Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kami #238393:
.
Reakcia na: Andy #238392:
Aj Volvo a MAN v Európe majú mild hybridný autobus.Pri rozjazdoch ide na elektrinu a po dosiahnutí určitej rýchlosti sa prepne na spaľovací motor.Takto sa aspoň netrápi motor pri rozjazdoch.
Reakcia na: Mikimaus #238394:
ja som zopar obycajnych hybrydov skusal, a v meste mozno, ale ja som spekuloval nad tym ze ked idem dole z kopca (byvam na kopci) tak to este aj nabijem a cestou nazad vyuzijem, ale prakticky ani jeden z hybridov ktory som mal v rukach bez pouzitia spalovacieho motora do toho kopca na ktorom byvam nevytiahol....
Reakcia na: Ike #238389:
Obyčaj hybrid používam už pol roka a parádička, v kolóne, zápche sa posúvam na elektriku, brzdy používam minimálne a používam rekuperaciu. Do obmedzenia rýchlosti (obec, znížená rýchlosť.. ) doplachtim rekuperaciu. To už nehovorím, keď sa pohnem niekde na ulici a okolie wtf.. toto a elektrika? 😀 A presne ako píšeš na dialnici idem na spalovák. 🙂
Reakcia na: Ike #238389:
ZA v rovnakom case nakupovala naftu, hybrid a elektro. Vysledok je taky, ze ten hybrid ponuka malo muziky za vela penazi. Uspora paliva v realnej premavke nie je nijako oslniva. Duplom, ak aj obycajna nafta Euro 6 je uspornejsia ako Euro 5 a starsie.

Neviem, mame na Slovensku aj ine hybridy?
Reakcia na: Ike #238389:
Existujú, napríklad v Amerike sú neplugin hybrid autobusy bežná súčasť MHD, a už dobre dávno, pred 15 rokmi som sa takým viezol.
Reakcia na: Ike #238389:
Ako si prišiel na to, že také niečo nie je aj pri autobusoch?
Reakcia na: Ike #238389:
Presne, automobilky namiesto vymýšľania ako odbrať testovanie emisií sa mali zameriať na to že najväčšia spotreba energie je pri pohýňaní a práve toto je základom vyššej spotreby v mestách.
Podľa mňa je v dnešnej dobe cenovo-emisno-komfortný kompromis klasický neplugin hybrid. V meste, kde je najväčší pomer jazdy brzda+plyn a najväčšia spotreba (najväčšie emisie), tak to ide na elektriku a na diaľnici, kde sú emisie a spotreba nižšia ide na benzín a elektrinu si pekne dobíja, takže sa s tým dá ísť aj kdesi na tajgu. No a cenovo sú dostupné.

Škoda, že také niečo nie je aj pri autobusoch. Aj keď hybridné trolejbusy budú čosi podobné.
Reakcia na: 810zssk #238382:
Ked kupis elektricke auto za 9000 ako nejaku Daciu a v pripade dlhsej trasy nebudes musiet mat 3-4-5 hodinovych obedov, tak sa mozeme bavit ze su elektricke auta plnohodnotna nahrada. 🙂

Osobne si stale myslim, ze lepsim riesenim je vodik ako BEV do ktoreho by sa malo investovat aby sa vyriesili vsetky problemy, vies ho vyrobit z obnovitelnych zdrojov a uskladnit kedykolvek (narozdiel od on demand elektriny, ktoru nevieme momentalne efektivne uskladnit), nepotrebujes kvoli kazdemu autu samostatnu pripojku ako pre cely rodinny dom a vies ho natankovat skoro tak rychlo ako paliva a aj bezpecnejsie ako klasicky benzin 🙂
Reakcia na: Infinity #238383:
Áno, to je zatiaľ problém. Ale zas ja takéto dlhé túry bežne nejazdím. A ten výkon je skvelý.
Reakcia na: N/A #238385:
To je len otázkou nastavenia softu/ výberu jazdného módu.
Reakcia na: 810zssk #238382:
Mne pri elektroautách vadila rekuperácia, že po pustení plynového pedálu auto začalo výrazne spomaľovať.
Reakcia na: Urbanway 2423 #238377:
Hybridy nemajú šancu v BSK, pretože keď si porovnáme Urbany v BA a v ZA, tak je to 205 000 vs. 421 000 bez DPH, takže jedine cez nejaké envirofondy, tak ako nové trolosory.
Majú veľký potenciál, ale úspora na palive nie je až tak veľká v porovnaní s veľkými obstarávacími nákladmi a servisovaním.
Reakcia na: 810zssk #238382:
čo ti ja viem moc ma tie elektriky neoslovili.. pôjdeš na dovolenku 4 krát budeš nabíjať auto niekde. 😶 😶
Reakcia na: zakaznik #238381:
Elektrické autá sú super a odkedy som ho prvý krát šoféroval, nič iné už nikdy nechcem. Akurát sú zatiaľ drahé, ale to trh vyrieši.
Reakcia na: ikarus31 #238380:
Skoro to vyzerá, akoby si byrokrati nechávali zadné vrátka. Pretože už musí byť normálnym ľuďom jasné, že tzv. elektromobily sú v masovom meradle nezmysel. Že to dlhodobo nemôže fungovať tak, že síce výrobca prerába na každom jednom vozidle, ale zarobí na objeme produkcie, dotáciách a hlúposti investorov (viď Tesla).

Tak sa nenápadne pôjde cestou plynu ako paliva.
Reakcia na: N/A #238358:
"Nákladné automobily nad 3,5 tony a autobusy budú považované za ekologické, pokiaľ budú napríklad využívať elektrickú energiu, prípadne alternatívne palivá ako vodík, syntetické a parafinické palivo, stlačený zemný plyn (CNG), skvapalnený zemný plyn (LNG), skvapalnený ropný plyn (LPG) či biopalivo."


Takže autobus na CNG môže vypúšťať emisií koľko chce a stále bude považovaný za ekologické vozidlo ale autobus na diesel sa nebude považovať za ekologický ani keď bude spĺnňať najprísnejšie normy?
Reakcia na: N/A #238378:
Treba si uvedomiť koľko modelov autobusov triedy II (22+ cestujúcich, so stojacimi v uličke), III (22+ cestujúcich, bez stojacich) a B (>22 cestujúcich, bez stojacich), ktoré by spĺňali tú podmienku je vôbec na trhu...
Reakcia na: Urbanway 2423 #238377:
Celé je to podľa mňa veľký paškvil a je absurdné, že na vozidlá so spaľovacím motorom sú kladené prísnejšie (a úplne nereálne) emisné kritériá než na vozidlá s pohonom na elektrinu, CNG a pod.:
"vozidlo kategórie M3, N2 alebo N3 bez spaľovacieho motora alebo so spaľovacím motorom, ktoré emituje menej ako 1 g CO2/kWh, merané podľa osobitného predpisu,18) alebo ktoré emituje menej ako 1 g CO2/km, merané podľa osobitného predpisu; také vozidlo je súčasne vozidlom s nulovými emisiami"
Že relevantnými by mali byť skôr hodnoty NOx je škoda spomínať.

Taktiež nerozumiem, prečo to neplatí pre všetky druhy autobusov:
"Tento zákon sa vzťahuje na vozidlo kategórie M1, M2, M3, N1, N2 alebo N3, okrem (...) vozidla kategórie M3, ktoré nie je vozidlom triedy I alebo triedy A".

https://rokovania.gov.sk/download.dat?id=7618D7397EA94BBAA4FF305B44695403-26C983C05AFB35945F4A225C3570D768

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.