dobre, aby som objasnil situáciu, ktorú vídavam (alebo jej variácie) pravidelne. dnes zo zastávky Prievozská odišla 201 ktorá si to krásne po celý čas valila v buspruhu. Za ňou zo zastávky s odstupom odišla 212, ktorá svojim výjazdom si jemne povedané tak trochu vynútila miesto v štandardnom pravom pruhu aby tesne pred križovatkou s Miletičovou sa vrátila naspäť do buspruhu. Manévrom pri výjazde spôsobila že autá jazdiace v pravom pruhu sa začali prehadzovať do ľavého pruhu k vozidlám tam jazdiacim(doplnenie: nie práve celkom bezpečne ale v snahe nebrzdiť zbytočne). Ako chýba mi akákoľvek logika tohto manévru, ktorý som videl už viackrát.
Asi preto, že ulica Slávičie údolie je inde, než Cintorín Slávičie údolie. Proate niet dôvodu na skracovanie. Pri nedávnej posadnutosti tabuľotvorcov rôznymi symbolmi by to mohlo byť † Slávičie údolie. Blbé je, že aj tento symbol je nejednoznačný, mohlo by to znamenať aj Kostěl Slávičie údolie .
a perets #237577: ako som vravel, ulice maju stanovene urcite minimalne sirky jazdnych pruhov a Gagarinka ako vypadovka ma nieco medzi 3,25 a 3,75m na pruh. 2,1m siroky "trvaly" pruh tam preto nemoze ostat na trvalo. A naozaj nevidim realne, aby sa spravila cesta 1+bus pre rovnaky dovod (vypadovka) + je to hlavne spojenie Vrakune/Dolnych Honov s mestom + KDI.
Riesenim by mohlo byt napriklad prepojenie R7/Bajkalskej a Cintorina Vrakuna, cim by sa vedela cast dopravy presmerovat na Bajkalsku/Pristavnu a nasledne bez problemov obmedzit Gagarinka.
V Prahe sa zastavuje v uzloch už desaťročia dvakrát na zastávke rovnakého názvu a ešte žijeme. Síce sa mi to riešenie nepáči a je terčom posmeškov cestujúcich aj prevádzkového personálu (akustické hlásenie vodičom "Nákladové nádraží Žižkov, příští zastávka to samé za rohem") ale otázka života a smrti to nie je.
Mám ju v knižnici vo dvoch vydaniach, len neviem, či by sa to vyplatilo v súčasnej situácii posielať z Prahy na Slovensko, náklady by sa asi takmer vyrovnali cene knihy. Donedávna sa dala kúpiť v Zločineckých Zákazníckych Centrách.
Do otvorenia R7 Nivy( Prievoz) D4xR7 je potrebné ponechať súčasné usporiadanie. Po otvorení úseku R7 by bolo vhodné vrátiť ulicu na pôvodné šírky pruhov, no stále s buspruhmi, keďže časť IAD sa presunie na nové komunikácie.
Tých dôvodov je viac, napríklad ľavá stopa je príliš ďaleko od buspruhu a napríklad vozy idúce rovno by v buspruhu zdržovali odbočujúcu 201 doprava, ktorá má signál voľno skôr než priamy smer.
Tak zase je pravda (na prvýkrát som si to neuvedomil), že skratka ŽST sa vyskytuje v dokumentoch železničných spoločností (aj v tých pre verejnosť). Ale za vynechaním slova "železničná" je možno aj snaha poukázať na integrovanosť (teda stanica je z prepravného hľadiska v prvom rade terminálom integrovanej dopravy).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023