Mňa by zaujímalo kto robil CP pre električky... ako ja rozumiem že je málo cestujúcich ale aj tak sa mi zdá zbytočne mať 2 minúty medzi Kamenným a SNP alebo 5 minút medzi Kapucínskou a Kráľovským udolím..
To je len prejazd z linky na linku - veď autobusy nejazdia celý deň na tej istej linke. Pri niektorých spojoch je dopísaný dodatok p - spoj pokračuje na linke xxxxxx do zastávky xyz, pri niektorých nie.
Ešte som zabudol na pre mňa ako bežného smrteľníka nepochopiteľný spoj Jelka, garáž - Báhoň, žel. zast. a už viac pochopiteľný ale iba jeden spoj Jelka, garáž - Senec, AS, ale po kratšej trase bez obsluhy Veľkých Úľan a Jánoviec, ale ako jediný spoj za deň obsluhuje zastávku Jelka, Slaná dolina.
Tá mapa je fakt hrozná, linka označená na mape ako 1659 (čiže IDS BK 659) je vo forme v ktorej premáva iba cez pracovný deň a to ešte konkrétne iba v špičke. V sedle prac. dňa, alebo cez víkend keď sa jedná o priame spoje z Bratislavy tak idú cez Senec, Bernolákovo a Veľký bieľ. Potom ešte existuje kratšia variant, ktorý jazdí stále a to Senec, AS - Jelka, garáž.
O čom idú rokovať? Že je to poriadna pavučina, a napriek tomu väčšina liniek nemá celodenný normálny režim, a na CP stále vidno režim služieb trnavských, senických a bratislavských tovární, fabrík, či ostatných cukrovarov v regióne?
Počuj, fakt naber odvahu a napíš autorovi, nech sa to vychytá, keďže momentálne by mal robiť na prehľadnejšej verzii.
Keď som s ním komunikoval, vravel, že toto mala byť verzia len na rokovania (jak tam je nakoniec aj uvedené) a neviem, či bol zrovna spokojný, že to takto išlo von.
Preboha tá mapa je otrasná. Pri zastávke Pusté Úľany, žel.zast. nie je železničná zastávka, ale až pri Pusté Úľany, Lúčny dvor, kde linka končí, čo je však 3 km od trate, a ešte k tomu už cez trať.
Pri kvetoslavovskej stanici je žel. zastávka Malá Paka, trate a autobusové linky sa pretínajú na mape úplne zbytočne, reálne však tam žiadne priecestia nie sú (Dunajská Lužná, Rovinka - trať prechádza od obcí vľavo, pričom prechádza vpravo bez toho, že by sa linky s traťou pretínali).
Tá mapa by nemala vôbec existovať.
Aj Qniečo vie pracovať s vektorovou grafikou a dokonca ju aj vyexportovať. Dokonca vie robiť hybridné exporty, kde niektoré vrstvy sú rastrové (napr. tieňovanie) a niektoré vektorové. Čo je však prekážkou je to, že pracuje v mierke. Rozdiel medzi mapou a schémou je ten, že schéma nie je v mierke. Qniečo má obmedzené schopnosti kreslenia, ale zato pracuje v mierke. Illustrator/CorelDraw/Inkscape nepracujú v mierke, ale majú pokročilé možnosti kreslenia. Do Illustratora existuje plug-in Mapublisher, ale demo verzia je stabilná tak 5 sekúnd od spustenia a lincecia je drahá ako Volvo.
Ja s tým nerobím, ani sa v tom nevyznám, ale v Inkscape je možné vektorizovať obrázky.
Alebo pracovať s vektorovými, ak ich z hentoho Qniečo vieš vyexportovať.
No, robiť schémy v QGIS je ako písať diplomovku v Exceli. Dá sa to, ale pohodlné to nie je Ak chceš bezplatnú alternatívu, odporúčam Inkscape. Neviem ako CorelDraw, ale Adobe Illustrator má celkom prijateľný mesačný paušál.
Nebolo by efektívnejšie, keby teraz medzi napr. Martinským a letiskom chodila horedolu SBSka? Predpokladám, že pri revízoroch momentálne veľa roboty nemajú...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Viko
Keď som s ním komunikoval, vravel, že toto mala byť verzia len na rokovania (jak tam je nakoniec aj uvedené) a neviem, či bol zrovna spokojný, že to takto išlo von.