Na porovnanie. 7-dňový lístok vyjde na 10,40 €, za 8 mesiacov rátajme 8*4*10,40 = 332,80 €. Ak si kúpiš 365-dňový, tak si zaplatíš len 264,20 čiže už si ušetril 69 €. A ešte môžeš 4 mesiace jazdiť bezplatne.
Inak, len tak zo zvedavosti... koľkokrát za život nastane také obdobie, kedy budeš neplánovane vracať ročný PCL?
Samozrejme,
aj ja mám ročnú električenku a teraz, keď je doprava redukovaná, cesty voľné a najmä z bezpečnostných dôvodov (aby som sa nenakazil) jazdím autom. Ale, že by som žiadal o vrátenie alikvótnej časti električenky, mi ani nenapadlo a ani to robiť nebudem. Práve tá zľava na 3-mesačnú či ročnú električenku je preto, že DP mi poskytne výhodnú tarifu, ale za cenu toho, že sa zaviažem na dlhšiu dobu tak, ako píše Viko. To je logika množstevných zliav i zliav pri dlhšom upísaní sa (viď napr. mobilní operátori). Žiadať vrátenie, keď to teraz nemôžem využiť, mi nepripadá logické (zlomím si nohu a čo?). Buď nechcem riskovať prepadnutie, tak si kúpim PCL na mesiac, ale drahší, alebo to risknem a kúpim si to na rok. V tom je potom to riziko, ale o tom predsa viem vopred, že nemôžem zaručiť (lebo to vie len Pán Boh), či to využijem alebo nie.
Keďže dlhodobejšie lístky sú cenovo zvýhodnené preto, aby ťa motivovali zaviazať sa na väčšie obdobie, nedáva zmysel, aby sa ti stornom ročnej električenky vrátila celá neprejazdená časť, keďže by to znamenalo, že si os*al systém a napr. na troch mesiacoch si vydobyl ročnú zľavu. Dopravný podnik zatiaľ nie je klasifikovaný ako charitatívna organizácia...
Alikvotná časť sa vypočíta podľa vzorca:
𝑋𝑋 = 𝐶𝐶 − (𝐶𝐶 ∗ 𝑑𝑑 ∗ 𝑘𝑘)
kde: X je vrátená suma,
C je cena zaplateného PCL,
d je počet precestovaných dní,
k je koeficient, ktorého hodnota je:
0,200 000 pri 7-dňovom PCL,
0,051 282 pri 30-dňovom PCL,
0,019 048 pri 90-dňovom PCL,
0,004 709 pri 365-dňovom PCL
Takze ked 365 dnovy stoji 264 eur, tak po 8mich mesiacoch ratajme priblizne 8*30 dni=240
264-(264*240*0.004709) = - 34,.... ak to ratame za 244 dni, tak je to tusim az 39 eur . . .
Nemáme zásoby, ale máme pomoc EÚ. Niečo z toho je priamo cash, niečo výhodné pôžičky pre štáty. Pomôcť sa dá, keď sa chce - tak, ako si už dnes o pomoc môžu zažiadať rôzne Arrivy prevádzkujúce MHD, ale nie mestské dopravné podniky.
PCL zakupeny na predajni sa da stornovat? Cez internet povedzme, ale na predajni? Z dovodu? JA som videl tie rady, na Hodzovom sa pomaly stalo schodmi von.... Za 30 min sme sa posunuli asi o meter . . . tak som to poriesil pocas statia v rade cez internet . . . kolko ludi co si zakupi PCL si myslis ze ho stornuje? Ak to vobec ide . . . Inac, poznam pripad, ked nechceli vratit alikvotnu cast za zomreleho zakaznika . . . tak s tym stornom este zijucemu zakaznikovi by som bol opatrny.
Zas pozor na to, zatial co MHD nebude nikdy ziskova, najomne byty mozu lahko byt ziskove a v dlhodobom horizonte vyhodne ako dalsi prijem pre mesto, aby sa pripravilo lepsie napriklad na taketo situacie
Hej, štát rozdá každému kto si pýta, popritom ako sa HDP znižuje na historické minimum a ešte sa aj rozdávajú daňové úľavy všetkým zľava doprava. Lebo štát je bezodná studnica z ktorej sa dá rozdať desaťnásobne viac popritom ako do nej hodíme o polovicu menej. "Peniaze sú."
Treba si proste zvyknúť že verejné služby budú kolabovať. Všetky. Nie sú žiadne zázračné peniaze ktoré to zachránia. Redistribúcia prostriedkov štátom môže fungovať ak kolabuje časť ekonomiky a tá druha to ťahá. Nie keď skolabuje komplet všetko, lebo potom už nie je čo redistribuovať (jedine že by sme mali nejake zásoby, ale nemáme). Prestali sme tvoriť hodnoty, nemôžeme teda mať hodnoty. Potom sa možno niekto o rok zamyslí či je ekonomika naozaj tak zanedbateľná ako sa tu všetci momentálne tvária.
1. Vallo nechcel postaviť za volebné obdobie 1240 nájomných bytov. Plán bol, že do roku 2022 by malo byť rozostavaných 700 bytov, pričom veľká časť z nich mala byť súčasťou súkromných developmentov (teda developer by časť bytov vo svojom projekte poskytol mestu, výmenou za urýchlenie povoľovacieho procesu a zmenu ÚP) a ďalšia časť (105 bytov) mala vzniknúť rekonštrukciou už existujúcich objektov vlastnených mestom.
2. Skús si pozrieť rozpočet mesta a prostriedky vyčlenené na rozvoj nájomného bývania. Zistil by si, že na pokrytie nákladov MHD by to ani zďaleka nestačilo, okrem toho by tie financie neboli dostupné ihneď.
3. Plán B nie je záväzný materiál a na súčasnú situáciu nemá žiadny vplyv.
To číslo oficiálne komunikoval DPB. Odkiaľ to nabral naozaj netuším. Inak netreba zabúdať, že tu máme aj možnosť storna, čiže to že boli PCL zakúpené nemusí nič znamenať.
Spôsob ako bezhlavo míňať a neznášať za to dôsledky našli vo Venezuele a v Zimbabwe.
Ale myslím, že tamojší obyvatelia by boli radšej za bankrot štátu alebo samosprávy.
Ja sa pripojim, ale nie kvoli Valovi, ale kvoli vypadku trzieb. Rad by som videl nejaku tabulku, z ktorej je jasne to cislo 91% . . . Videl som tie rady v predajniachpredlzovala sa pracovna doba, , ked v ramci tyzdna mobility dali zlavy na PCL . . . nech mi nikto nehovori, ze trzby v 2020 01,02 boli obdobne ako v 2019 01 a 02 . . . V mesiaci Tyzdna mobility musel mat DP niekolko nasobne trzby za PCL, tak teraz nech neplace ze poklesly mesacne trzby . . . Je jasne, ze sa pod to podpisala aj sucasna situacia, menej ludi sa vozi a teda aj menej ludi kupuje cestovne listky ale zase viacej ludi zakupilo PCL za ktore uz kedysi zaplatilo . . . A opakujem znova, videl niekto tabulku? Kolko ludi zakupilo PCL v tyzdni mobility? Aky bol %tualny narast? A ky vyjadreny v Eurach? A pokles predaja listkov? Kde su nejake tabulky? Lebo vyhodit len ze "91%" . . . je velmi jednoduche . . .
Vallo chcel postaviť za volebné obdobie 1240 nájomných bytov. Pre nájomcov z reštituovaných bytov je treba zabezpečiť menej ako polovica.
Takže keď sa prestane hrať na developera a škrtne 650 bytov, tak má pokryté náklady na MHD na niekoľko mesiacov.
Takých hovadín bolo v programe teamu Vallo množstvo.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatejBA