Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: si #237206:
Neviem, ako je to v súčasnosti papierovo ale fyzicky je tam ako-tak zjazdná tá jedna koľaj, predpokladám, že nejaké obiehanie na Filiálke by si netrúfol organizovať ani sám Doležal.
Reakcia na: Adam3 #237197:
Ideovo to nie je úplne márne, len by som to osobne radšej prespojkoval inak (t.j. aby to bolo usporiadané ako párna skupina na jednej strane a nepárna skupina na druhej), nech vľavo nemusia byť štyri prejazdné koľaje a môžu byť širšie nástupištia.
Otázne však je, nakoľko atraktívne by boli presuny na takejto stanici - napríklad vystúpiť z vlaku niekde na východnom konci "pravej sady" nástupíšť a následne prísť k autobusu na obratisku by bola celkom túra. Už dnešná šestka je z tohoto dôvodu málo obľúbená. Nakoniec by asi bolo rozumnejšie spraviť dve-tri hrany pre záhorské S-ká z tých slepých koľají bývalého poštového dvora vľavo, a keby sme fakt potrebovali miliónhranovú stanicu na odstavovanie končiacich vlakov, tak symetricky to isté vyrobiť aj od východu (s tým, že súčasné prekážky, t.j. trafačka, krčma a lekáreň, by sa presunuli).
Reakcia na: Viko #237205:
Nezodpovedané otázky sú len - kto by to zaplatil a ako zabezpečiť plnú prevádzku počas prestavby.
Ostatne máš v mojom predošlom príspevku.
Zbytočne myšlienkové cvičenia priniesla akurát Štúdia uzla BA.
A reálnejšie veci som popísal v poslednom odstavci a to, ze tento národ je zvyknutý robiť len polovičné alebo zbytočne riešenia, ktoré vedú len k zakonzervovaniu zlého alebo vytvoreniu horšieho stavu
Reakcia na: samkoh #237204:
fyzicky zhlavie jestvuje, "sturc" je az za nim na kolaji ktora povodne pokracovala na zst na nivach, otazne je v akom stave su vyhybky a ine casti kolajiva a kolko stromcekov tam rastie....
Reakcia na: FiFo #237202:
Dvojpodlažná stanica prináša akurát veľa otázok - kto by to zaplatil, ako by si zabezpečil aspoň čiastočnú prevádzku počas výstavby, ako by si sa napojil na lamačské tunely atď. Myslím si, že ide o zbytočné myšlienkové cvičenie a lepšie je investovať energiu do reálnejších riešení.
Reakcia na: S499.1023 #237195:
a po zrušení trate na Nivy Filiálka južné zhlavie má?
Reakcia na: S499.1023 #237200:
možnosť 2,5) spojky tesne pred šturcom? Zväčšuje to dochádzkovú vzdialenosť, ale niekde som tak videl riešenú hlavovú stanicu.
Reakcia na: Adam3 #237197:
Ja by som išiel ešte ďalej a stanicu by som rozdelil skôr výškovo. Primestke spoje +len prejazd a cargo na povrchu. Diaľkové v podzemí. (alebo opačne 🤔?)
Smerom od východu by sa do -1 vychádzalo na úrovni cca ako je most ponad trat z pionierskej na tupeho. A zo západu niekde medzi červeným mostom a nemocnicou kramare.
MHD by tiež mohli končiť na úrovni -1. A vážne pouvažovať aj s návratom električky na Štefánikovu. Na povrchu nechať len historickú vyprávnu budovu s pekným okolím, malym parkoviskom pre vyzdvihnutie. A ostatne nechať zeleni a podobne.
Prístup na stanicu pre peších aj z jaskoveho radu.
Dopravné múzeum do toho celého bud zakomponovať alebo ho presunúť a spojiť so železničným múzeom na východnom.

Myslím si však, ze miestna smotánka ešte nedospela do stavu kedy by mala zmysel a odvahu robiť veľké, poriadne a účelne rozhodnutia. V preklade na úrovni slovenský zmyslajuceho národa a jeho vedenia vždy dostaneme len nejaké polovičné alebo horšie riešenie. Akurát sa utopi množstvo prostriedkov a na ďalších xy rokov... A ved to všetci poznáme.
Reakcia na: Adam3 #237197:
Ak by sa postavil tunel poza stanicu, tak by prejazdové koľaje zrejme boli zbytočné
Reakcia na: TomJ #237198:
Sú dve možnosti, ktoeré sa používajú:
1) Tá predná loko pri šturci tam odstane do odchodu súpravy s inou loko.
2) Celá súprava sa vytiahne (či už zálohou lebo traťovou loko pre ďalší výkon), bývalá vlaková odíde het, napr. do depa a súprava sa zasunie späť k perónu.
Reakcia na: Adam3 #237197:
V princípe je to také prejazdné Keleti alebo Nyugati 😅 . Samozrejm, že vo svete sú aj podobné riešenia, však Berlin Hbf. má tri nezávislé úrovne. Všetko je to lepšie ako Filiálka.
Reakcia na: S499.1023 #237195:
Tak ma napadlo, keď píšeš, že by tam mohli jazdiť len vratné súpravy, ako sa vlastne rieši výmena rušňa na hlavových staniciach aké majú napríklad v Budapešti? Povedzme, že príde EC z Prahy. Táto súprava sa má vrátiť späť, no lokomotíva ju logicky v takejto stanici nemôže obehnúť. Je tam pripravená druhá lokomotíva, ktorá so súpravou odíde späť do Prahy a tá čo prišla sa po odídení vlaku presunie na nejakú odstavnú koľaj a do Prahy sa vráti až s ďalšou súpravou?
Ked uz sme pri tej Filialke... Toto je velmi nerealny nacrt? Lava cast by sluzila pre dialkovu dopravu, prava pre lokalnu. Prislo by k predlzeniu aj narovnaniu nastupist. Hlavne ma zaujima ci je niekde vo svete takto riesena stanica, ze perony su v dvoch radoch. Je to asi az velmi predimenzovane (pre sucastnu situaciu) takze by sa pripadne 1-2 perony mohli ubrat.
Reakcia na: 3pa3ck3 #237194:
Nebola v Petrzalke prave kvoli tomu stavebna uzavera?
Reakcia na: samkoh #237181:
Výpravná budova tam stále stojí. Stanica samozrejme zhlavie mala, veď predsa neviedlo ďalej na Nivy osem či koľko koľají 😁 . Je predpoklad, že v prípade reaktivácie by sa projektanti starého usporiadania nedržali ale napriek tomu - buď by stanica nemala južné zhlavie a tým pádom by sem mohli jazdiť len vratné súpravy alebo by boli peróny patrične odsadené od Šancinovského ulice s príslušným predĺžením dochádzkových vzdialeností. Proste tá myšlienka je blbosť.
Reakcia na: MatejBA #237193:
Tak zase v Petržalke sa podarilo zachovať zelený pás pre metro doteraz
Reakcia na: TomJ #237192:
Od VW ju vies predlzit k ZST DNV, vies z nej spravit vetvu do DNV, pokracujuca vystavba Bory + urcite tam casom nasekaju dalsie projekty.

Je tu skvela prilezistost postavit trat "do pola" ako spravila Vieden s metrom, aby sa zase raz vsetko nezastavalo a ostane tam len dialnica 🙂
Reakcia na: MatejBA #237180:
Otázne je, aká by bola finančná návratnosť trate, po ktorej by prešlo možno 15 spojov jedným smerom za deň. Alebo budeme ťahať do VW električku každé 4 minúty? Podľa mňa by oveľa vhodnejšie bolo ťahať trať do DNV na sídlisko.
Reakcia na: 3pa3ck3 #237190:
a este si zabudol na to ze aj za "normalnej" prevadzky nevies mat +- hustejsi interval ako je cestovny cas najpomalsieho tam premavajuceho vlaku pri ceste tam+nazad (vcetne pobytov v zastavkach)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement