Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #234041:
pokial ale chce mesto dostat viacej ludi z aut do verejnej dopravy a obmedzovat individualnu dopravu, tak inac ako zlepsenim ponuky to nepojde.... a na to bude treba tak viacej vodicov ako aj vozidiel, vyhovarat sa na to ze nie su nikam nevedie; a to bez ohladu na to ci budu vyuzite na posilnenie intervalov na tych linkach co tu su, na doplnenie siete (napriklad o tie chybajuce tangencialne linky) alebo sa to rozplytva na linky odvsadial vsade....
Reakcia na: S499.1023 #234046:
modal split
Reakcia na: Technopol #234039:
A tiež vtedy bol modla split úplne inde, cena práce úplne inde, bilančné prídely autobusov za štátne ceny etc.
Pochopte konečne, že na to dnes nemáme, nemajú na to ani rádovo bohatšie mestá a krajiny.
Reakcia na: fanatikmhd #234043:
Hudobná električka 60-tych rokov? Obratisko je jasné, Nová doba (na Bajkalskej).
Reakcia na: Technopol #234042:
Jedna vec že žiadať (v BA dosť chýbajúce) tangenciálne spojenia a druhá nostalgicky spomínať na expresné linky, ktoré jazdili po tých istých trasách, ako dnešné obslužné linky s hustými intervalmi, či dokonca električkové linky, ktoré netrpia zápchami na cestách.

Inak, aj tie príklady ako napr. Rača - Avion možno obslúžiť verejnou dopravou buď spojom s desiatimi cestujúcimi 2x za hodinu (teda neatraktívna ponuka), alebo sa bude musieť vytvoriť trasa tak, aby tá linka pozbierala čo najviac cestujúcich a zas bude neaktraktívna časom. Linka po obchvate má zmysel možno na trase Avion (veľké obchodné centrum, kancelárie, priemysel, teda celodenný dostatok ľudí) - Petržalka, aj to najmä v špičke a cez víkend. Inde to nemá veľmi zmysel, lebo tie relácie nie sú natoľko silné, aby po celý deň generovali taký dopyt, aby bolo možno zaviesť atraktívny interval.
Malicky offtopic, snad nikoho neurazi. Okrem krasnych zaberov na rozne casti mesta s elektrickou (a jej interierom) krasny pohlad na obratisko. A kto uhadne ktore?

https://youtu.be/ZGJAB7j7mQw
Reakcia na: Vladimír #234041:
a m@jo
Mne je jasné, že s tým čo tu máme dnes, sa nedá robiť doprava aká bola v 90. rokoch. Ale akonáhle sa začnú spomínať expresy tak tu vždy niekto začne vyťahovať linky s 20min. intervalmi, často prirovnávané k linkám odvšadiaľ všade ako kedysi (čo nebol síce tento prípad, ale mne sa to už akosi spojilo). Nikto už nerieši že expresy vedia mať dobrý interval, ale bude to niečo stáť a či sa to oplatí. Lebo aj tu sa v nedávnej diskusii objavilo x trás, kde je MHD oveľa pomalšia ako IAD a so súčasnou víziou aj s vybudovanými BUS pruhmi to jednoducho stále bude o 2/3 pomalšie lebo chýbajú priame trasy napr. Petržalka - oblasť Galvaniho.
Reakcia na: Technopol #234039:
Zle čítaš. On netvrdí, že tie linky mali vtedy taký zlý interval. Nemali. Lenže vtedy bola ina deľba prepravnej práce medzi MHD a IAD - MHD robila väčšie výkony a prepravila viac cestujúcich.

Ak by sa expresné linky v štýle "odvšadiaľ všade" zriadili dnes, pri dnešných výkonoch, pri dnešnom evidenčnom stave vozidlového parku, pri dnešnej cestnej premávke, pri dnešnom počte (dostatku) vodičov, nič lepšie ako polhodinový až dvadsaťminútový interval očakávať nie je na mieste.

Nehovoriac o spoločenských zmenách, ktoré sa odvtedy udiali. Dnes oveľa viac ľudí pracuje flexibilne a nestačí im "ten ich" spoj, ktorým každý deň idú domov - žiadajú hustejšie intervaly. A to im systém s množstvom liniek splniť nedokáže. Naopak, systém s veľkým množstvom liniek práveže ešte môže negatívne pôsobiť na používateľa svojou zložitosťou a náročnosťou na pochopenie. Ochota naučiť sa a vyznať sa je dnes oveľa menšia ako kedysi. Ľudia majú radi jednoduché veci. Čo nie je jednoduché, tomu sa vyhýbajú.
Reakcia na: Technopol #234039:
A autobusy a šoférov máme na to uskladnených niekde v štátnych hmotných rezervách? Či? 😂
Alebo mám tomu rozumieť, že dnešné nosné neexpresné linky, ktoré nechodia odvšadiaľvšade a majú hustý interval budú zrazu chodiť o polovicu menej?
Sorry, ale radšej jedna linka so 4 minútovým intervalom a prestupy ako 5 liniek s 10 minútovým.
Reakcia na: mangas #234027:
Spoje samozrejme chodia z konečnej na konečnú, nikde sa na trati nestrácajú ani nezhmotňujú. To, že nepremávajú práve z tvojej konečnej na tvoju konečnú, je osud.
Reakcia na: Valec #234032:
A hlavne netreba zabudnúť, že isto by tie linky odvšadiaľvšade mali úžasne atraktívny interval, raz za 20 minút a viac.
Reakcia na: Jadran #234029:
2-linkový variant u E rozhodne nebol o tom že "odvšadiaľ všade".
Reakcia na: color #234034:
Z Račka zrejme chytil zelenú vlnu, zatiaľ čo medzi Zváračákom a Račkom boli dve silné križovatky.
Reakcia na: Valec #234032:
Zaujímavé. Zo Zváračáku na Račko 5 minút bez zastávky po rovine, ale z Račka na Hroboňovu 5 minút s dvoma zastávkami do kopca. Žeby vyrovnávací čas?
Reakcia na: mangas #234031:
Na to zabudni. Neviem či je namieste tento optimizmus. Ľudia sú a aj budú čoraz pohodlnejší. Počet áut sa bude skôr zvyšovať a jazdné doby autobusov a trolejbusov zväčšovať. Ak, tak budúcnosť je v električkovej doprave. Veď aj tu na fóre sú ľudia čo píšu ako sa im oplatí jazdiť autom, pretože s MHD im to trvá 2x tak dlhšie - paradoxne to je preto že tie autobusy a trolejbusy stoja v nekonečných zápchach medzi autami (toto dotyčný zabudli spomenúť). Teraz síce nie, ale až epidémia pominie tak cesty sa zasa zapchajú.
Reakcia na: mangas #234031:
Škoda len, že tie časy cestovania zatienil spomienkový optimizmus a v skutočnosti boli o dosť dlhšie (na o dosť prázdnejších cestách v tom čase).

Linka 105
https://imhd.sk/ba/galeria-media/552/cestovne-poriadky-vyhladavanie/29944/Linka-105-Zastavka-Masokombinat
Reakcia na: Jadran #234029:
ktovie, mozno sa to raz zasa vrati, ked bude pokracovat trend v potlacovani individualnej dopravy.. a mozno zas budeme busom z dubravky v raci za 20 min (105), ci na zlatych do polhodky (106), či pod mostom snp za 15 min (101, 112, 115) atd. 🙂
Reakcia na: mangas #234024:
Preto, lebo éra liniek odvšadiaľ všade už skončila.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.