Lenze ked bude iba magistrat tak sa kludne vsadim, ze vacsina primatorov, ak nie vsetci, sa budu hrat na svojom piesocku vo svojej casti a ignorovat zvysok, ako kedysi Brano Zahradnik v DPB a Karlova Ves/Dlhe Diely.
To je pravda. Starostku Čavojovú považujem za jednu z najlepších starotov v poslednej dobe (spolu s bývalým Števčíkom). Ale MČ pre občana nemajú význam.
No neviem, ci to bude najlepsie zrusit mestske casti uplne (skor ich zrusit v prospech okresov). Uz vidim, ako na magistrate sa venuju drobnostiam, ktore riesia mestske casti (napriklad taka karlovka sa o svoje cesty v zime stara vyrazne lepsie ako mesto), ked teraz nevedia dotiahnut ani niektore celomestske veci.
keď vidím ako súčasný predseda vlády po každom sebemenšom proteste proti jeho krokom ohne chrbát a robí ústupky, myslím si že sa to do konca nedotiahne a nič sa nezmení. Mestské časti by som ešte pochopil (aj keď si myslím že ich je tak v BA ako aj v KE veľa) ale načo sú nám obce so 7, 20, 50 a podobne obyvateľmi s vlastnou samosprávou (ktorá tým pádom zhltne celý obecný rozpočet) dodnes nechápem
V Petržalke chcú zmodernizovať riadenie niektorých križovatiek a preferovať MHD
„V bratislavskej mestskej časti Petržalka plánuje magistrát zmodernizovať riadenie niektorých križovatiek tak, aby boli preferované vozidlá MHD. V rámci stavebných prác sa majú realizovať aj bezbariérové úpravy na priľahlých priechodoch pre chodcov. O projekte rokoval v septembri bratislavský mestský parlament.
Obnova sa má týkať križovatiek Panónska cesta - Bratská, Osuského - Starohájska, Osuského - Hrobákova (priechod pre chodcov), Furdekova - Šustekova, Bosákova - Šustekova, Bratská - Jiráskova - Pajštúnska, Bratská - obchodné centrum (priechod pre chodcov), Budatínska - hypermarket, Panónska cesta - Ševčenkova, Panónska cesta - železničný podchod, Panónska cesta - obchodný dom.“
Gill Sans sa používal minimálne od vyhlášky z roku 1961, bol použitý aj na vyobrazeniach značiek. Realita bola ale často taká, že kopec značiek sa vyrábal "na kolene" niekde v JRD a na starých fotkách sa tak dá nájsť skutočne všetko možné (aj "fonty" ktoré ani neboli reálnymi fontami)
NDR tento font zaviedla paralelne s nami, tak kto vie, či šlo o náhodu alebo nejaký druh kooperácie.
Universal grotesk prišiel na v priebehu 80. rokov, ale výraznejšie sa rozšíril až po vyhláške platnej od 1.1.1990, keď sa o.i. oddelilo diaľničné a nediaľničné značenie a zrušila sa žltá farba písma na modrých tabuliach. A potom v priebehu 90. rokov, keď sa zrušili smerové tabule v tvare šípky. Staré značky s Gill Sans tak postupne zmizli zo sveta, ale v rôznych Horných Dolných nejaké jednotlivé relikty dali nájsť ešte aj na prelome milénií (a snáď niečo hrdzavé ešte aj dnes).
Písmo bolo k dispozícii na sadzbu textu od roku 1951 a v periodikách bolo v tom čase využívané skutočne masovo - najmä na nadpisy. Potom sa pridalo použitie na rôzne prebaly a obaly, výrobné štítky, všetko možné. Dodnes ale nerozumiem, komu a prečo napadlo to použiť na dopravné značenie a ešte v semibolde či rovno bolde Absolútne nevhodné. V 80. rokoch už bola k dispozícii aj Helvetica, ktorá mi príde oveľa vhodnejšia, aj keď z hľadiska dopravného značenia nedosahuje kvalít Ternu či DIN-u.
V Česku sa Universal grotesk používal až do roku 2001, ale aj po 20 rokoch sa ešte čo-to dá nájsť - napríklad na Wilsonovej pri hlaváku a potom ďalej na zjazde na križovatku U Bulhara.
Fíha Že to malo nepriamu súvislosť, som si nikdy nespojil. Toto socialistické "šturmovanie" či, pardón, dobovým slovníkom záväzkové hnutie (ak to mám dobre načítané) bolo fakt "super" - čo tam po tom, že dielo je ťažko použiteľné, najmä že sme splnili záväzok a boli fotky v tlači (a odmeny). Počul som podobné príbehy aj z iných oblastí. Smutné.
Ďakujem! Škoda len, že vôbec vzniklo toto prechodné obdobie, že staré už neplatí a na nové sa ešte čaká. Veľa vecí to komplikuje. Ale verím, že to už nebude trvať dlho.
Ak si dobre pamätám, otvorenie bolo k výročiu VOSR v 1980, hoci dokončovacie práce ešte neboli hotové (a na nenamontované stredové zvodidlá následne doplatila Gombitová).
D2 sa stavala ešte v 70. rokoch (myslím, že kompletne bola odovzdaná vrátane českého úseku už na jeseň 1980), ale to je detail. Ďakujem za zaujímavé info
ta paska z epidemiologickeho hladiska neriesi nic, je to pre pocit bezpecia soferov (ocividne uz z toho, ze cez leto ju nezrusili), zato vyrazne nahustuje ludi do zvysneho priestoru (2x si rozmyslis, ci budes v priestore, kde nemozes vystupit a medzitym sa bus zaplni), nuti ich vystupovat predieranim sa cez ostatnych, komplikuje prestupovanie na cakajuci spoj vpredu, atd.
Za vodicom? Teraz, ked maju konecne opaskovany priestor?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatejBA
Aj Vallo by to tak urcite spravil ak by mohol