Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #243413:
Nevyznačí sa nič, miesto na prechádzanie môže byť iba v kombinácii s CSS. TP 117 v takomto prípade umožňuje urobiť určité opatrenia (napr. zúžiť jazdné pruhy), avšak samotný koridor bude bez VDZ.

Inak osobne denne takto prechádzam po priechode na Ružinovskej na električku a nemám pocit, žeby mi ten priechod k niečomu bol, keďže aj tak mi skoro nikto nezastaví a musím čakať, kým sa mi otvorí okno v prúde áut.
Reakcia na: 3pa3ck3 #243415:
Ok, vďaka za objasnenie.
Reakcia na: Andy #243412:
Miestom, kde má chodec pri prechádzaní cez cestu prednosť
Reakcia na: Andy #243410:
Miesto na prechádzanie slúži na vyznačenie koridoru pre chodcov pri prechádzaní cez cestu, ak je dané miesto riadené svetelnými signálmi. Problém je, že takto to vyhláška nedefinovala a tu spomínaný technický predpis, ktorý to rieši, ešte neplatí. Preto sa začali objavovať aj tam, kde by byť nemali.
Reakcia na: 3pa3ck3 #243408:
Papierovo sa zvýši bezpečnosť a zosúladíme sa so západom. V absolútnych číslach stúpne nehodovosť s účasťou chodca. Ak zníži počet priechodov, tak chodci budú prebiehať krížom krážom, nepomôžu zábradlia a možno ani elektrické ohradníky.

Ako sa dostanem z jednej strany na druhú na NAGLS na neriadenom priechode? Vyznačí sa miesto na prechádzanie, cez električkovú trať nič a potom znovu miesto na prechádzanie. Vodiči majú problém pustiť chodca aj priechode, keď sa naučia, že na mieste na prechádzanie nemajú žiadnu povinnosť, tak tam bude chodec stáť do prvého nočáku. Takže prejsť 6 "pruhov" bez prednosti. Skutočné zvýšenie bezpečnosti. 👍 Prípadne ísť stovky metrov na riadený priechod (scifi).
Reakcia na: 3pa3ck3 #243408:
Čím je prechod podľa Viedenského dohovoru?
Reakcia na: Andy #243410:
Miesto na prechádzanie má chodcov odkázať na najvhodnejšie miesto na prechádzanie a tiež aj vodiči podľa mňa trochu zvýšia pozornosť, keď vidia, že tam je väčšia pravdepodobnosť, že tadiaľ pôjdu chodci (aspoň kým sa nenaučia, že tam majú autá prednosť).
Vysvetlí mi niekto zmysel "miesta pre prechádzanie"? Doteraz som to chápal tak, že prechádzať cez cestu legálne môžem hocikde, ale na prechode mám v skupine chodcov prednosť. Ak tam nebudem mať prednosť, aká je motivácia to miesto prednostne využiť?
Reakcia na: Vladimír #243396:
Toto dáva logiku - keďže buď je CSS vypnutá pre slabú premávku a v tom prípade je priechod zbytočný, alebo je v poruche a vtedy by vzhľadom na hustotu premávky nebol priechod bezpečný. Plus miesta na prechádzanie s CSS môžu byť zriadené aj na miestach, kde je umiestnenie priechodov neprípustné.
Reakcia na: Arrivaderci #243398:
V tom prípade treba urgovať správcu cesty, aby to dal do poriadku.

Inak mám pocit, že cieľom týchto nových predpisov je naozaj znížiť počet priechodov, keďže sa zavádzajú pravidlá na ich umiestňovanie (napríklad na mieste, ktoré riešime, podľa nich priechod byť nemôže (keďže na danom mieste sú dva jazdné pruhy v jednom smere)). Je to prvý krok k tomu, aby priechod pre chodcov bol aj na Slovensku tým, čím je podľa Viedenského dohovoru...
Reakcia na: Arrivaderci #243399:
Keďže drvivá väčšina vypnutých semaforov celú noc bliká na žlto (čo v prípade svetiel so šípkami neumožňuje ani v súčasnosti platná vyhláška), tak sa týmto argumentovať nedá
Reakcia na: 810zssk #243403:
Veľa vecí (vrátane tejto) je prevzatých z nemeckých predpisov
https://www.stvo.de/strassenverkehrsordnung?start=30
Reakcia na: TomJ #243401:
Citujem:
"Ak sa zriadi na križovatke cestná svetelná signalizácia, má byť križovatka riadená permanentne, a to aj v nočných hodinách. V čase nízkych intenzít cestnej premávky sa odporúča použiť osobitný signálny plán, v ktorom:
1. trvalo je aktívna tzv. celočervená fáza, v ktorej svieti na všetkých vjazdoch do križovatky signál Stoj,
2. fáza so signálom Voľno sa zaraďuje na základe detekcie prichádzajúceho vozidla tak, aby vozidlo jazdiace najvyššou dovolenou rýchlosťou prešlo križovatkou bez zastavenia, zatiaľ čo vozidlo jazdiace vyššou rýchlosťou je nútené spomaliť až zastaviť pred križovatkou,
3. trvanie fázy podľa predchádzajúceho bodu je obmedzené na prejazd prichádzajúceho vozidla, môže však byť predĺžené, ak sú detegované ďalšie vozidlá na danom vjazde,
4. ak je to s ohľadom na geometriu križovatky možné, v celočervenej fáze majú návestidlá signálov na prechádzanie chodcov cez vozovku dávať signál Voľno; v opačnom prípade sa má chodcov poskytnúť tlačidlo výzvy alebo sa signál Voľno pre chodcov zaraďuje na základe detekcie prítomnosti chodca."

Ak zhrniem vypínanie, tak NEBUDE možné v križovatke:
"1. s obzvlášť nedostatočnými rozhľadovými pomermi,
2. nedostatočne rozoznateľných účastníkmi cestnej premávky bez miestnej znalosti"
a "na križovatkách dvoch súvislých cestných ťahov označených v dlhom úseku prostredníctvom Z 302 ako hlavná cesta."

"Pre vypínanie riadenia – vrátane nepravidelného, napr. pre poruchu – platí:
• v čase vypnutého riadenia sa môže na návestidlách na vjazdoch do križovatky, na ktorých musí vodič pri vypnutej signalizácii dávať prednosť v jazde, dávať prerušovaný žltý signál v tvare plného kruhu; to však neplatí pre návestidlá so smerovými signálmi v tvare šípky alebo šípok,48
• prerušovaný žltý signál v tvare plného kruhu sa nesmie dávať na ceste, na ktorej má vodič pri vypnutej signalizácii prednosť v jazde,
• na križovatkách, na ktorých sa pravidelne vypína riadenie cestnej premávky svetelnými signálmi sa odporúča Z 201 Daj prednosť v jazde! resp. Z 202 Stoj, daj prednosť v jazde! vyhotoviť ako presvetlené vnútorným zdrojom alebo osvetlené vonkajším zdrojom,
• presvetlenie resp. osvetlenie podľa predchádzajúceho bodu sa však musí vypnúť v čase, kedy je premávka na križovatke riadená svetelnými signálmi."

Reakcia na: TomJ #243401:
Tak riešiť by sa to dalo ešte poriadnymi senzormi ktoré by v noci vždy okamžite pustili smer kde je dopyt, ak by nekolidoval s iným smerom ktorý má voľno. Toto som zažil v pár menších mestách a je to celkom super riešenie.
Reakcia na: N/A #243397:
Kto tieto sprostosti preboha vymýšľa a prečo ešte nie je v blázninci?
Reakcia na: TomJ #243401:
Nelogických návrhov, ktoré výrazne spomaľujú dopravu s odvolávaním sa na bezpečnosť je tam viac ako dosť.
Reakcia na: N/A #243397:
To mi príde ako riadna somarina. Po meste je kopec svetelných križovatiek, ktoré nielen počas noci, ale aj počas voľných dní vôbec nemusia byť pustené, lebo frekvencia dopravy je tam nízka. Takto to zasa len bude zdržovať dopravu a keďže preferencia MHD u nás neexistuje, tak sa to v konečnom dôsledku zrejme premietne v predĺžení víkendových jazdných dôb a možno sa niektoré nočné linky nebudú dať vyjazdiť s jedným vozom.
Reakcia na: Arrivaderci #243399:
Prebieha pripomienkové konanie, čo všetko z toho vstúpi do praxe uvidíme onedlho.
Reakcia na: N/A #243397:
Och ano, nechat palit semafory svetla aj v noci, ked prejde 0,2 auta za hodinu. Sehr ekologisch. Snad sa mylis.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.