Tak, hlavne pôsobí ako "odstrašujúci" element, nie nadarmo je v prednej časti vozidla minimum grafiti, roztrhaných sedačiek a pod., väčšina vandalov si skrátka nedovolí niečo robiť, keby ich mohol vidieť vodič. S bezpečnosťou je to podobné, pokiaľ zrovna niekto neútočí priamo na vodiča.
V tej Viedni som ten argument s bezpečnosťou v prechodných súpravách čítal, keď sa zavádzalo nočné metro.
Btw, pri tej Viedni naozaj ide o bezpečnosť? Nebude to skrátka len o tom že najnovšie vozidlá sú priechodné a preto logicky v málo vyťažených časoch jazdia tie (ako v každom civilizovanom podniku, na rozdiel od DPB ktorý si na nočákoch odbavuje šotopotreby v podobe vypravovania 15Tr)?
Áno, toto mi tiež napadlo, ale ak mám pravdu povedať, tak mne takéto zariadenie nedodáva väčší pocit bezpečia, kamery trochu áno, ale tiež to nie je taký pocit bezpečia, ako keď viem, že v prípade núdze je v blízkosti vodič, alebo ešte lepšie MP. Niečo na týchto pocitoch bude, keďže aj vo Viedni sa na nočné spoje metra nasadzujú výlučne prechodné súpravy (okrem U6, kde nemajú prechodné súpravy). Bezpečnosť v súpravách teda podľa mňa nie je dôvodom napr. na ich predčasné vyradenie, ale niečo na tej nižšej bezpečnosti a zvýšenom vandalizme bude.
Ja osobne takéto správy čítať nepotrebujem, pre mňa to ozaj byť nemusí, ale či je to profesionálne, to by mal zhodnotiť nejaký špecialista na PR, ktorý "zmeria" odozvu u väčšinového zákazníka.
Lebo ak je to neprofesionálne, tak potom je neprofesionálne celé Nemecko, kde sú podobné dispečerské odkazy v čase MS vo futbale celkom bežné, a áno, aj vrátane priebežne aktualizovaného stavu alebo dokonca žltými plastovými tabuľkami jednotne za čelným sklom.
Ja by som to po kolosalnom prusere so Skodovkami videl skor naopak, aj to malo sol ktore jazdili spriahnu do suprav, inak to da substrat (pravom) celemu DPO vyzrat. Zo strany vedenia nejde o nic ine, nez oddialenie pozornosti.
Aj toto by sa dalo vyriesit instalaciou interkomu. Uplne bezny jav na zapadnych vozidlach, a v kombinacii s kamerovym systemom vdaka comu by vodic videl co sa deje by to nebolo o nic nebezpecnejsie nez jazda v prednom vozidle. Neviem ci T3/T6 maju volne zasuvky na to (ale aj toto by sa dalo vyriesit keby sa chcelo, u nas sa zasuvky museli riesit ked sa instaloval tarifny system v 90 rokoch), ale ze taku vec nema ani Vario je hanba.
Supravy urcite nie su nebezpecne, je to len vyhovorka pre nedostatocnu vybavu.
Tiež si myslím že vyjadriť radosť z uspechu našich hokejistoch nie je nič zlé ,nie sme jedinný, aj Nobina z Trollhätanu /Svedsko/ gratulovala svojmu športovcovi k medaile.Samozrejme to nesmie blokovať dôležité správy z dopravy,-čo sa ani neudialo
cisto teoreticky, ak ozelieme moznost jazdy kazdeho vozna samostatne, bol by az taky velky problem dat na cela medzi vozne sklapaci prechodvy plech a mech ? (a predpokladam ze aj nejake dvere kvoli hluku, chladu/teplu a pod. )
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
3pa3ck3
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/tramvaj-vyroci-jizda-akce-facebook.A220221_163116_praha-zpravy_baky