Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #233194:
Pri bežnom používaní určite neprimrznú dvere.
No asi mysleli po tlakovom umytí a následnom odparkovaní v mraze.
Vtedy ti môžu dvere primrznúť no určite sa dajú otvoriť.
Pár krát sa mi to už stalo.
V zime ak idem do umyvárky tak ráno pred dlhšou jazdou alebo cez deň.


Reakcia na: mku81 #233190:
Ja som o niečom takom doteraz ani nepočul a tiež mi nikdy nič neprimrzlo. A to dnes to auto prevádzkujem tak, že stojí bez pohnutia aj týždne...
Reakcia na: N/A #233192:
Na Octavii III sú asi nemoderné.
Reakcia na: S499.1023 #233189:
Moderné gumové tesnenia netreba ošetrovať glycerínom tak ako tomu bolo v minulosti, pretože už z výroby sú urobené tak, aby boli pružné a neprimŕzali.
Reakcia na: S499.1023 #233188:
ale opotrebenie tesneni a vzniknute vole medzi dverami a ich ramom tym vyssie...

#233189 tiez som nikdy tesnenia kvoli mrazu nicim nenatieral a zatial som tu cest neotvorit dvere nemal... (a pritom parkujem v exterieri)
Reakcia na: S499.1023 #233189:
dvere na aute? lebo teda ja som este nikdy dvere glycerinom pred zimou neosetroval a este mi neprimrzli
Reakcia na: Andy #233180:
Voda do interiéru nie, aj keď kolegovi sa nedávno aj také stalo (po prechode zadnej kefy mu zareagovalo otváranie kufra "kopancom pod nárazníkom" a otvorilo kufor a keď splašený vybehol z auta, aby ho zavrel, tak mechom udretý obsluhujúci bez toho, aby sa presvedčil, čo sa deje, spustil núdzovo zastavenú umyvárku znova a bočná kefa mu vodičove dvere priplacla na predný blatník 😂 ) ale dver mi už primrzli aj bez návštevy umyvárky, stačí, keď ich zabudneš pred zimou ošetriť glycerínom.
Reakcia na: si #233181:
čím častejšie tie dvere otváram, tým je pravdebodobnosť zamrznutia menšia.
Reakcia na: Miro #233175:
Veľmi nevtipný blog.
Reakcia na: N/A #233185:
jasné nejde možno ani tak o únik tepla ako o to, že sa tam poľahky a zvlášť na myčke dostane voda. a tak to radšej jazdí špinavé a dráždi cestujúcich 😁
Reakcia na: Minko #233184:
Presne viem o čom hovoríš, ja som si to zase všimol na NB12. Guma je proste taká, keď sa dlhšie nejako ohýba a je tuhá, potom už tak zväčša zostane. Veď na hrbáčoch bolo krásne vidieť tie gumové tesnenia, ako boli poprehýbané na stredných dverách. Našťastie pri 2-3 mm ako píšeš nejde o nejaký únik tepla, takže dá sa s tým žiť. Keď si to porovnáš so starými autobusmi, tak toto je ešte luxusná izolácia. 😃
Reakcia na: Minko #233183:
aby som to upresnil tie 2-3 bola šírka priestoru (štrbiny) cez ktorý bolo vidieť von nie skutočná vzdialenosť tesnení od seba
Reakcia na: N/A #233179:
nepamätám si celkom presne ale tuším som to videl na SOR-och a aj druhorukových Solarisoch? 🤔 Proste v celej dĺžke dverí zhora nadol tie dvere v stave zatvorené mali medzi sebou takú 2-3 mm špáru
Reakcia na: Andy #233180:
No to by bolo samozrejme zlé, veď umyvárka pre auto má výkonné sušenie po umytí. Ja som bol v umyvárke v zime iba raz pri -7 po jazde na špinavej "čľapkanici" na diaľnici, aby som zmyl soľ. V noci prituhlo a gumové tesnenie na dverách som strhol pri ich otváraní. Odvtedy nechodím v zime. Ja tu nechcem poučovať ani nič, len aby niekto neurobil rovnakú chybu, ako ja. 🙂
Reakcia na: Andy #233180:
na aute ale asi neotvaras vsetky dvere 400x denne 🙂
Reakcia na: N/A #233176:
Zaujímavé, že s autom môžem na umyvárku ísť aj pri -5 stupňoch a nikdy mi nič nezamrzlo, ani sa žiadna voda nedostala do interiéru.
Reakcia na: Minko #233178:
1. Samozrejme, nie je to ani hospodárne, ani ekologické, moderné umyvárky fungujú úplne inak.
2. Neviem aký typ myslíš, ani kde konkrétne tá špára je, ale tesniace gumy na dverách, kde sa dotýkajú, zvyknú "skĺznuť" dole po dverách a môžu preto niekoľko cm visieť, avšak medzera je aj hore medzi rámom otváracieho priestoru a gumovým tesnením. Na starých NB18 zvyknú chýbať tie chrániče na dverách a tam zase môže podfukovať zospodu. Špára môže vzniknúť aj vtedy, keď sa zlým nastavením zatvoria krídla opačne než majú a vtedy sa častým otváraním/zatváraním tá guma ako keby prekryje s druhou gumou opačne a nedolieha tak ako má a vzniká medzera.
Reakcia na: N/A #233176:
samozrejme, ak to funguje takto, je to na hlavu. to nie je ani rozumné ani ekologické ani ekonomické doslova oblievať autobus.

Inak, všimol som si, že to je nový neduh autobusov v BA že dvere sa síce zavrú, ale ostáva medzi nimi špára. To je čo za nový typ údržby? 😁
Reakcia na: Minko #233173:
Tak, presne si to vystihol! Za predpokladu, že sa použije stroj hodný tohto storočia. V beuse sme také videli zatiaľ iba na fotke.
Reakcia na: Minko #233173:
Choď si pozrieť umyvárku na Trnávke, autobus vyjde ako spod vodopádu. V zime sa zásadne autobusy neumývali, vždy až po zime, keď už nebol mráz.
@Valec: Je trocha rozdiel porovnávať dážď a prúd vody pod tlakom, ktorá strieka všade, niekedy aj do interiéru.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.