Na začiatku by bolo dobré povedať si, koľko potenciálnych cestujúcich takúto nočnú supertangenciálnu linku využije. Potom aká bude doba jazdy a koľko bude na ňu potrebných vodičov a vozidiel (a či to bude aspoň v pomere 1:1 k počtu cestujúcim).
O niekoľko príspevkov nižšie sa tu rozoberá, či Nobelovu ulicu, ktorá je v prijateľnej pešej dostupnosti z Račianskej treba aj v nedeľu o 22:30 obsluhovať v 15-min. intervale aby prípadní cestujúci nemuseli dlho čakať na autobus, za to tu sa navrhujú prestupy niekde na periférii mesta (alebo aspoň na periférii sídliska) v noci s časmi do 30 min. Ten, čo nebude ochotný čakať na autobus 30 min. o 21:00 pri Poluse, určite nebude ochotný čakať 30 min. na N65 na Zlatých pieskoch o 01:00.
A na záver si to celé zhodnoťme, či nie len z ekonomického, ale aj z ekologického hľadiska nebude výhodnejšie, ak títo jednotlivci vyžijú buď vlastné auto, alebo 5€ taxík.
Ak teda zavádzať samostatnú tangenciálnu linku, tak len tam, kde to má zmysel, nech je priama bez nutnosti previazaní na radiálne linky.
Správne sa tu rozdeľujú cestujúci na tých, čo si vedia prispôsobiť čas príchodu na zastávku k nočáku a tých ostatných. Ak si čas viem prispôsobiť a nočák ma vezme rovno domov, tak ním idem. Ale ak mám ísť z kina/divadla poklusom na nočák, resp. ak mám naň čakať len 20 (a nie 50) minút, tak sa naň vykašlem tak či tak a volím iný spôsob dopravy (možno s výnimkou prípadu, ak si chcem užiť nočnú prechádzku). To isté platí aj pre tých pracujúcich (ak si nevedia nejak prispôsobiť odchod z pracoviska).
Dlhšie ako 15 minút som na nočák čakal za posledných (minimálne) 5 rokov len raz, keď som naň prestupoval z dennej linky, zdrhol mi pred nosom a nebolo možné využiť aj ani žiadnu sharingovú službu. Keby to nebolo v lete, tak čakať určite nebudem.
Je k tomu aj nejaký komentár? Tento lievik totiž nevnímam až tak problematicky z pohľadu MHD, okrem toho z nákresu vyplýva len jeho posun, nie odstránenie.
Mňa by zaujímalo najmä riešenie situácie medzi zastávkami Ondrejovova a Ríbezľová, kde ani vyhradený pruh zatiaľ nie je v celej dĺžke. Pre IAD je zase dosť zlá situácia pri zastávke Brodná.
Ked uz sme pri tej mape mestskych drah, odkial autor vie presnu polohu vsetkych navesti, mazacich zariadeni, cisla usekovych delicov a podobne pri chystanej trati v Petrzalke? A naco bude ta hala dennej kontroli a osetrenia? Budu sa tam nanoc odstavovat elektricky ako v beznej vozovni iba s tym, ze nepojdu predtym na kontrolu alebo v com sa to vlastne bude lisit od beznej vozovne? Inak mam pocit, ze poloha tej haly sa v tej mape uz asi 3. krat menila.
Zrušením služobákov na N99 by niektorí vodiči išli domov až nočákom o 2:30 a to je momentálne z HR hladiska nepriechodné.
Keby bol interval 30, tak ukončenia čo nestíhajú N95 o 0:59 by išli o 1:29 (rozjazd 2:00) a ukončenia o 1:45 by zrejme neexistovali, keďže tie služby by boli potrebné na linke až do rána.
Edit: Keď tak nad tým uvažujem, ani tie ukončenia okolo 1:15 by asi skôr neexistovali.
To je pravda, ale o 1-ej už kiná a divadlá dohrali, vlaky a autobusy už nechodia (okrem zopár ranných spojov na Schwechat, ktoré ale pasujú k N33, N61), takže reálne Ti po tej jednej zostanú iba ľudia idúci z práce (a tí "plánovači"), ktorý sa už prispôsobia podľa toho, či stihnú nočák alebo nie (a volia auto), takže si stále myslím, že cez pracovné dni by stačilo pridať rozjazd o 01:00 a predĺžiť premávku niektorých tangenciálnych liniek. Cez víkendy je to iný príbeh...
Kde je u N99 problém? Prestávky, poslední vodiči by sa nedostali na Hl. st.?
Tá "superlinka" N56 + 65 + 87 + N99 nemusí byť možno až také scifi, keďže jedno kolo aj s prestávkami by trvalo asi 3 hodiny, na čo by síce pri 30-minútovom intervale bolo potrebných cca 6, ale pri 60-minutovom iba 3 (ostatné linky by mohli mať 30 min. int. a tým pádom by vyšli prestupy, aj keď by táto "superlinka" jazdila iba každých 60 minút).
Na druhej strane je však množstvo iných vecí, ktoré sú realizovateľnejšie a lacnejšie, ktoré by takisto pomohli popularite nočnej dopravy.
Správna poznámka k tomu 30 min. intervalu a výborný nápad na tie 2 tangenciálne linky, ale dodal by som že bola by vhodná aj linka zo ŽST Petržalka (N99) cez Záporožskú, Lafranconi na Botanickú (N29,33,34), ďalej cez Karlovku, Harmincovu (?), (prípadne Alexyho (N21) a obmedzenie na veľkosť vozidla kvôli obratu na Segnároch), Segnáre, po Hodonínskej (N37) a ukončiť ju v Boroch čím by bol z veľkej miery prepojený takmer celý IV.obvod a obslúžené pomaly rozrastajúce sa územie (netreba zabúdať že tam bude aj nemocnica) bez potreby prestupu na HLST.
Ked sa kukam tu na imhd na mapy mestskych drahach, kde je zakreslene trolejbusove a elektrickove vedenie... Najstarsie je z roku 2008... nema niekto prosim starsie alebo to sa este v tedy nerobilo... diky
Stále vychádzaš z toho že ľudia v noci chodia z "programu". Ale oni chodia aj z práce, vlaku, autobusu a podobne, prípadne z kina alebo divadla ktoré skončí kedy skončí.
Pri baroch a ešte teoreticky bytoviciach sa prispôsobiť dá, inak veľmi nie.
Ad N99: Nedala kým je interval nočákov 60 min. Pri intervale 30 min. by to už zrušiť šlo.
Ad SL6: Tam je podľa mňa rozhodne potenciál nahradiť to nejakou normálnou linkou, ktorá by vozidla aj vlkov, aj zamestnancov.
Problém s nočnými tangenciálnymi linkami je zas ten interval 60 minút. Proste to nevieš naviazať na radiálne linky. Vezmi si takú 65. Vo všetkých bodoch kde by sa stretávala s radiálnymi nočákmi sú tie spoje v cca rovnakom čase (N55 Rybničná x:52, N53 Zlaté piesky x:48, N61 Avion x:55, N72 Cint. Vrakuňa x:50, N70 Toryská x:52), ale jazda medzi tými bodmi jej nejaku dobu trvá. Čiže z veľkej miery by bola použiteľná zas len pre ľudí čo bývajú priamo na jej trase, lebo nadväznosti vieš pri tom intervale spraviť len vo veľmi obmedzenej miere. Pri i=30 by už bola väčšia šanca mať akceptovateľné prestupné časy vo väčšine styčných bodov.
Ak by sme išli tak ďaleko že by sme riešili tangenciálne nočné linky, tak ja by som určite zvažoval základnú N56+65+87+N99, teda niečo z Rače cez Rendez, Trnávku, Biskupice, Vlčie hrdlo a Petržalku až do voz. Petržalka. V noci nie sú zápchy, meškania by sa neprevážali. A potom možno ešte nejaku druhú linku bližšie k centru (niečo podobné 50ke?). Na západe mesta podľa mňa tangenciálny nočák netreba, tam sú tie väzby fajn aj v noci vďaka N21.
Nie všetci majú toľko času a dokážu si prispôsobiť program podľa autobusov. V lete je to ešte ako tak, ale v zime aby so mrzol niekde v prievane takmer hodinu, ďakujem nie.
Tak to ste ma fakt všetci prekvapili. Asi som fakt jediný, kto si svoj program prispôsobí podľa odchodov nočákov, keďže sa mi nechce chodiť cez polovicu mesta pešo alebo si platiť Bolt/Uber. Ale samozrejme, keby chodili častejšie, tak by som sa nehneval, ale ja sa prispôsobím aj hodinovému intervalu.
Nedala by sa N99 vyriešiť zrušením jej SL na Hlavnú stanicu, aby mohla jazdiť celú noc a zabezpečiť prestupy na N80 a N95 na Romanovej? Keby bolo treba, tak sa sa môže posilniť aj na 30-min. int.
Nechodí v trase 65 medzi (Na pántoch) JD a Gagarinovou SL6? Nedal by sa z nej (s pridaním ďalších vozov) zriadiť nejaký spoj v trase Rača (cez Barónku, prestup na N55, príp. N56) - Na pántoch - Zlaté piesky - Stará Vajnorská - Hanácka - Ivánska cesta - Súhvezdná - Hradská - MiÚ Vrakuňa - Toryská (prestup na N70, N72) - Slovnaftská (príp. cez Nem. PB) - VH (možno prestup na N74) - Prístav - Ovsište (prestup na N99)?
Takisto by sa mohla zaviesť obsluha Nobelovej, zrušením SL, ktorý spája Voz. Krasňany - Voz. Trnávku a robí N56.
Takisto by sa možno mohol SL5 prečíslovať na N57, čím by sme v podstate zadarmo obslúžili aj Žabí majer.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Thomas55