Aspoň vidíš, aký je ten vírus agresívny - už sa pustil aj do papiera, potvora.
Ďalší dôvod, aby sa s tým nezmyslom s prednými dverami skoncovalo.
Ozaj, keď to vlastne platí aj pre slepcov, ktorí majú vyhradené prvé dvere + sedadlo za šoférom, ako sa teraz prepravujú oni?
Ktori Svedi to povedali? Vela citas Nko, pripadne ine media, ktore lubivo vytrhli z kontextu dve Tegnellove vety ktore sedeli do ich narativu. Faktom je ze Svedsko pokracuje v tej istej strategii ktoru malo od zaciatku, co je asi tazko prejavom pocitu ze ten model nebol dobry. Pravidla v juli su totozne ako boli v aprili. Keby nieco "lutovali", ako sa to niektore kruhy snazia prezentovat, tak by to vyzeralo inak.
Staty ktore zufalo prehodnocuju strategiu kazde dva tyzdne, lebo sa zamotali do vlastnej pasce su na mape uplne inde
Vlani na jeseň obstarali od Emtrestu, takže už x mesiacov majú ten inteligentný aparát, len to nie je spustené, lebo tu máme IDS z pred 50 rokov, a čo sa tu vôbec sťažujeme ...
Píšeme rok 2020, máme zónovú a časovú tarifu, napriek tomu mi neviete zaistiť presun z bodu A do bodu B cez bod X, alebo ak hej, tak s obrovskými časovými stratami, že radšej idem peši 40 minút po poľnej ceste z vedľajšej dediny, lebo som skôr doma, ako čakaním na ďalší spoj - čiže využitím služieb IDS. A to som za to aj zaplatil za svoju zónu a očakával prestup, lenže do mojej cieľovej zóny som prišiel peši po tej poľnej ceste, a medzičasom mi aj časová platnosť vypršala.
Toto sú veci, čo BID a všetci ostatní nevidia, a rozhodne to nie je atraktívne, takže už nielen dopravné "služby" obchádzam, ale aj samotnú tarifu cez výnimky, len aby som sa nemusel stýkať s tým našim IDS z pred 50 rokov.
Pokiaľ ja viem tak každý dopravca má vlastný dispečink, ale tuším že v nových štandardoch IDS BK sa o nadväznostiach a centrálnom dispečinku píše, takže sa to asi plánuje. #235610 Tu sa o tom píše, len neviem presne zistiť, odkedy to bude platiť (vyzerá to, že buď 2021, alebo 2022?). https://www.idsbk.sk/download/B20200124T000001078.pdf
A BIDka vôbec nemá nejaký centrálny dispečing? Ja som bol nedávno pozrieť kamaráta, ktorý jazdí v Pražskej integrovanej doprave regionálne linky a tam majú prípoje z vlakov na bus poriešené pekne - vodič má v dokumentoch napísané, na ktoré vlaky má pri konkrétnom odchode čakať, pravidelný čas príchodu daných vlakov a v prípade meškania mu z centrálneho dispečingu pošlú správu o tom do vozidla (do odbavovacieho zariadenia), koľko vlak mešká + kde sa nachádza a dokedy má v zastávke čakať. V prípade, že si nie je vodič istý, či už vlaky, na ktoré mal čakať išli, môže sám kontaktovať centrálny PID dispečing a tam dostane odpoveď.
Hm, dole sa tu argumentovalo, že pokiaľ prímestské vlaky nebudú mať na tratiach prioritu, a teda dochádzajúcim bude lietať dochádzková doba +- 10-30 minút, je to fest prúser, ale keď tým istým dochádzajúcim ujde nejaký prípoj a ďalší pôjde až za hodinu alebo kedy, tak to už prúser nie je? Áno, ideálne riešenie je, aby takt bol natoľko hustý, že jeden zmeškaný spoj nie je tragédia, ale kým sa tam dostaneme, asi by nejaká rozumná garancia nadväzností mala zmysel. A tiež je mi jasné, že ani to bez integrovaného dispečingu nikdy nebude...
Prečítaj si hoc akú poučku o tom, čo je IDS a nikde tam nenájdeš nič o garancii nadväzností.
Prvý IDS vznikol už pred vyše 50 rokmi, čo myslíš, aké garancie vtedy poskytovali.
Bol by som rad keby viac ludi vnimalo to co ty v prvom odstavci. Lebo ano, na zaciatku to nemalo byt o kynozeni hnusoby, ale splostovani krivky tak aby zdravotnicky system zvladal. A to sa v SE podarilo, nikdy im neskolaboval a pacienti dostali riadnu zdravotnu starostlivost. Bez nutnosti uplne zastavovat zivot, stacil nejaky physical distancing a home office.
Co sa v SE nezvladlo (a to uznavaju aj tamojsie autority) je ochrana rizikovych skupin, oni tam mali dost silne ohniska v ustavoch socialnej starostlivosti. Ja netvrdim ze to je nejaky wonderland a ze tam je vsetko idealne, ale dnes ked sme mozno v polovici pandemie mi pripada coraz ocividnejsie ze ich system bol najviac zmysluplny. Lebo nakoniec sme vsetci skoncili pri tom ze robime co Svedsko, akurat sme to posunuli o stvrt roka a po ceste napachali obrovske skody.
A kto hovori, ze ma byt lockdown na 3 roky? Vsak predsa sa tie prvotne opatrenia zavadzali aby sa splostila krivka nakazenych, stihli sa osetrovat a neumieralo tolko ludi. Nie je tak?
V tomto kontexte sme na tom nasobne lepsie ako Svedsko, ktore tu davas za premianta. 5700 mrtvych je naozaj zle cislo, tazko obhajitelne ako "vidis, mali sme od zaciatku byt ako svedi".
Ja ešte doplním takú moju skúsenosť zo včera. Išiel som okolo 14:00 citelisom (tá verzia, čo má malé vetračky) na 94 a aj napriek tomu, že aktívne športujem a nemám žiadne zdravotné problémy som po opustení vozu musel pár minút postáť opretý pri zastávke a nadýchať sa vzduchu, nakoľko som v posledných minutách jazdy (samozrejme s riadne nasadeným rúškom) začal cítiť točenie hlavy a celkovo pocit vyčerpania. Tým by som chcel povedať, že samozrejme uznávam, že ochrana dýchacích ciest má význam a môže reálne človeka ochrániť, no nemyslím si, že nosiť ju v lete v prehriatych interiéroch je dobrý nápad, nakoľko to v konečnom dôsledku môže človeku viac uškodiť ako pomôcť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kecho
Ďalší dôvod, aby sa s tým nezmyslom s prednými dverami skoncovalo.
Ozaj, keď to vlastne platí aj pre slepcov, ktorí majú vyhradené prvé dvere + sedadlo za šoférom, ako sa teraz prepravujú oni?