Dovolím si reagovať na 67/87 keďže s nimi mám dlhoročnú empirickú skúsenosť... 67 víkend celodenne bohato postačuje 30min interval, dovolím si tvrdiť, že aj to je luxus, ale OK. 87 chodí najviac vyťažená z Astro po Toryskú, v tom úseku je momentálny intrval OK, z Toryskej ďalej je to luxus. Čiže za mňa 87 cez víkend 30 minút a do toho niečo na posilnenie relácie Astro - Toryská.
67 obsluhuje velku cast PB - ano primarne oblast rod.domov, vacsi vyznam ma podla mna L70 pre PB pre spojenie s centrom. Obsluha DH a okrajovo PB by vikendovo predsa riesila 178 kazdych 15min.
myslím si, že si ľudia na to zvykli, navyše trasa je pre turistu skoro identická, pretože v centre sa nijako nemení a zase toľko turistov podľa mňa na Nové mesto nechodí. Domáci alebo pravidelný cestujúci veľmi rýchlo zistí, že nové chodia na Zlaté a staré na NM. Okrem toho to od Trnavského mýta hlási každú zastávku až po Zátišie že kam to vlastne ide, V 29/30T aj po anglicky
Na 67 určite nebude postačovať 30-minútový interval, nezabúdajme, že 67 ako jediná obsluhuje veľkú časť PB. Jednou možnosťou by ešte mohlo byť potiahnutie 78 z Toryskej po trase 67 na Učiteľskú a odtiaľ na ŽST PB, v opačnom smere rovnako, ale v takom prípade by musela 78 jazdiť aspoň v časti trasy aj cez víkend. Takisto aj 87 zabezpečuje obsluhu Stavbárskej a Estónskej, takže tiež neviem, či je 30-minútový interval najlepšie riešenie.
Aj v starých to hlási, kam to ide, takže podľa mňa nie je problém s tým, že L4 má dve konečné. Prekvapuje ma, že teraz sú dve konečné L4 problém, keď tu v čase zavedenia veľa ľudí tvrdilo, že to je bežné a lepšie ako dve samostatné linky. Okrem toho návštevník mesta si asi pozrie na bočnom displeji cieľ linky a porovná ho s cieľom v aplikácii CP (aby napr. nenastúpil na opačný smer) a ak nesedí, tak do voza nenastúpi.
tak ja som na tejto linke problemy s kapacitou zazil, ale to sa este oznacovala cervenym cislom 109 a jazdili na nej ik280 a 283
(ale fakt je ze uz davno som ju nemal potrebu vyuzit, takze realne sucanse vytazenie si neviem ani tipnut)
Tak potom v poobednej špičke max. 10 minút, viac tam podľa mňa fakt nie je treba, ale v takom prípade by som aj 78 a ďalšie linky zmenil na 10-minútový interval.
Neviem, či je vôbec nutné prekladať 75 s 201 a 202, pretože 201 a 202 sa už sami o sebe prekladajú a neviem, prečo by niekto prestupoval z nich na 75, keď majú až po Gagarinovu rovnakú trasu. 75 by som skôr naviazal na 67 a 78, čiže intervali by boli 10,12 a15-minútové ako teraz. Boli na 75 problémy s kapacitou, aby sa musel posilňovať interval?
Ako som písal, interval linky 75 by som skrátil = zahustil, celková hodinová prepravná kapacita by bola zachovaná. Súhlasím, že by bola vhodná jej celodenná a celotýždenná premávka, aj preto je vhodnejšie nasadiť 12m vozidlá a v špičkách zahustiť interval. Tj. v dňoch školského vyučovania by bolo 6 min. ráno miesto doterajších 10, a 7,5 min. poobede miesto doterajších 12, tj. rovnaké intervaly ako na 201 a 202. V sedle, večer a cez víkendy 15 min.
Trasa l. 75 by sa v úseku Čiližská - Kadnárova nemenila, len by bol z Kadnárovej každý 2. spoj predĺžený na Slanec (kde by mal cca. 5 min. pauzu len na vyrovnanie meškaní). Povinné prestávky vodičov by aj bez predĺženia na Slanec museli byť na Čiližskej, lebo na Kadnárovej nie je zázemie.
No neviem, či by to malo nejaký veľký význam, súčasný stav je podľa mňa celkom v pohode, obzvlášť keď nové električky majú vzadu displej aj s cieľom a staré jazdia iba na ŽST NM, takže by to aj pre bežného cestujúceho nemal byť problém rozoznať (pravidelní cestujúci to vedia). Doplnková linka by podľa mňa mala znamenať iba niečo na spôsob L6 a L7, čiže linku ktorá premáva iba cez PD. Nemala by sa podľa toho kľúča prečíslovať L7 na L13?
Senecko: farebne su len styri mhd linky v Senci. Naco v Senci 4 linky mhd a odkedy su prazdne mhd linky okresnych miest nosne? Vsetky ostatne linky su sive. Aj do BA. Taktiez ma dojst zrejme k precislovaniu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
FFF13