Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #232771:
Človeče, ani neviem, či Ti to môžem napísať bez toho, aby som Ti do budúcna nespôsobil nejakú nespavosť, ale máme napríklad aj stanicu Poprad-Tatry a keď tam vystúpiš, tak v Tatrách nie si (ak je pekne, tak ich vidíš). Alebo Číž kúpele a Sliač kúpele. Očakával by som, že vystúpiš rovno do termálneho bazéna.

Teraz vážne:
1. v polovici 50. rokov sa zastávka Bratislava-Červený most premenovala na zastávku Bratislava-Železná studienka. Aké boli motívy vtedajších kompetentných zamestnancov nevieme. Treba si uvedomiť, že v tom čase v lokalite veľa objektov nebolo. Mohli zvoliť aj iné názvy (napadá ma Patrónka alebo Westend, alebo Západ) ale zvolili tento. Možno bola motivácia rovnaká ako pri Číž kúpele alebo Sliač kúpele, teda demonštrovať, že zo zastávky je prístup ku kúpeľom (ktoré ale dekádu po premenovaní zanikli). Ktovie.

2. Dnes máme stanicu Bratislava-Železná studienka, ku ktorej prislúcha zastávka, ktorú DPB/mesto pred ~4 rokmi premenovalo na ŽST Železná studienka, lebo v lokalite zanikla nemocnica, podľa ktorej sa ta zastávka volala predtým. Ako som spomínal, nie je to štastný názov, ale ak niekto necestuje vyslovene naslepo (prosím, nerobme z cestujúcich až takých neschopákov), tak vie, kde a čo má v tejto lokalite očakávať. Uznávam, že nejaký smerovník by sa hodil.

3. Navrhuješ zastávku premenovať na Červený most alebo na Kysuckú, pretože názov ŽST ŽS zavádza. Nuž vzhľadom na to, že na Červenom moste zastávka začína a navyše Červený most na rozdiel od stanice nemusí byť cieľom, tento názov (neboj, podobne som k tomu dospel aj ja), nie je hodný na znášanie nákladov na premenovanie zastávky. Kysucká je, dovolím si tvrdiť, ešte väčšie zavádzanie.

4. Preto si myslím, že názov ŽST Železná studienka, pokiaľ sa nepríde na nič vhodnejšie je dobrý kompromis medzi koncepciou, vzdialenosťou a indukovanou dodatočnou informáciou a rekreačnej oblasti v blízkosti. Ešte raz, zastávka ŽST Železná studienka nemá ambíciu informovať cestujúceho o blízkosti Železnej studienky ale o blízkosti stanice s týmto názvom. A keďže ten názov bol historicky zvolený na propagáciu rekreačnej oblasti, logicky sa prenáša aj na názov zastávky a cieľ vozidla MHD. Stále to nepovažujem za zavádzanie. Keby sa stanica volala Westend, tak názov zastávky a cieľa je ŽST Westend.
Reakcia na: mack #232770:
Vzdialenosť som dal z brucha, nekontroloval som, či úplne sedí so skutočnosťou
Reakcia na: Viko #232766:
Nie je to Želená studnička, ale mohla by byť!
Reakcia na: 3pa3ck3 #232769:
Pravda, na túto zástavku som aj zabudol, lebo je od Vernáru naozaj ďaleko a bola pre prístup do dediny nepoužiteľná. Ako píšu na vlaky.net, tak je to až 8 km.
Reakcia na: 3pa3ck3 #232763:
Tiež zastávka Brodno je od Brodna dosť ďaleko a Brodňania cestujú domov linkou MHD zo Žiliny. Ale pre obyvateľov Rudinky je táto zastávka ako stvorená.

Keď som na jednej diskusii navrhol, že by sa teda tá zastávka mala nazývať Rudinka, bolo mi vysvetlené, že je názov Brodno preto, že je to v katastri Brodna.

P.S. Pri rekonštrukcii trate pred niekoľkými rokmi sa táto zastávka mala posunúť do centra Brodna, ale ako aj pri iných veciach (narovnanie oblúkov) z toho zišlo.

https://sk.mapy.cz/s/gegobogofa
Reakcia na: 3pa3ck3 #232763:
Myslel si asi Telgárt... Vlak tam t.č. nezastavuje žiadny.
Reakcia na: 810zssk #232754:
Obávam sa, že si si tú klamlivosť vyvodil z úplne zlého predpokladu... Chápeš miestny názov "Železná studienka" inak než väčšina Bratislavčanov? Lebo ten trolejbus nemá za cieľ nikomu sľubovať, že ho dovezie na kačínsku rozdvojku k bývalej výletnej reštaurácii. Bežne ľudia berú deti "na Železnú" a ďalej než po Partizánsku lúku sa nedostanú. A to im vie ten trolejbus pokryť, kkeďže od kruháča po prvé schody dolu je úplne v pohode vzdialenosť. Nemusí to stáť až pri zákaze, aby to oprávnene nieslo to meno.
Jediné, čomu by som sa prikláňal, je rozumná navigácia, ale tá nám tak trochu absentuje v celom meste a nevyrieši sa to tým, že každú chvíľu budeme čarovať názvami konečných (!) zastávok.
Reakcia na: ceres #232762:
Naozaj treba vysvetlovať prečo nemáme zastávky pomenované po neexistujúcich objektoch?
Reakcia na: ceres #232762:
Pretože nie každý vie, že tam kedysi Vojenská nemocnica bola.

A ešte mi napadol jeden hypotetický prípad:
Návštevník Bratislavy nachádzajúci sa v jej západnej časti má zdravotné problémy. Vie, že je tu nemocnica na Kramároch a ktosi mu povedal, že sa tam dostane 212 z Patrónky. Príde na nástupište smerom von z mesta, uvidí prichádzať trolejbus s cieľom Vojenská nemocnica, nastúpi doň a na konečnej zistí, že žiadna nemocnica tam nie je.
Reakcia na: gejza #232760:
Na železnici sú aj lepšie chuťovky (napr. zastávka Vernár 5 kilometrov od dediny cez kopec - to by pešo asi nikto nešiel). Tam je ale problémom, že vhodnejší názov zrejme neexistuje. Ale Popradské pleso je celkom dobrý príklad, že pokiaľ je zastávka východiskovým bodom na turistiku do daného cieľa, tak je možné pomenovať ju podľa neho.

Pri vlakoch je väčším problémom dedičstvo z komunizmu, keď stanice dostávali názvy podľa strediskových obcí. Ale to postupne ŽSR odstraňuje.
Reakcia na: Ike #232758:
A prečo sa tá zástavka nemohla ďalej volať Vojenská nemocnica? (Áno, viem, že nemocnica MO tam už nie je. Rovnako neviem, prečo bolo treba premenovať Rajskú...)
neviem, či to tu už bolo riešené, ale v podchode na Trnavskom mýte sa konečne na monitoroch zjavujú rovnaké údaje ako hore na zastávkových tabuliach - dokonca je na týchto nových monitoroch aj logo imhd.sk
Reakcia na: 810zssk #232754:
možno trochu od veci, ale zastávka TEŽ "Popradské pleso" tiež nie je úplne vedľa plesa a zatiaľ neviem, že by proti tomu niekto protestoval
Reakcia na: Ike #232758:
A ty si sa tu niekde dočítal že chcem tú zastávku premenovať? 🙂 Ja som reagoval na tú konštrukciu s reklamou, ktorá je podľa mňa totálne nezmyselná.

A nie, toto nie je môj individuálny problém lebo to nie je môj problém. Dokonca ani ten minulý "môj indiviudálny problém" nebol mojim problémom. Ja tie veci neriešim lebo by robili ťažkosti mne. Ja viem kde je konečná trolejbusov, aj kde si zistiť info o výlukách. Keby šlo o mňa, mám na lehátku...

Keď už sa pýtaš, tak premenovanie považujem za vhodné. Na zváženie sú názvy Červený most (tiež je to trochu mimo, ale menej), alebo Kysucká podľa najbližšej normálne pomenovanej ulice.

Význam názvov zastávok mi vysvetlovať nemusíš. Ale ako som už písal inde, vzhľadom k veľmi chaotickému prístupu posledných ~10 rokov si myslím že by bolo napriek tomu vhodné spraviť jedno veľké "upratovanie".
Reakcia na: 810zssk #232757:
V mnoho prípadoch je to naozaj len tvoj individuálny problém. ZST železná studienka považujem za zlý názov, ale zatiaľ sa nenašiel lepší, resp. taký, kvôli ktorému by sa zastávku oplatilo premenovať. Ak nejaký máš a chceš priložiť ruku k dielu, môžeš miesto hypotetickych konštrukcií a hejtov ponúknuť svoje riešenie.

Lebo požiadavka na premenovanie tejto zastávky len preto, že je v rozpore s nejakými mentálnymi patternami je v princípe pekná, ale radím ju medzi požiadavku precislovat električkove linky z 1,3,4,7,9 na 1, 2,3,4,5 len aby bol poriadok.

Zabudas, že v kognitívnej mape cestujúcich nezatazenych sotoustvom nie je zastávka len oznacnik v poli, ale významný orientačný bod. A keď im ho bezdôvodne zmazes, tak ich dezorientujes.

Je menšie zlo mat dlhodobo zaužívaný, hoci geograficky nie 100% názov a mat pravidelných cestujúcich, ako v otázny prospech jednorazových cestujúcich znefunkcnit kognitívne mapy pravidelných a naštvať ich.
Reakcia na: Ike #232756:
Páči sa mi ako to vždy otočíš na tom že ja mám nejaky problém. Keď som sa sťažoval na to že nie sú výlukové CP tak mali chýbať iba mne (pritom mne nechýbajú, ja o výluke viem a danou linkou aj tak necestujem). Keď upozorňujem na to že tie trolejbusy tam nejdú, tak sa mám cítiť oklamaný ja (pritom ja sieť MHD poznám, takže neviem prečo by som sa cítil oklamaný - pre mňa za mňa to môže jazdiť označené kriedovou tabuľkou s číslom linky). Už to začína byť trochu trápne. Ja neviem, možno to vo verejnosprávovom univerze je nejak inak, ale v skutočnom svete existujú ľudia, ktorým záleží na tom aby fungovali aj veci ktoré sa ich osobne netýkajú.

Celý naratív s reklamou si tu vytiahol ty, nie ja. Ty tu tvrdíš, že označovanie trolejbusov lokalitou do ktorej nejdú nejako priláka ľudí do MHD. Ja len hovorím že ako reklama to je na figu, lebo ak by to aj skutočne niekoho nalákalo (o čom tiež trochu pochybujem), tak ten človek veľmi rýchlo zistí že to je úplný bullshit.

Touto logikou môžeš premenovať Micherov majer na Louvre a budeš mať reklamu že MHDčkou sa dá dostať k Louvru každých 60 minút z Vlčieho hrdla.
Reakcia na: 810zssk #232754:
Máš informáciu, koľki ľudia sa cítili oklamaní? Seba nerátaj.
Otázka do pléna, je povolené vešať reklamné panely na trakčné stĺpy alebo DPB ani nevie ze si niekto v Dubravke vesa po stĺpoch reklamy?
Reakcia na: Ike #232753:
"vytvárajú pozitívnu reklamu, že Železná studienka je naozaj dostupná aj MHD"
No ale ona nie je, teda nie v takom rozsahu ako naznačujú tie trolejbusy, čiže tá reklama je klamlivá. Prístup "overpromise and underdeliver" funguje ak chces zákazníka jednorázovo skásnuť, tak ho nalákaš do svojho biznisu a je ti jedno že odíde sklamaný. Pri MHD ale chceš vytvárať dlhodobý pozitívny vzťah so zákazníkom a to naozaj nedosiahneš tým že ho oklameš. Možno ho získaš na tú jednu cestu, ale dlhodobo sa robíš nedôveryhodným.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.