodia aj na trať 120 (akurát jeden pár RJ vlakov do Prahy ktoré teraz do ZA nechodia), bolo by fajn keby to spojenie nebolo zabezpečované úplne iba ZSSK. Toto spojenie podľa mňa má potenciál na expresnú vrstvu.
Mne sa najviac páči prevádzkový koncept kde by IC obiehali R v Žiline, teda by tam bol možný aj prestup. Čiže ak chce niekto ísť napr. z Ružomberka do Bratislavy, mal by možnosť ísť buď priamo ale pomaly, alebo v Žiline prestúpiť do IC.
Prečo by potreboval byť "rozdelený" v Žiline, resp. čo si pod tým predstavuješ? Akože ak bude jeden rýchlik BA-ZA a druhý ZA-KE tak to bude výraznejšie ako priamy rýchlik BA-KE? To mi nejak nevychádza.
Inak teda ja si myslím že stanice kde IC nestoja generujú dosť dopytu na to aby uživili R aj v prípade existencie expresnej vrstvy (nehovoriac o tom že IC by v mnohých staniciach kde stoja stáť nemali). Samozrejme to nebudú 13-vozňové monštrá, ale to je len dobre.
PDO nieco velmi podobne navrhuje: x:04 PD, x:06 TT, x:27 KE, x:33 NR, x:36 TT, x:57 TN/PU
Akurat nerataju s kridlovymi vlakmi, lebo ZSSK by to kvoli §1 urcite nezvladlo.
Viem, ze na Slovensku je to scifi, ale v idealnom svete by sme mali expresne vlaky na baze railjetu, ktore by sa v Kysaku lahko rozdelili na smer KE a PO. Do toho by boli klasicke rychliky BA - ZA v hodinovom intervale. Tie by boli v spicke doplnene REx vlakmi po Trencin. Medzi BA a TT by jazdili klasicke osobaky a do toho vlaky smer PD. Napriklad:
xx.00 Ex do KE/PO
xx.05 REx do TN
xx.15 Os do TT
xx.30 R do ZA
xx.35 REx do PD a NR - suprava by sa rozdelila v Zbehoch
xx.45 Os do TT
xx.55 priestor pre IC alebo nejaky vlak sukromneho dopravcu
Len otázne je, či u nás expresná vrstva má vôbec priestor. Lebo ja osobne si pozerajúc na dáta o obsadenosti vlakov myslím, že ak sa expresne spojí BA - KE, tak paralelný rýchlik BA - KE nemá zmysel pokiaľ nebude rozdelený v Žiline.
Vlaky, ktore vynechavaju Senec alebo Pezinok rozhodne nie su ta ista kategoria, ako vlaky, ktore maju zastavky ako Podivin a Sakvice.
(ale ano, plati to len pre okolie Bratislavy v porovnani s IDSJMK, na tratiach kde tych kategorii vlakov naraz tolko je)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Anderis556
Tiež by sa mala už dať konečne rekonštruovať celá trať 180 ale bohvie kedy sa to stane a ak vôbec. Ďalej je škoda že súkromní dopravcovia nechodia aj na trať 120 (akurát jeden pár RJ vlakov do Prahy ktoré teraz do ZA nechodia), bolo by fajn keby to spojenie nebolo zabezpečované úplne iba ZSSK. Toto spojenie podľa mňa má potenciál na expresnú vrstvu.