Vďaka za rozsiahlu odpoveď, nakoniec tie Otokary ešte asi nie sú až také zlé.
Títo výrobcovia ponúkajú výhodnejšiu cenu (pre dané krajiny) alebo ťažia len z toho, že je to "národný výrobca" tej danej krajiny a tá ho hrdo kupuje, aby nepodporovala zahraničných výrobcov?
Z mojich skúseností záleží od konkrétneho výrobcu. Čo sa týka tureckých značiek, tak ako najväčšie zúfalstvo mi prídu Karsan a Temsa, o niečo lepšie je na tom BMC či Isuzu. Celkom dobré vozy robia Otokar a Sileo (Bozankaya), jasná voľba je potom Mercedes.
Ukrajinci vyrábajú ako šerble značky ZAZ, tak aj celkom obstojné Bohdany a imho veľmi vydarené Elektrony.
S dizajnom má problém väčšina "exotických" značiek - ten je často agresívny až gýčovitý, mnohokrát sa vyznačuje príliš ostrými líniami. Povedal by som však, že postupne sa to zlepšuje (aj keď vo veľa prípadoch cestou slepých uličiek) - veľmi dobrým príkladom sú autobusy od ruského KAMAZu, ktoré v pohode znesú porovnanie so západoeurópskymi výrobkami.
Osobne mi inak prídu ako najhnusnejšie čínske autobusy - či už ide o nevydarené plagiáty európskych značiek, alebo o vozy určené na export (predovšetkým BYD).
Zaujímalo by ma, aká je kvalita týchto rôznych autobusov z Ukrajiny, Turecka, a pod.? Design u všetkých týchto tureckých a ukrajinských autobusov je podľa mňa taký divný. Zdá sa mi, že chce byť moderný, ale niečo na ňom vždy vyzerá zastaralo (o kopírovaní európskych výrobcov nehovoriac). Tak, ale design je len subjektívna záležitosť.
Samozrejme, najnovsie opatrenia z 15.10. a uzavretie sportovisk uz prinasaju ovocie v absolutne najvyssich cislach Alebo teda standardnych 18% z testovanych. U vas sa na to pod ruskom tmy zvysoka vykaslal uz aj Prymula (predajca zdravotnickeho materialu), cize je jasne, ake su tie PR opatrenia bez realneho dopadu dolezite.
Inak, nemohli by sa takéto mimoriadnosti zobrazovať normálne medzi hlavnými správami? Alebo aspoň vo väčšom? Už som si myslel, že som blbý, keď tú správu o posune otvorenia neviem nikde v správach nájsť a až na tretí pokus som zbadal ten nápis mimoriadne s malou fotečkou autobusu na Riviére.
Tieto veci sa do správneho konania neposúvajú, je to podobné ako keď Cinema City predávalo občerstvenie v rozpore s nariadením hygienikov. Policajti si trúfajú len na tých čo sa zľaknú a zaplatia. Akonáhle niekto dá najavo že si nenechá skákať po hlave (alebo má dobrých právnikov ako CC), cúvnu, lebo je lepšie pustiť týchto pár ľudí/firiem ako riskovať že to skončí na súde a ten rozhodne že celé tieto manévre sú nezákonné.
Zarzo je spat? Ak ano vedel by povedat, kto vymyslel taku soto pi69vinu namiesto 4ka jednym smerom a 9ka druhym po nabrezi?
"Dopravný podnik Bratislava Pekný deň, linka 9 pôjde od Chatama Sófera okolo Mostu SNP na Šafárikovo námestie, kde sa otočí späť do tunela a Ružinova.
Martin, DPB"
Najlepšie sú odpovede pre cestujúcich z DD pýtajúcich sa na X33. "x33 premávať nebude, avšak môžete využiť posilnenú linku č. 33 po zastávku Riviéra s následnou možnosťou prestupu na x5. ďakujeme" Riešenie ala DPB... namiesto toho aby sa ospravedlnili a povedali "X33 samozrejme zrušená nebude, aby sme zabezpečili čo najrýchlejšie spojenie s centrom" radšej X33 zrušia a ľudí odkážu na preplnenú X5 (asi chcú, aby si to ľudia nacvičili do budúcnosti počas MU ). Ak posilnia X5, aby pobrala aj ľudí z DD (v čo však ani nedúfam), tak to už mohli zachovať aj tú X33 (nech je aj s Karosami, len nech je)...
Úplne nerozumiem trasovaniu liniek, prečo L4 končí na NĽŠ, ale L9 na Chatamovi (o smere okružnej trasy ani zmienka), nebolo by lepšie, ak by L4 išla jedným smerom cez Chatama a L9 opačným?
EDIT: Už pribudla obchádzková trasa na imhd, to som teda nečakal, že bude až taká zlá a dlhá...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatejBA