Áno, to bol aj argument BIDky, ale predsalen 7-dňový PCL má trochu iné parametre (platnosť, ale aj forma predaja). Nebol to nejaky vážny problém, ale bolo to nelogické. Je fajn že to opravili, ale nerozumiem prečo popritom vyhodili papierovú formu.
Viac-menej existoval doteraz aj v elektronickej podobe - ako 7-dňový PCL. Takto sa akurát bude dať zakúpiť za rovnakú cenu aj vo vozidle. Akurát potom bude takáto forma výhodnejšia, keďže PCL platí od polnoci do polnoci, tento 168 hodín od označenia.
A napríklad Praha týždňový lístok vôbec v ponuke nemá.
Ďalšia zaujímavá zmena je zrušenie papierového 168-hodinového CL a zavedenie elektronického (doteraz to bolo presne naopak - elektronický nezmyselne neexistoval). Takže ak prídete na stredne dlhý pobyt do BA, pekne si bežte vybaviť dopravnú kartu.
Nejake odlišnosti tam byť skôr musia, vzhľadom na iný typ odbavenia - do Visy / Mastercard nevieš zapisovať lístok, plus ambícia je že Visu/MC budeš len prikladať, bez nutnosti manuálnej voľby typu lístka. Lenže benefit z toho že systém sám vypočíta cestovné zmazali tým že to cestovné čo ti vypočíta bude vo väčšine prípadov vyššie ako keby si si rovno zvolil typ lístka
Pointa mala byť že lístok z platobnej karty je vždy najvýhodnejšia voľba.
Viem si predstaviť mnoho vylepšení tarify ktoré by využívali že cestovné je zúčtované až dodatočne, ale v DPB to poňali opačne.
- 1 cesta je za 1€ - teda ak cestujete do 30 minút, priplatíte si (nie je možnosť checkoutu ako napr. v Ove)
- Pri ceste nad 30 minút ušetríte, ale len ak neprestupujete po viac ako 45 minútach (dajme tomu že okej), a ak neprestupujete viac ako dva krát (!!!!!!!) lebo zadarmo je len jeden prestup. WTF?
- Denný limit je v cene 24-hodinového lístka v hotovosti, teda nespokytuje sa 10% zľava.
Chceli sme to nejak lepšie, dopadlo to ako vždy. Namiesto preferovanej metódy platby z toho bude príplatková komfortná možnosť (a aj ten komfort je otázny ak to bude fungovať na jednom označovači v celom vozidle).
To že s lístkom na kartu je možné prestupovať len raz je úplný fail.
Tak pozitívne je, že prostý ľud to nezobral tak pozitívne a už im statočne nakladajú za zvýšenie cien ostatných cestovných lístkov.
Obzvlášť za tie zrušené 15-minútové lístky, ktoré „boli najčastejšie zneužívané na dlhšie jazdy.“ (to má byť Vallov argument, ktorý mal upokojiť tie rozzúrené masy – nepomohlo )
Nízkej ceny ? Objektívne je cena skutočne vysoká na štandard čo ponúka a aj po zlacnení bude vyššia ako v Prahe.
Prekvapivo ale Vallo spomína, že prebehol tender na 70ks Otakarov ako zlepšenie dopravy. To síce prebehol ale deje sa s ním niečo ?
Zrušenie 15 minütového lístka je akceptovatelný krok (aspoň v meste, v regióne bude možno nutná náhrada), ale zvýšenie ceny 24 hodinového vnímam ako strelu vedľa. Po novom bude treba absolvovať 5 ciest po 30 minút, alebo 4 cesty po 60 minút, čo je strašne veľa.
Zvýhodnenie PCL je fajn, ale ak už si mesto môže dovoliť dotovať MHD viac, tak by som naozaj radšej videl investíciu do kvality obsluhy, než do znižovania už beztak nízkej ceny. Ešte pred pár dňami sa na tomto fóre nariekalo ako si nemôžme dovoliť MHD obsluhovať celé mesto.
(A o župe to platí trojnásobne, keďže v regióne je ten štandard o niekoľko rádov nižší.)
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Viko