Ja by som možno trochu zavnímal realitu, v Prahe sa od trate na Barrandov 20 rokov viac žvanilo ako stavalo (tri krátke trate), nevynímajúc to predĺženie do Holyně, ktorého príprava zabrala pol druhej dekády. Aj Modřany-Libuš má rozhodnutie o umiestnení stavby z roku 2017.
Legislatíva EÚ rieši najmä štandardy potrebné pre fungovanie voľného trhu, ale to ako prebiehajú povoľovacie konania a procesy je v kompetencii členských štátov (a ak náhodou, tak o EIA viem).
Ak dobre viem tak toto sa spomínalo vo viacerých predvolebných diskusiách, že sú teda dáke základné pravidlá pri obstarávaniach s EU fondami + existujú rôzne výnimky a pravidlá čo si vyrokovali určité krajiny. No a SVK si namiesto toho základného balíka do zákona caplo všetko a preto to tu je tak príjemne prebyrokratizované, prekomplikované a teda pomalé, lebo sme pápežskejší ako pápež a ideme ďaleko nad rámec čo žiada EU.
Ja som písal o dvoch, ktoré sa už reálne stavajú, resp. sú tesne pred podpisom zmluvy. Tie ďalšie sa chystajú. Nie je to len o peniazoch - mne ide práve o to, že na Petržalskú električku peniaze dávno sú a to konanie je u nás tak neskutočne byrokratické, že sa tomu nedá porozumieť. V Česku majú tie isté zákony EÚ a ide to za kratší čas.
Omnoho viac ako len dve - Václavák, Holyně, Dědina, nový most cez Vltavu (Smíchov-Podolí) alebo Kobylisy-Dolní Chabry-Zdiby.
Ak by Bratislava mala podobný pomer financií na dopravné stavby (Praha je tiež napríklad samostatným krajom), tak by to bezpochyby šlo.
1. Väčšina vozov SL nocuje mimo Bratislavy.
2. Záložné vozidlá budú. Kde budú parkovať je otázka, ale môže to byť hocikde v meste. Predpokladám príslušné autobusové / železničné stanice.
3. Pravdepodobne nie, pokiaľ viem nič nenocuje v Trnave.
Ozaj, to bude Arriva všetky prímestské busy bratislavskej prevádzky parkovať u Blagussu v Bratislave? Pomestia sa tam vozy dvoch dopravcov?
Budú v regióne niekde aj záložné vozidlá (podobne ako máva DPB na niektorých obratiskách)? Totiž [môžem sa mýliť], Slovak Lines nejaké vozy parkuje aj v Malackách, Stupave, Senci a Pezinku. Koho sú to areály? Všetky sú pre Arrivu "cesta zarúbaná"?
Budú nejaké vozy z bratislavskej Arrivy parkovať aj v areáli Arriva Trnava? Veď už dnes jedna linka (zopár spojov) Slovak Lines jazdí až do Trnavy a to sa, predpokladám, nebude meniť.
Po dvoch týždňoch mi opäť cestu skrížila večerná L163 z centra o tom istom čase ako minule, tentokrát v nedeľu.
Tak sa znova dokumentačne podelím: Zážitok bol úplne odlišný, už od Trnavského mýta bolo v autobuse asi zo sedem klientov nocľahárne, žiadni iní cestujúci. Možno tým, že sa ochladilo, výzor mali už viditeľne viac ošumelý, správanie iné (hluk, rúška pod bradou, pár ľudí 'zabralo' celý autobus, dlhý nástup - predsa len majú dosť vecí a niektorí slabšiu motoriku). Tentokrát to teda už nebol spoj pre bežné publikum.
Zhrnuté: Myslím, že je skvelé pre všetkých (klientov nocľahárne aj bežných cestujúcich), že takáto linka vznikla, aj keby bola zadarmo. Jedni sa odvezú priamo kam potrebujú a druhí majú vyššiu kultúru cestovania v L61.
Vďaka za radu, ale vymazanie cache/cookies nepomohlo - jediný spôsob, ktorý mi funguje, je kliknúť na Obnoviť pri každej nesprávne zobrazenej fotke, potom ju väčšinou načíta správne. Trochu otravné, ale čo už, aspoň nejako to ide.
V stredu majú odborári demonštráciu pred Úradom vlády, takže počítajte s potenciálnymi problémami na linke 203
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mhr1