Reakcia na: anbis #236555:
Gill Sans sa používal minimálne od vyhlášky z roku 1961, bol použitý aj na vyobrazeniach značiek. Realita bola ale často taká, že kopec značiek sa vyrábal "na kolene" niekde v JRD a na starých fotkách sa tak dá nájsť skutočne všetko možné (aj "fonty" ktoré ani neboli reálnymi fontami) NDR tento font zaviedla paralelne s nami, tak kto vie, či šlo o náhodu alebo nejaký druh kooperácie.
Universal grotesk prišiel na v priebehu 80. rokov, ale výraznejšie sa rozšíril až po vyhláške platnej od 1.1.1990, keď sa o.i. oddelilo diaľničné a nediaľničné značenie a zrušila sa žltá farba písma na modrých tabuliach. A potom v priebehu 90. rokov, keď sa zrušili smerové tabule v tvare šípky. Staré značky s Gill Sans tak postupne zmizli zo sveta, ale v rôznych Horných Dolných nejaké jednotlivé relikty dali nájsť ešte aj na prelome milénií (a snáď niečo hrdzavé ešte aj dnes).
Písmo bolo k dispozícii na sadzbu textu od roku 1951 a v periodikách bolo v tom čase využívané skutočne masovo - najmä na nadpisy. Potom sa pridalo použitie na rôzne prebaly a obaly, výrobné štítky, všetko možné. Dodnes ale nerozumiem, komu a prečo napadlo to použiť na dopravné značenie a ešte v semibolde či rovno bolde Absolútne nevhodné. V 80. rokoch už bola k dispozícii aj Helvetica, ktorá mi príde oveľa vhodnejšia, aj keď z hľadiska dopravného značenia nedosahuje kvalít Ternu či DIN-u.
V Česku sa Universal grotesk používal až do roku 2001, ale aj po 20 rokoch sa ešte čo-to dá nájsť - napríklad na Wilsonovej pri hlaváku a potom ďalej na zjazde na križovatku U Bulhara.
martinah
a prv nez zacnes argumentovat o sireni vs vzdialenost si precitaj toto https://www.lidovky.cz/relax/veda/autobus-s-buddhistickymi-vericimi-potvrdil-jak-se-siri-koronavirus-ukazala-studie.A200904_220716_ln_zahranici_ele
ta paska z epidemiologickeho hladiska neriesi nic, je to pre pocit bezpecia soferov (ocividne uz z toho, ze cez leto ju nezrusili), zato vyrazne nahustuje ludi do zvysneho priestoru (2x si rozmyslis, ci budes v priestore, kde nemozes vystupit a medzitym sa bus zaplni), nuti ich vystupovat predieranim sa cez ostatnych, komplikuje prestupovanie na cakajuci spoj vpredu, atd.