Tak ešte mi napadá z vlastnej skúsenosti paramater čas. Pred mnohými rokmi som v Prahe reklamoval, že sa aj v noci hlási možnosť prestupu na metro. Napodiv ma neobvinili z extrémneho hejtu ale vyriešili to.
Stale ale nechapem, preco sa zaobstaral system, ktory nevie relativne jednoduche veci...
Vsak ono ked to brutalne zjednodusim, tak su to v podstate 2 parametre - linka a smer - ktore ma kontrolovat na to, aby hlasil prestupy bez nejakych vacsich problemov.
Takže to zodpovedá jednej z možností, ktoré uviedol Zlošuk. Nechápem, prečo to vnímaš ako osobný útok, najmä ak si tam päť dní aj s cestou a nemáš teda maslo na hlave Ty osobne. Pokojne si mu mohol odpovedať, že súčasný infosystém lepšie riešenie neumožňuje ale na zlepšení sa pracuje.
Volá sa to "smer". A áno, to je tiež riešenie. Žiadne z nich nie je všeobjímajúce, ale lepšie ako dnešný stav. Verím, že tento rok sa to podarí vyriešiť na úrovni 21. storočia.
V princípe sú štyri typy doplnkových hlásení:
1. Všeobecné prestupy - To sú napr. tie prestupy na Devín, letisko, stanicu (a bárs čo iné). Tam by základom mala byť tá zastávka, ale s možnosťou vylúčiť z toho linky ktoré do daného cieľa sami idú (lebo to je dnes ten najväčší problém). Najvhodnejšie by bolo mať to definované podľa zastávky (kde sa vozidlo nachádza), ale s negatívnou podmienkou, že vozidlo nemá ďalej na trase uvedenú zastávku (napr. prestup na Devín by sa hlásil ak je zastávka Most SNP a v zozname nasledujúcich zastávok spoja nie je zast. Štrbská).
2. Prestupy týkajúce sa konkrétnej dvojice liniek (spravidla najmä pri výlukách - chceš napr. prestup na Borskej hlásiť v električkách, ale nie v 35). Tam by bolo najlepšie mať do definované priamo v "trase".
3. Odklon linky (ide iným smerom než zvyčajne) - opäť podľa mňa najlepšie nadefinovať do trasy.
4. Objekt v okolí danej zastávky - Toto je jediné okej tak ako to je, teda len podľa kódu aktuálnej zsatávky.
Pre vylúčenie nedorozumení, trasou rozumiem to čo je v starých PP pod 6kou.
Nebolo by vhodnejšie hlásenie priraďovať konkrétnej "trase" (neviem presne ako sa to v tom systéme nazýva - myslím konkrétny variant linky, napr. L4 po ŽST Nové Mesto)? V rámci trasy jednoducho môcť k niektorej zastávke priradiť hlásenie, než to robiť takto "globálne"?
L92 by som bud ponechal ako je a pridal vikend (20/30/20//30) alebo mierne posilnil (15/20/15//20) a potom pripadne upravil interval na zaklade realnych dat vyuzitia. A pripadne by sa este mohla, ako som vravel, potiahnut cez Bory Home.
L21 by, ak by jazdila L92 upravenou trasou, mohla vynechat zastavky Vapenka a Bory razcestie. Stale by ostala obsluha s L20 a pripadne upravenou L92 na Vapenke a Bory razcestie.
Ked vieme nahrat zastavky ako Chatam Sofer, Sumracna alebo Odborarska tak, ze v busoch ich hlasi ako zastavky na znamenie a v elektrickach nie, nedalo by sa obdobne nahrat aj to hlasenie na Borskej?
Mozno by pre tento pripad stacila kombinacia zastavky a nastupista. Pri cieloch sa obavam, ze sa bude zabudat na dojazdy. Ale aj tak ma tesi, ze sa po rokoch zacali riesit aj tieto nedokonalosti.
Dobre uvažuješ, ale malo by to presne tie problémy, ktoré opisuješ. Ale aj to by sa dalo pri množstve manuálnej práce odstrániť. Čo by bol kľúčový problém sú aplikácie tretích strán a zastávkové tabule. Pritom najlepšie riešenie je úprava systému dodávateľom tak, aby sa tieto dve podmienky dali skĺbiť: ak zastávka = X AND cieľ = Y play xy.mp3
Nebolo by mozne aspon docasne zduplikovat kod zastavky? Zastavka s tym istym nazvom by mala dve ID hodnoty, jedno by malo hlasenie a druhe nie. Palubaky by s tym nemali mat problem, avsak neviem ako by sa spraval system na generovanie cestakov a ci by tu istu zastavku nevygeneroval 2x.
Nevyhodou by bolo zobrazovanie cestakov na inych weboch (asi aj DPB web), kde by sa ta ista zastavka pravdepodobne objavila 2x pod sebou, raz bez odchodov a raz s odchodmi.
Ak by to slo, podobne by sa dali vyriesit zastavky urcene len na nastup a na vystup pre L801.
Tu nejde o formálnu platnosť výrokovej logiky, tu ide o jej obsah, ktorý si formuloval takým spôsobom, aby vyznel, že v roku 2019 niekto spiatočnícky nahráva natvrdo oznamy. Informácia o prestupe je samostatný audio súbor a môže sa použiť k hociktorej zastávke, v budúcnosti ho môže vyvolať aj vodič. Systém je obmedzujúci, ale v rámci neho je snaha o najväčšiu flexibilitu.
V tejto odpovedi si vlastne potvrdil to co som pisal Napisal som ze hlasenie je bud parametrom zastavky, ALEBO dokonca v nej natvrdo nahrate v jej hlaseni. Ty tu pises ze je parametrom zastavky. Cize som mal pravdu. Dezinformacie, slamene panaky, rydzi hejt!
Ospravedlňujem sa, že to tak vyznelo. Správa sa to tak preto, lebo doplnkové hlásenia je možné viazať iba na zastávky (bez ohľadu na smer) alebo iba na cieľ. Cieľ sa ešte dá obísť, ako je to v prípade linky č. 4. Zastávka je komplikovanejšia a prinieslo by to väčšie škody ako úžitok. Kombinácia systému to neumožňuje. To, že je systém morálne zastaralý (aj keď požiadavka na túto funkcionalitu by imho bola relevantná aj v roku 1964) všetci vieme a pracuje sa na zlepšení. Tento rok by sa mali tie hlásenia komplet prekopať s heslom "menej je viac" a mala by sa zaviesť koncepcia, preto sa do čiastkových riešení neinvestuje príliš veľa času.
Čo sa týka Karlovky tak to boli dve vylučovacie možnosti. Buď žiadne hlásenia, alebo súčasný stav.
Tak nam prosim vysvetli preco to na viacerych miestach v sieti hlasi prestup na spoj v ktorom sa cestujuci uz nachadza.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk