Reakcia na: Ike #242266:
Ešte jedna vec mi nie je úplne jasná: platí kraj iba za to, čo Arriva reálne odjazdí, alebo platí za celú objednanú službu s tým, že pokuta je vlastne forma ako za neodjazdené spoje neplatiť? Alebo je to ešte kombinácia, že sa pri neodjazdenom spoji stanovuje dôvod a úhrada sa znižuje iba v prípade výpadkov spôsobených priamo dopravcom?Lebo som zatiaľ nikde nezachytil, že by napr. v Bratislave mesto znižovalo dotáciu pre DPB, ak by niektoré spoje neodjazdil.
Ike
Kraj z tohto žiadny výnos nemá, ale keďže výška transferu nepriamoúmerná k počtu cestujúcim, čím viac cestujúcich, tým menší náklad pre kraj a tým lepší hospodársky výsledok pre kraj.
Pokuta bude výnos pre BSK, ktorý (predpokladám) je mimoriadnym výnosom, s ktorým sa v rozpočte nepočíta. Pokuta navyše nie je určená na prevádzku BSK, ale ako "výchovný" mechanizmus. Preto by bolo fér, keby tento výnos kraj hneď pretavil do nákladu v podobe "ospravedlnenia" pre cestujúcich. Ak to skrátim, vlastne by Arriva zaplatila pokutu svojim zákazníkom za nedodanie adekvátnej služby.