Reakcia na: Valec #232804:
Veľmi rýchlo som si zvykol, že autobusy z Vysokej začali chodiť zo začiatku prakticky v striktnom takte a to znamená vždy minúte :57 každú hodinu-dve. Po čase sa niektoré odchody na základe rôznych požiadaviek vychýlili, napríklad niekoľkokrát som sa sekol na autobuse, ktorý ponovom neodchádzal už :57 minúte, ale o 10 minút prv, teda 16:47. Zastávam názor, že striktný takt, že oveľa dôležitejší, než individuálne (aj politické) požiadavky a tiež je dôležitý práve pri dlhých intervaloch, pretože pri krátkych si nemusíš pamätať odchody, pri dlhých intervaloch si pamätáš iba minútu – vlak do Zohoru mi ide vždy :16 minúte, to je všetko. Každé vychyľovanie (mimo rannej špičky u vlakov kvôli infra) je vyslovene škodlivé. Napríklad odchody zo zohorskej stanice do Vysokej sú dnes vychýlenené ±10 minút v časoch keď vlak už prichádza v rovnakej minúte.K navýšeniu priamych autobusov na základe požiadaviek aj starostu Vysokej, k strate spojenia južnej časti Zohoru k stanici po väčšinu dňa sa už ani nebudem vyjadrovať. Samozrejme, som rád, že už nemáme, ako pred pár rokmi, vo Vysokej v pracovný deň dieru od 8:02 do 12:57 alebo z Bratislavy cez víkendy dieru od 9:30 do 15:50, na druhej strane nie som si istý, či som si integrovanú dopravu takto predstavoval. To, že sa moji rodinní príslušníci väčšinou stále vozia do/zo Zohoru k/od vlaku autom, ja striedam bicykel a vlak, pretože auto nešoférujem, svedčí, že stále nie je v organizácii dopravy niečo v poriadku.
Joyki
Vychylovať spoje od taktu môžete, ale ak sa to deje kvôli petíciam, ktoré pospisujú ľudia z druhého konca kraja a vedú sa spoje so zachádzkou na železničnú stanicu v X10, bez stanice v X11 a spoj obchádzajúci okresné mesto v X, a vymeťák denne, a to všetko behom 15-20 min...
... alebo vychylovať spoje od taktu (alebo nastaviť takt striktne na 30 min.) len kvôli školákom, ktorí využijú tak štyri spoje denne v jednom smere, a prestupy z vlakov sa znemožnia, tak tieto ťahy každý na tomto fóre vidí, a tiež aj ľudia, ktorí si sadnú do auta a sa odvezú do najbližšieho spádového centra, pretože to nie je ďaleko a ani zápchy nie sú. Školské vložáky môžu jazdiť, hlavne ráno, ale ak sa človek pozrie napríklad na linku 649 či 659, tak mu príde zle. A to vraj tietoot linky robia prípoje na vlaky. Sú tam opäť odlišné trasy a zastavovania v X10, X11 a 6/+. A ešte k tomu ak nastúpiš na zlý autobus, tak sa rovno odvezieš do zápchy pred Bratislavou, lebo do Senca ani nezájde.
IDS BK by malo primárne obsluhovať dochádzku do/z Bratislavy kvôli zápcham a parkovacej politike, a teda zvýhodniť prestupy z vlakov, a nie miestne pomery, ktoré pri polhodinovom intervale sa aj tak prispôsobia. Z Bratislavy sa už ťažko prispôsobíš, ak takt na železnici je daný, samotná cesta do regiónu už niečo trvá, a potom prídem na "prestupný terminál", a mám ešte čakať 20 minút, lebo školáci, lebo pracujúci v miestnej fabrike, lebo polhodinový takt (a teda školákom, pracujúcim v miestnej fabrike odišiel bus 10 min. pred príchodom vlaku).