Zaujimalo by ma, preco nie su na preukazoch revizorov ich fotky. Ako potom moze cestujuci vediet, ci clovek, ktory mu ukazuje preukaz je naozaj revizor, alebo len jeho privyrabajuci si kamarat. Ma cestujuci moznost overit si revizorovu identitu?
d3k0, tusim ma xces nastvat a donutit pohladat doma cely ten material a tresknut ho sem... jednak neviem na co mieris so 71kou, ale ak by si si to niekedy dobre precital, tak tam boli aj take navrhy ako napriklad zlucit 71 a 74 alebo to nahradit byvalou 108 a podobne. Takze ak chces aby som to sem cele vrazil, staci ak mi to priamo mejlnes, nemusis to davat do fora a zatazovat tu s tym ludi a ja to donesiem... ok ?
Si: Ja si dobre pamatam na tvoje navrhy. Pokial viem, 71ka stale chodi na Dolne hony, tak sa jej to tyka. Riesenim by kludne mohlo byt zavedenie kratkych autobusov na 74 - nie ju uplne zrusit. Okrem toho je treba riesit aj politicke problemy - a to, ze Slovnaft xce mat spojenie s Hlavnou stanicou. A s tym nepohnes.
Mal som uz napisane nejake zaujimavosti zo vcerajska, ale ani si nepamatam, ze som to zabudol pridat do prispevkov. To bolo asi unavou, tak tu su este raz:
- 7823 - 24 vypadol na linke 12 priblizne o 10:45 hod., jedno kolo nic neislo a potom ho nahradil 7817 - 18
- 2938 pre male technicke problemy vynechal 1 kolo od 13:46 do 15:54 hod.,nahradilo ho zalozne vozidlo 2830
- 2939 po prichode do Dubravky uz neisiel okolo 15. hod. na linke 34; nahradil ho zalozak 1121; nepodarilo sa mi zistit, ci sa vratil na svoju trasu.
- 1121 mal stanovisko Pri krizi, ale nahradil i mimodubravske linky ako napr. 21, 204, 34 a vecer po 20. hod. este jeden spoj, ale to cislo sa mi nepodarilo prelustit
ak si dobre pamatas, tak zmeny ktore vyustili do skratenia linky 120 boli preberane uz pred 1.5 rokom a vtedy sa nehovorilo nic o skrateni 120ky tak ako ju skratili, len sa hovorilo o jej otacani na Hl. stanici. a skratenie 74 vtedy malo byt kompenzovane predlzenim 24ky. aky gulas si uz z toho DP spravil je vidno, ale to skor bolo tym, ze 74 je spoj ktory si neda slovnaft. A zmeny co som daval posledne sa nezrealizovali ani jedna a neviem ci si ich videl, ale tykali sa vsetky len liniek konciacich bna dolnych honoch a okoli... a co sa tyka 74 ako prepoja cez Racianske myto, dovolim si tvrdit ze jej zrusenim by to tam niak kriticky nezahustilo obsadenost spojov (je tam subeh od stanice az po bajkalsku s 2 trolejbusmi a 2 ci troma autobusovymi spojmi... 74 mozno chodi narvata v spicke (to naozaj neviem) ale aj tak ked si pozries kde sa ten spoj zacne neak solidnejsie naplnat, tak je to niekde mozno jednu zastavku pred bajkalskou a tak ak xces posilnit jeden spoj (napriklad tu 21ku o ktorej sa tu diskutovalo) tak MUSIS niekde zas nieco zrusit/zredukovat a podobne. Bohuzial, ale dnes to tak je a ak chces mat aspon malu realnu nadej na akceptovanie zmien...
Si: Sorry, ale tvoje zmeny neboli az take dobre. Napriklad si chcel zrusit jediny spoj Racianske myto - Bajkalska minimalne cez sedlo a vikendy. Uz bola zrusena 120, teraz aj 74? Mne sa to ani velmi nepacilo. A Karkovi zrejme tiez nie.
D3K0, ja sa ani tak nebojim zeby vyriedili niektoru z liniek ktore pouzivam, tie prazdnejsie som kajdimu navrhoval vyriedit uz davnejsie a niektore aj poslat do bazin ci skratit. Co sa stalo s mojim navrhom netusim, Kajdi mal k tomu len jednu kriticku pripomienku a tou bolo 78cka cez weekend (pritom by to bolo byvalo vozokilomtrami v pohode vyslo, este by sa aj nieco usetrilo...) Na 21ke mi vadi skor to ze ju precislovali a ako, system 121/122 bol podla mna rozumnejsi. A co sa tyka tych spojov na patronku, asi si nebol pri tom, ked sme taketo navrhy prejednavali na DP. Je to dost velka skoda. A vobec, ma to vobec vyznam kecet tu o tom ? pomoze to niecomu ??? ked tak treba presne spisat co chces posilnit, a kde na to vziat vozy aj vozokilometre a odniest na DP. (presne to som spravil ja, mozno to niekdy aj pouziju..:-)) ak by sme si nad to sadli viaceri, a spravili cele mesto, mozno by to potom stalo za uvahu odvliect na magistrat a do DP, akurat ze este mas problem presvedcit niektorych poslancov, ktori si vybojovali ze im pred dom chodi neaky autobus, aj ked totalne prazdny a o nicom, ale oni ho tam chcu ! za pokus to ale stoji...
Turbo, P: Len-tak pre zaujimavost sa chodte pozriet k Technickemu sklu, kde je este stale vylepene torzo cestovneho poriadku linky 101. Podotykam, ze v tom case uz existovala 121ka a napriek tomu ich interval bol nieco pod 20 min = spolu menej ako 10 min. Obidva spoje isli priamo do centra. Ja sa na problem linky 21 divam aj inak - nie je to len v intervaloch, pretoze to by ten autobus chodil nabity az od Patronky. Vsetci vieme, ze chodi plny uz od Kriznej. Mozeme sa spytat, komu prospelo, ze boli zrusene linky ako 37 a 34 (dlha) - obe chodili cez Prazsku a aj cez vikend a vozili ludi na prestupnu stanicu Patronka, takze aspon potial ludia cestovali ako ludia. Teraz sa na Patronku nie je ako dostat. Kto bude cestovat nejakou 204kou (interval 15 min.) a prestupovat na 83 (15 min vecer)? Nikto. Kazdy radsej caka na 21ku. Podla mna je na hlavu padnute, aby z jednej mestskej casti s relativne velkym sidliskom chodil priamy spoj do mesta raz za 20 min.! Mestska cast si vydupala zastavovanie na Mokrohajskej, tak preco si radsej nevydupe 15 min. intervaly?
Si: Myslis, ze to je riesenie zvyknut si na preplnene linky a tvarit sa, ze je vsetko OK, len aby nezobrali prave z tej MOJEJ linky? Ja si myslim, ze nie.
Kockac,Beus :
Diky za vycerpavajuce infos,;o)),hned som si aj Solaris obzrela v galerii,je peknucky s tymi dvoma napravami vzadu,len si neviem predstavit,ako sa s nim jazdi,ved tu v BA je niekedy kvoli vselijakym vykopom na cestach problem vytocit sa aj s Karosou (11.5 m) :o)))
Upresnim trochu Kockaca: Neoplan Solaris Urbino 15, polska licencia Neoplanu. Busy maju 15-metrov, nemaju tocnicu, 3. naprava nie je hnacia a nataca sa. Inak su kompletne nizkopodlazne (cca ako nase 412-ky ikarusy) a vcelku tiche a vcelku slusne vedia tahat (na rozdiel od nasich) :)) A maju ich myslizme uz tusim 6 a este nejake chcu kupit.
Tatrovecka #2413: Solarisy nie su SORy. Su to nejake Neoplany vyrabane v polskej licencii, celym menom Neoplan Urbino Solaris 15 (myslim). Nizkopodlazne trojnapravove busy. V Blave nejazdia, ale su vidiet minimalne v Kosiciach. Linky Ti nepoviem, lebo si nepamatam. :))) V DPMK maju cisla 35xx, pocet neviem (urcite aspon 3-4). Fotky su asi aj niekde na tejto stranke (galeria->ine mesta->kosice).
Turbo, mozem ti ukazat dalsich aj 10 liniek ktore chodia tiez beznadejne narvate a ak sa ti nahodou podari presadit posilnenie 21 tak to skonci tak, ze zas prave z tychto liniek stiahnu neake vozy. Btw, VW BA si plati prevadzku "zmluvnej dopravy" (ZD), v ramci BA beah vyse 10 vozov z roznych miest na smenu aj zo smeny. Zvycajne idu 2 busy z jedneho miesta z casovym odstupom. Nastupne miesta na ZD su napriklad Safarikovo nam, Hl. stanica, Aut. stanica, Antolska,... Na to aby si sa mohol zviezt takymto spojom ti staci zavodny preukaz VW, nic za to uz neplatis, takze to ze zamestnanci VW cestuju normalnou MHD treba riesit neak inak (co takto skratit 21 len niekde do DNV a dalej nechat behat len neaky posilovy spoj ? :-))prestup by si uz asi romysleli.
btw, letne grafikony... na niektorych spojoch to vyzera tak, ze sice v spicke beha spojov menej, ale spicka trva dlhsie, takze v case ((17-18) - (19-20)) je linka oproti normalnemu grafikonu dokonca posilnena. Bohuzial posledna schodza dopadla tak ako dopadla, takze som nemal moznost to predebatovat s kompetentnymi v DP...
>>>Kludne sa moze vytvorit specialne diskusne forum
a to by sa mohlo volat "dispecerske info" ci ako
sa to uz nazve.....Teda, som ZA, ako vzdy:-))))
D3k0>>>Tie clanky som myslel skor so slovenskych
miest, ale ja zahranicne mozu byt, ale to sa tazko
porovnava...
21>>>Jednoznacne DPB podcenuje situaciu v DNS aj v
automobilke...A asi tazko to zmenia, podla mna by mali urobit este dalsie /asi dve/ linky, aby
sa vsetci netrepali 21 a inymi do dubravky a
potom prestupovali na spoje do ostatnych casti mesta!
Turbo:Mne to písať nemusíš,ja som z DNV a 21-tkou cestujem takmer každý deň a okrem toho zamestnanci VW Bratislava sú zodpovedný aj za plne autobusy smerom do mesta ráno od 6:00 do cca 7:00 a od 14:00 do cca 15:00.
Turbo> ale su prazdnejsie a o dost ako 21...casto tam cestujem a smerom do dnv si mozem takmer vzdy sadnut...
21 je plna prave preto ze kazdy nou ide aby usetril co i len minutku...
hmm, kam sa setci tak ponahlaju ?????
Majkl>
ah! viem co mylis, ale ja som citoval niektorych vodicov. A to som este nenapisal to co povedali oni... Ale nechcel som nikoho urazit.
K navrhu ist do dubravky elinou a prestupit:
1. Trva to dlhsie!
2. Linky 20 a 22 niesu vobec prazdne!!!! Verte mi! Ved 80 percent z ludi ktory tam vystupia idu na prestup do DNV!
3. Prestu nikdy nevychadza, musim tam niekedy cakat 20 minut!
4. Linka 27 sa neda pocitat ako linka z Dubravky do DNV, lebo ide k VW a DNV obide este viac ako linka 92.
asi tolko...
P>
ano, 12:55 (aspon myslim) idu z AS nivy dva busy naraz. A to normalne v 20-minutovom intervale! teda rozumej: 12:35, 12:55, 13:15, etc... Vobec to nestaci, aj ked to odlahci bus vezuci aj robosov do VW. Ale oni nechodia iba tymto busom. Bezne ich vidno aj v "normalnych" busoch. Vtedy su nie plne, ale bezmiolostne preplnene!!!!!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Tatrovecka
Diky za vycerpavajuce infos,;o)),hned som si aj Solaris obzrela v galerii,je peknucky s tymi dvoma napravami vzadu,len si neviem predstavit,ako sa s nim jazdi,ved tu v BA je niekedy kvoli vselijakym vykopom na cestach problem vytocit sa aj s Karosou (11.5 m) :o)))