Dnes som si všimol, že zastávky Bajkalská a Zimný štadión hlási nejaký mužský hlas v obdobnej kvalite, ako "Faleziáni", je to nejaká chyba, alebo sa nebodaj plánuje zmena hlásateľa zastávok?
Myslím si, že druhá cesta na Kolibu určite má zmysel preto, lebo tak odľahčí Podkolibskú od áut idúcich smerom na západ a takisto je lepšie pre prípad nejakej nehody, stavby a pod., ak by na Kolibu viedli dve cesty. Máš však pravdu, že obsluha minibusom by tej oblasti pomohla.
Pre hornú časť Koliby by podľa mňa stačilo, ak by tam jazdil nejaký minibus (mal by CP, ale jazdil by len na zavolanie) okruhom Koliba - Brečtanová - Desiata - Čremchová - Bellova - Strážna (tu by museli majitelia povoliť, aby minibus mohol prechádzať cez súkromný pozemok) - Horná Vančurova - Jeséniova - Koliba, ktorý by na Kolibe (možno aj Jeséniovej) nadväzoval na 203. Obsluhu Tupého by bolo lepšie riešiť predĺžením 145 z Jaskového radu cez Tupého niekam do oblasti OD Slimáku. V ideálnom prípade by mohla pri tuneli vzniknúť nová zastávka, na ktorej by stála 145, aj 203 a Tupého (smerom na Kolibu) by sa posunula oproti zastávke smerom do centra.
#240379
Takéto minibusy na zavolanie by sa podľa mňa uživili aj v Rači, ZB a Ahoji namiesto 151, ale bohužiaľ sa o tom asi zatiaľ neuvažuje, pretože na takéto minibusové linky by sme v súčasnosti nemali ani vozy (FCLEI nemáme dostatok a na veľa miest by sa ani nevošli), ani vodičov. Ideálne by bolo kúpiť pre tieto linky nejaké malé dodávky, niekde by možno stačili aj obyčajné autá, avšak keď sa dlhodobo odsúvajú aj niektoré väčšie projekty, tak si nemyslím, že sa celkovo autobusov na zavolanie dočkáme tak skoro...
a na ten interval moze byt zas riesenim to ze by ten pendel premaval "na zavolanie" - nemal by byt problem aby bolo medzi miestnymi zname cislo na ktore ked zavolaju tak im do nejakeho casu stihne prist mikrobus a vyzdvihne ich a odvezie k urcenej zastavke trolejbusovej 203 (kde by obvykle tento mikrobus mohol mat aj miesto kde by cakal ci uz na prichodzich z trolejbusu smerujucich do tychto uliciek alebo na zavolanie na zvoz k trolejbusu....)
PS: toto nie je jedina lokalita kde by taka obsluha mohla mat zmysel ak to mesto so snahou zvysit prepravne vykony v prospech VHD mysli vazne.....
Otázne je či má zmysel budovať tam alternatívnu trasu na Kolibu.
Bude to možno trochu zaujaté, ale rozoberme si to:
Mimo posledných pár mohykánov sa na Kolibe udomácňujú ľudia s vyšším mesačným príjmom. Títo nie su naučení a ani nebudú jazdiť inak, ako svojími autami. Koniec koncov, krásna ukážka je zberná linka 203 ktorú na kolibe vidieť plnú je docela náročné. Snáď len "firmy" typu SHMÚ udržujú ako tak bežných ľudí využívať MHD.
MHD sa tu nerozširuje, a každým dňom, mesiacom, rokom pribúdajú na kolibe nové domy, noví obyvatelia a nové autá. Tie sa následne tlačia do mesta autami, aj keď mnohé idú len v trápnych trasách typu "Trinásta-Kollárovo nám".
Ak by sme chceli reálne odbremeniť katastrofálnu situáciu "dole" kde sa to všetko zlieza do jedinej cesty, máme možnosť budď vybudovať druhú trasu, čo práve naopak chvíľkovo odľahčí, a donúti daľších chodiť autami, alebo vytvoriť tu fungujúci systém minibusov jazdiacich v použiteľnom intervale. V týchto kopčekoch som sa čo to najazdil aj nachodil. ísť pešo viac ako 200m ani za toho boha by si ma nedonútil. Už pri 100m som chromtal jak somár. Strmé kopce, jednosmerky, žiadne chodníky, len cestičky a neprehľadné zákrutičky. Ani za mak. Jediný spoj čo tu jazdí je 203, a ta je reálne dosť ďaleko. Fakt, dostať sa z mnohých adries je pol hodina horského výstupu po neprehľadnej ceste kde jazdia veľké SUV, alebo proste pôjdeš tiež autom.
Ak by si tu vyriešil vhodný systém minibusových spojení do centra mesta, v použiteľnom intervale (30min je veľa, reálne, môže to znieť prehnane ale 15min maximálne ak to má človek vymeniť za auto) so STOP-zónovymi zastávkami na kývnutie, máš reálnu šancu že ti nejaké % áut odpadne - ľudia začnú využívať MHD.
Ale predstava z ulíc ako Tupého, Sovia, Čremchová, Desiata, Suchá, Strážna, a mnoho daľších dochádzať pešo na trolejbus....by ma desila už dnes.
Žiaľ, cestovať MHD v TT mi pripadá ako za trest. Už som vyskúšal okrem TN všetky MHD slovenských krajských miest a trnavská mi príde dlhodobo ako najhoršia...však potom nečudo, že napr. ako jediná z krajských miest nepoužíva kĺbové vozidlá.
Tento článok si prečítajte, úplne ako imhd sci-fi! https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/trnava-dostala-nove-autobusy-klimatizaciu-v-nich-vsak-necakajte/
„Klimatizácia v mestskej autobusovej doprave v Trnave by bola neefektívna, pretože zastávky sú jednak veľmi blízko, autobus teda zastavuje každých pár minút, a zároveň na nich otvára všetky dvere. Ochladený vzduch by preto hneď unikal,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa radnice Veronika Majtánová. A dodatočne nevybavia vozidlá klímou, lebo to by znamenalo "zbytočnú finančnú záťaž na rozpočet mesta s neadekvátnym výsledkom", a ešte tam aj splieta o naštartovaní motorov pred odchodom.
Podľa mňa ani ich MHD nie je efektívna, lebo zastavuje na zastávkach každých pár minút a teda je pomalšia, ako IAD, čiže ju súťažili zbytočne, prevádzkujú ju zbytočne s neadekvátnym výsledkom, predstavuje to zbytočnú finančnú záťaž mesta.
Ako nie sú najškaredšie (ak to má byť ten typ, len v obojsmernom vydaní ako na obrázku), ale naše Škodovky sú krajšie. Som zvedavý, ako tá električka bude vyzerať v modro žltej farbe.
Snáď sa tá nová cesta vybuduje pri prestavbe filmových ateliérov na byty, pretože inak mi ani veľmi nenapadá, kadiaľ by mala tá nová cesta viesť. Takisto by sa mohol opraviť a rozšíriť ten most na Kyjevskej (inak, ten most je už opravený, teda aspoň na oko, neviem, ako je to s ním po statickej stránke) pretože ten ponúka novým bytovkám na Tupého celkom dobré spojenie do mesta.
Jediné praktické riešenie je vybudovať normálnu cestnú sieť pre vznikajúce podkolibské sídlisko, nech kostru dopravy tvorí niečo iné než jeden už predtým preťažený podjazd, jeden rozpadnutý mostík a jedno provizórne napojenie na Sliačsku. Lebo bez cestnej siete nebude obsluha MHD a bez obsluhy MHD nijako nárast áut v tejto oblasti tlmiť nepôjde.
pokial uvazujes spojnicu popod karpaty v trase D4, tak ano, mas pravdu, to nejaky pozorovatelny efekt na dopravu na jaskaci mat nebude, ale pokial by sa budovala trasa popod kopec kdesi od zvaracaku po patronku/byvalu vojensku nemocnicu, tak vacsinu vnutromestskeho tranzitu z jaskacu by to stiahlo (a rovnako tak stavba v tejto trase by bola cisto v kompetencii mesta)
a ak si dobre spominam, tak aj tunel v tejto trase uvazovali uz komunisti....
Vidím jednu možnosť... A to, že sa Feri selfidentifikuje ako účastník globsecu a v takom prípade nemá problém ani na hranici a nebude potrebovať ani náhubok.
Ak by sa zakázalo pravé odbočenie z Pionierskej a jazda rovno z Jaskového radu na Podkolibskú, tak by sa minimálne smer Jaskový rad - Pionierska o dosť zrýchlil a to aj bez vybudovania nových pruhov. Myslím si, že v tých zrušených smeroch nejazdí toľko áut, aby to stálo za spomalenie toho hlavného smeru. Situácii by mohli pomôcť aj inteligentné semafory, ktoré by uprednostňovali Jaskový rad - Pioniersku a pri spojení Koliba - Karpatská (kde by museli byť 2 fázy, pokiaľ by sa nevybudovali odbočovacie pruhy) by púšťali viac áut vo vyťaženejšom smere (t.j. ráno by mali dlhšie zelenú autá z Koliby a opačne).
Tranzit tam síce zakázať môžeš, ale otázka je, ako to budeš kontrolovať a tiež by si tým ešte viac zhoršil situáciu na Šancovej.
#240361
Nejaký tunel od kukurice po Patrónku by podľa mňa odľahčil Pioniersku a Jaskový rad, ale aj tak by sa z Jaskového radu nestala pokojná komunikácia. Zaťaženie Podkolibskej by asi zlepšilo jedine vybudovanie druhej cesty na Kolibu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si
a ak si dobre spominam, tak aj tunel v tejto trase uvazovali uz komunisti....