Ja s tým súhlasím, na margo toho čo píšeš by som ešte doplnil to, že by nebolo zlé už pomaly zaviesť plošne všetky zastávky na znamenie, ale tam to stojí vraj na znamení vodičovi pri starých elinách.
Aj pri prejazde zastávkou na znamenie to teraz hlási nasledujúcu zastávku o čosi skôr. Pred zmenou to častokrát ohlásilo nasledujúcu zastávku až ďaleko za zastávkou na znamenie.
Problém tohto hlásenia čo píšeš je podľa mňa ten, že často vyhlásilo zastávku po zastavení s takým oneskorením, že vozidlo už aj dvere zatváralo. Teraz keď si zoberiem že som spomalený alebo senior, tak radšej nech to vyhlási skôr a pripravím sa, hoci to už hlási s odchodom z predošlej zastávky. Inak si to vysvetliť neviem.
V čom bolo vlastne zlé to pôvodné nastavenie hlásenia, ktoré sa používalo od roku 2002? Teda hlásenie aktuálnej zastávky po otvorení dverí a nasledujúcej po zatvorení? Príde mi také najprirodzenejšie.
Pred nedávnom bol osadený označník pre NAD na úrovni električkovej zastávky Hybešova smer Komisárky, čo je super. Nemohla by tadiaľ jazdiť aj N55, keď už tam je aj zastávka?
Pred zastavením áno, ale až v obvode zastávky (tam ide čisto o technické riešenie kedy sa vyhlasuje podľa GPS, nie podľa dverí). V Bratislave sa hlási už pred zastávkou v stanovenej vzdialenosti.
S kombinovaním čoho si sa ešte nestretol? Že názov zastávky sa hlási dvakrát a súčasne ten druhý raz je ešte pred zastavením v samotnej zastávke?
Minimálne na Slovensku je to najviac rozšírený model (Nitra, Žilina, Banská Bystrica, Prešov, Košice) a určite to registrujem aj z miest v iných štátoch strednej Európy.
V strednej Európe je zvykom spravidla hlásiť nasledujúcu zastávku po odchode z predchádzajúcej a potom znovu po zastavení v zastávke.
V západnej Európe sa skôr aplikuje model kedy sa zastávka vyhlasuje len raz, nejakú vzdialenosť pred jej polohou. Najbližšie ku nám sa s tým stretneš asi vo Viedni.
Samozrejme neplatí to univerzálne. Bratislava každopádne kombinuje tieto dva modely, s čím som sa ešte nestretol.
Hlavne nechápem načo to menili na štýl Prahy. Lepšie bolo keď to oznámilo až po zastavení a otvorení dverí (ak je človek zahladený do mobilu alebo počúva hudbu môže to prepočuť počas jazdy). Alebo kľudne to mohli naviazať na tlačidlo “stop”, kde by to hlásilo dopredu ak by nikto nestlačil dopyt včas (ak by išlo o strach čo ak bude všetko na znamenie)
Z pár mojich ciest linkou 9 mám skúsenosť, že Vysoká sa ohlasuje až v križovatke. Čiže aj keď sme stáli na Kollárku, hlásenie zaznelo až keď sme sa pohli.
To nové hlásenie zastávok je úžasné. Najviac sa mi páči keď stojíš v zápche a hlásenie síce hrá, ale musíš počkať ďalšíe 2-3 minúty kým sa konečne na tú zastávku dostaneš
Možno by sa to malo trochu upraviť, napr že by to hlásilo keď vozidlo vchádza do zastávky a nie ešte pred križovatkou (STU smer centrum na linke 1, Vysoká smer centrum, Šafárikovo námestie smer centrum). A kým sa v tých hláseniach hrabú tak rovno prerobiť tie anglické hlásenia, tie sú fakt strašne
Pokiaľ viem, tak ulica Jozefa Nagya v úseku Ametystová a Hydinárska (tu je aj záliv) ešte nestojí. Stojí len časť pred Lidlom, kde je aj zastávka, a preto asi bude v tom zozname.
Obyvatelia nie sú proti predĺženiu linky 67, sú proti aby premávala po Družobnej.
Ako to dopadlo, to už neviem.
Áno, cesta Akad. maliara Jozefa Nagya ešte nie je vybudovaná ale iná infraštruktúra tam je a autobus môže po nej zatiaľ premávať. Aj to tam testovali s Ivecom.
Je to tam aj uvedene = nezaradena, ulica moze byt uz postavena, ale pravdepodobne nie je skolaudovana, z toho hladiska este neexistuje.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk