Mne zas vadi, ze treba prizoomovat az na ulice, aby sa zobrazili spoje. Ked kliknem na mapu, nic sa nezobrazi, lebo v prednastavenom zoome sa este nic nezobrazuje. Evokuje potom vo mne pocit, ze to nefunguje. Takisto treba vela klikov, aby som zistil zakladne informacie o danom spoji.
Inac mali by sa zobrazovat aj pokyny dispecera, nech v meskajucom vlaku vidim, ze cakajuci bus fakt na mna caka. Mari sa mi, ze to aj bude dostupne.
Vyzerá to úplne, ako ubian len s dizajnom IDS BK. Jedna vec, čo ma na tejto mape štve je, že to nezobrazí trasu na mape hneď po kliknutí na spoj, ale až po kliknutí na ,,detail spoja", kde ma to vždy nepríjemne odzoomuje a pri odzoomovaní to potom skryje ostatné spoje. Druhá vec, čo mi tam chýba (tá je ale pre bežného človeka zbytočná, na podnet stačí aj číslo vozidla a linky) je číslo kurzu.
Úplne ideálna je podľa mňa mapa IDS JMK (mapa.idsjmk.cz), kde na jeden klik dostanete všetky dôležité informácie a na druhý klik aj detailný CP a neskrýva vám to pri odzoomovaní ostatné spoje. Netvrdím, že táto mapa IDS BK je zlá, ale podľa mňa má ešte zopár múch.
Áno, vyhľadávač je tam od nepamäti, ale až teraz zobrazuje pri nájdenom spojení, či ide daný spoj načas, v náskoku alebo mešká. Samozrejme len pri spojoch, ktoré už vyrazili.
Niekde hlboko v systéme musí mať každý spoj nejake unikátne číslo. Problém je že DPB používa dva nijak nepreviazané CP systémy a to číslo bude zrejme v každom z tých systémov iné. Preto sa tie systémy ktoré pracujú s GTFS/JDF dátami zrejme nevedia párovať s dátami ktoré posiela palubák, kde to identifikačné číslo bude pravdepodobne iné. Keďže imhd/VZT používa "palubákové" dáta, tak to vie párovať s tým čo posielajú palubáky.
Imho je chyba že DPB stále väčšine zdrojov posiela tie "zastávkové" údaje, namiesto "palubákových". Tie druhé sú kompletnejšie a presnejšie (napokon, podľa nich jazdia samotní vodiči). Minimálne GTFS sa podľa mňa malo generovať z nich a asi celkom nerozumiem prečo sa v minulosti niekto rozhodol to spraviť inak. Výsledkom napr. je aj to že GTFS neobsahujú (správne) dáta o cieli spoja. Ale tak to už sa zas dostávame k tomu že v DPB dátach je bordel
Reagoval som na ""Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji v týchto dňoch tiež sprístupnila online dáta o polohách spojov"" a "V appke IDS BK asi pred troma týždňami (vyhľadávač a zastávková tabuľa) " , ved ten vyhladavac je tam od nepamati, nie posledne 3 tyzdne,
Už si nepamätám presne, ale z používaných dát z DPB (formáty GTFS, JDF) nie je možné identifikovať jazdu vozidla ku konkrétnemu spoju (napr. v PAD sú spoje očíslované a v železničnej doprave má číslo každý vlak, ako to majú v iných mestách neviem).
Systém pri veľkých meškaniach potom nevie, či dané vozidlo robí spoj s meškaním 160 minút, alebo už ide ďalší spoj načas a takto to občas dopadne.
Ale nech ma kľudne doplní niekto, kto pozná podrobnosti.
Co je a kde je v appke IDS BK "vyhladavac" ? Pod ikonou lupy su len spojenia, a vo "viac" mapy a scemy su naozaj len mapy a schemy . . . ziadnu aktualizaciu mi neponuka . . . V "Zastavky" tak isto nic nieje . . . okrem toho tam nefunguje GPS, alebo alebo je chyba v appke, v "zastavky" , z aktualnej pozicie (na Kosickej) napriklad ponukne mileticovu, salezianov, dokonca aj trnavske myto, dokonca aj safarikovo namestie, ale vobec nie mierovu, Prievozsku a pod.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Joyki
Inac mali by sa zobrazovat aj pokyny dispecera, nech v meskajucom vlaku vidim, ze cakajuci bus fakt na mna caka. Mari sa mi, ze to aj bude dostupne.