Lenze ked si za volantom, nemas v premavke cas meditovat nad tym, kto pos...kazil znacenie, ak nie je spravne (teda ak su rozdielne) a co z toho ma platit, a prave preto bolo poradie policajt-semafor-prenosne ZDZ-klasicke ZDZ-VDZ aspon jasne urcitelne.
Pricom v pripade, ze znacenia su “v poriadku”, tak sa nic nedeje.
Dôležitosť vyhlášky a zákona je rovnaká. Vyhláška nie je žiadny balast, naopak, veľmi presne určuje čo áno a čo nie, kým zákon je vágnejší.
Semafor s VDZ alebo ZDZ s VDZ nemá byť čo v nesúlade. Je to rovnaké zlo, ako keby si mal na jednej svetelnej križovatke voľná pre dva kolízne smery. Taký prípad nemá čo nastať.
Pokiaľ je povolené odbočenie doprava a nemá vlastný signál, tak to zrejme tiež nie je stav, ktorý by bol v súlade s vyhláškou:
(3)
Ak sú vodorovnými značkami vyznačené jazdné pruhy pre rôzne smery jazdy alebo skupiny smerov jazdy, môže byť cestná premávka v križovatke riadená samostatnými svetelnými signálmi so symbolom šípky alebo v tvare šípky pre každý z vyznačených smerov jazdy alebo skupín smerov jazdy osobitne. Ak svieti signál červenej alebo žltej farby so symbolom šípky alebo šípok alebo ak svieti signál v tvare zelenej šípky alebo šípok, ich význam podľa odseku 2 platí len pre smer vyznačený šípkou alebo šípkami.
EDIT: Tu práve vidno, že vyhláška vyslovene vyžaduje súlad semaforov a vodorovných značiek, pričom podľa starej vyhlášky by stačil semafor, ktorý prebíjal všetko okrem policajta.
V prvom rade je správca cesty povinný zabezpečiť, aby bolo značenie v poriadku. Čiže aj zodpovenosť za nehodu by bola na jeho strane.
A hierarchia dopravného značenia nemôže existovať, keďže všetky značky musia tvoriť jeden logický systém (podľa tejto logiky sú vodorovné značky zbytočné).
Nadradenosť semaforov nad značkami prešla do vyhlášky:
§ 14
Prednosť v jazde vyplývajúca zo svetelných signálov je nadradená prednosti v jazde určenej dopravnými značkami.
Plus je tu vyslovene špecifikované, že sa to týka iba prednosti, takže napr. to, že máš semafor iba so šípkou rovno samo o sebe nehovorí, že cez križovatku môžeš ísť iba rovno.
To je sice pekne, ale 2 veci
1)je Viedensky dohovor nadradeny nasmu pravu?
Alebo teda presnejsie, ci je platny a vykonatelny na uzemi SR?
2)ked vdaka takemu nezakonnemu stavu naburas, pri vymozitelnosti prava aj tak budes navine, cize nejaka hierarchia znacenia by byt mala... a okrem toho, ked teda taka situacia nenastane(nesulad ZDZ a VDZ), tak potom ten bod pokojne mohol ostat a nikomu by neublizil.
Lebo potom ti vyvstane presne taka otazka ako mal Jak44 v #237997 pricom pri zachovani nejakej logickej pravnej postupnosti by to bolo bez problemov.
Pravdepodobne je to vo Viedenskom dohovore. Nehovoriac o tom, že nesúlad znaciek by zákon nemal tolerovať. Mal by to byt nezákonný stav a nesúlad okamžite odstránený a nie ze "pohodicka, nič sa nedeje".
Lenze v starej verzii bol aj bod, ze semafory su nadradene znackam a tusim “vypadlo” aj to.
Tieto dva body sa stratili z par. 60
(3) Ak je nesúlad medzi zvislými dopravnými značkami a vodorovnými dopravnými značkami, zvislé dopravné značky sú nadradené vodorovným dopravným značkám.
(4) Pri riadení cestnej premávky dopravným zariadením sú svetelné signály nadradené dopravným značkám a ostatným dopravným zariadeniam.
Práve preto to v našej gubernii nebol nezmysel a naopak bolo nezmyselné ho zrušiť, pretože pravidelne aj nové značenie (naposledy čiary pri Blumentáli) odporujú plánu/ vyhláške a v lepšiom prípade sa to zmení behom dňa/ týždňa, inokedy ten stav je trvalo dočasný, takže pekný nápad, ale zlý čas a krajina na uplatnenie.
Vcera som volal MsP na zaparkovane auta v zastavke na Racianskom myte smer Trnavske myto... prislusnici prisli, pozreli, isli prec bez riesenia (stali tam 4 zaparkovane auta za znackou oznacujucou priestor zastavky). Dnes som volal znovu, operator na linke ma presviedcal, ze vodorovne znacenie je nadradene zvislemu, ze pokial stoja za znackou oznacajucou zaciatok nastupista a na ceste nie je zlta ciara, auta na chodniku mozu stat. Nehovoriac o tom, ze zlta ciara "chyba cca 5m za znackou" a ked tam stali napr vcera 4 auta a nedostali pokutu, je to chore. Samozrejme to, ze niekto nevie, ze zvisla znacka je nadradena vodorovnej, tak to je krasna vizitka. Samozrejme podavam staznost na neschopnost, necinnost a amaterizmus MsP na prislusne miesta...
Na obidvoch tratiach je koridorový zvršok (na lokálke novší) a na tej lokálke ani most v mojej blízkosti nie je. Proste je tá myš hlučnejšia.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kecho
Pricom v pripade, ze znacenia su “v poriadku”, tak sa nic nedeje.