Malo sa skrtat racionalne. Este ze nenapadlo niekoho davat aj kratke vozidla na stanicne linky. Pohyb mimo okresu je sice zakazany ale predpokladam ze CPckari dnes dojdu mnohi vlakom do BA za pracou.
"Po zdravotníkoch patria vodiči hromadnej dopravy k najohrozenejším povolaniam v čase pandémie."
Jasné, vodič DPB zabednený vo svojej kabíne, ktorý za celú službu nepríde do kontaktu spravidla so žiadnym zákazníkom je druhé najohrozenejšie povolanie v galaxií.
pred rokom ci dvoma (alebo aj viac) som v lese stretol maximalne 3-5 ludi aj ked som siel cez weekend a po "hlavnych" cestach... v sucasnom obdobi ak sa chceme vyhnut ludom tak mozme ist maximalne tak po chodnikoch divych zvierat (co s detmi inac aj robim, predierat sa obcas cez kriacie je urcite lepsie ako pohyb s nahubkom)
pokial zakazes kupu legalnych srand, tak toho sice bude menej co do poctu efektov, ale omnoho viac co do nasledkov ktore musia riesit zdravotnici.... (a obvzlast v dnesnej situacii toto zrovna asi nik nechce)
Dá sa to vyriešiť oveľa jednoduhšie. Automaty vypnúť, ale v prípade kontroly lístkov vo vozidle umožniť po dobu odstávky kúpu lístka u revízora (ktorý by nikdy neprišiel) bez príplatku. Výpadok tržieb by bol asi 5 eur a bolo by to oveľa prozákaznickejšie riešenie ako to čo robia dnes.
Vo vedľajšej diskusií už bolo vysvetlenie Magoriátu že UVZ neodporúča cestovanie MHD, preto je lepšie ju neposilniť a natlačiť všetkých do jedného autobusu
Dnes na Železnej studničke masaker. Ľudí jak na****ých. Neviete bude 4.,5.,7.,8.1.2021 nejak posilnený bus 43 aby tam nebolo 60 minút? Lebo to bude korona šírenie vo vozidle ako vyšité.
Podľa mňa Ivecá nie sú až také zlé, ale predsalen je poznať, ktoré Iveco bolo vyrobené vo Vysokom mýte a ktoré v Annonay. Tie z Annonay sú podľa mňa porovnateľné so Solarismi, tie z Vysokého mýta sú asi ako SORy. Napríklad také Urbanwaye 18M v Brne sú z Annonay a podľa mňa sú to veľmi dobré vozy.
Počkať takže Otokar (a tým pádom asi aj obnova vozového parku kĺbákov v tomto roku) už definitívne padol a verzia, že sa čaká na peniaze, bola iba marketingovou zámienkou? Ak je to tak, tak to nie je nič moc, pretože SORy z 1. série budú už o chvíľu v celkom zlom stave...
Som zvedavý na ten tender na parciály, pretože stále by podľa mňa mohli vyhrať aj 32 a 33Tr.
Trojčlánkové vozidlá našťastie SOR nevyrába, tam by to mohla skaziť len Bozankaya.
Ako ja tento krok DPB chápem, že nechcú mať zničených množstvo automatov, ale nedali by sa zabezpečiť tak, aby mohli vydávať lístky aj tak (napr. nejakými "mrežami," cez ktoré by petarda neprešla)?
Podľa mňa by nebolo úplne od veci, keby u novo kúpených automatov nepadali vytlačené lístky do "výdajného okienka," ale automat by ich iba vystrkoval zo štrbiny ako to robia parkovacie automaty a bankomaty. Mince by mohli padať do nejakého malého okienka tak ako doteraz, len by sa to okienko mohlo po vypadnutí mincí zavrieť (tak ako sa zatvára aj štrbina na vhadzovanie mincí),
Opäť raz som sa začal predčasne tešiť, že tento rok (v roku 2020) konečne prestal DPB s antizákazníckym odstavovaním automatov na cestovné lístky ale po chvíli hladania som našiel že ani tento rok nebol tým rokom kedy by sa s touto milou tradíciou skončili.
Dokonca sa počet odstavených automatov zo 101 zvýšil o ďalšie dva.
Tam mne prišlo vždy veľmi podozrivé, koľko eurofondov Žilina dostala a ako hladko všetky obstarávania prešli. Každopádne UVO už dosť tlačí na "nezávislé" súťažne podmienky. Napríklad teraz v Prešove v aktuálnej súťaži na elektrobusy UVO nariadil vrátiť do súťaže uchádzača, ktorý použil referenciu na úplne iné stroje inej kategórie. Takže už ani požiadavka na referencie nie je nepriestrelná. A aj pri kontrole súťažných podkladov bolo UVO vcelku háklivé na to, ak do hodnotenia bodov dávali niečo iné ako cenu, čo mi prišlo už vcelku mimo.
PS: neviem či Iveco je až taká výhra, ak to je spracovanie ako Citelis, tak to musí byť pri trocha hrboľatejšej ceste symfónia klepajúcich plastov
Otokar v Bratislave ponúkol až nereálne nízku cenu a najmä rátal s tým, že naraz dodá všetkých 70 autobusov (z princípu je to už ale teraz jedno, keďže celý ten nákup padol). V Prešove majú istú dodávku iba štyroch autobusov, čo je podľa mňa príliš málo na to aby sa im to oplatilo.
Časy sa ale menia aj tu - zatiaľ čo v minulosti sa zvýhodňovali Libchavy, v tendroch na parciály a trojčlánkové trolejbusy bude tentokrát preferovaným výrobcom Solaris.
Parametre sútaže si nastavili inak. My sme si tu donedávna dávali body navyše za 5dvere. Otokar skúsil 1x a vyhral. Osobne tipujem ze vyhra aj v Prešove klbaky.
Mňa by ale zaujímalo, ako je možné, že v Žiline vyhrajú tendre značky ako Solaris a Iveco a u nás to vyhrá Otakar alebo donedávna SOR. Čo robí Žilina inak?
Takisto nerozumiem, prečo sa tak málo investuje do hybridov a u nás v podstate žiadne nemáme, myslím si, že hybridy by boli o dosť flexibelnejšie ako naše NS12, ktoré majú dosť obmedzený dojazd.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si