Dnes už L4 so štandardnýni bočnými displejmi s nácestnými zastávkami.
Inak iba mne nepasuje Roboto na električkové displeje? Podľa mňa sa na jednoriadkové ciele nehodí (ale čísla sú lepšie čitateľné, to neberiem).
A neuvažuje sa o tom, aby konečne boli električkové ciele označované ako pri autobusoch (teda hore mestská časť/štvrť, dole konečná)?
Všimol som si dnes 50ku s cieľom "AUPARK" a k tomu piktogram nákupného košíka, ktorý mimochodom silne pripomína logo potravín Delia... Moje nervy! V duchu hesla "Čím viac prúžkov, tým viac Adidas!" navrhujem zaviesť aj nasledovné piktogramy:
* Cintorín Ružinov, Cintorín Petržalka, Pri kríži: jeden alebo viacero krížikov
* NOÚ: obrázok raka
* Valašská: valaška alebo valašský klobúk
* Astronomická: ďalekohľad
* Koliba: drevená koliba
* Kamzík: kamzík vrchovský tatranský
* Zlaté piesky: kopa piesku alebo jazierko
* Nem. sv. Michala: anjelik
* OD Slimák: slimáčik
Ďalších podobných návrhov by sa dalo nájsť mnoho. Podľa mňa do konca funkčného obdobia súčasného vedenia DPB by bolo vhodné stanoviť si cieľ "Ani jeden cieľ bez piktogramu!".
A teraz vážne, piktorgramy podľa mňa majú význam akurát pri železničných staniciach a letisku. Možno ešte nemocnice. Keď ich bude priveľa, celý význam sa stráca...
Čiže sa to nekonalo počas tvojich rokov aktívneho fungovania v DPB a ani si toho nikdy nebol svedkom?
Čo si o tom myslíš ty? Mohol či nemohol tak premávať?
Tak niektoré trolejbusové autority hovoria, že je to mestská legenda, že by trolejbus s palicami zloženými hore na Pražskej s prihliadnutím k zákrute pri SAV zotrvačnosťou k Zimáku nedošiel.
Netuším, kto to mohol byť, ale zrejme sa ním inšpirovali (inšpirujú) páni z času na čas na 212, keď sa ocitnú v zastávke Košická pre linku 68 smer Miletička.
Najviac ma aj tak mrzí, že som nemohol naživo vypočuť vysielačkový dialóg spred X rokov s trolejbusovou dvanástkou, ktorej pravidelnú "skrátenú" cestu do vozovne jedného dňa skrížila sanitka na Šancovej (neviem či Račianske alebo Trnavské mýto), vtedy ešte bez trolejového vedenia.
Cestujúcich do Maďarska môže riešiť, ale tí spravidla idú aj tak ďalej ako do Rajky. Navyše predpokladám že za úsek Rusovce Gr. - Rajka ma GYSEV minimum tržieb, tie lístky z Petržalky do Rajky su lacné a väčšina trasy je na ZSSK. Pri tom vzduchu čo to vozí podľa mňa naozaj nemá zmysel hnať sprievodcu až do Petržalky.
Tieto relačné lístky sú myslim bez prirážky. Určite sprievodca GYSEVu nemá podrobný prehľad o tom kde a kedy ZSSK zabezpečuje predaj lístkov, ani si nemyslím že ho bude niekto vyrozumievať pri mimoriadnom obmedzení odbavovania cestujúcich.
Tak ale snáď tarifnú činnosť v Rajke (smer Rusovce) robili oficiálne, nie?
A v opačnom smere [z Rusoviec] žeby nič nemohli? Keby si cestujúci bez lístka odmietol od sprievodcu kúpiť lístok do Rajky, tak za zopár minút je už vlak na území Maďarska. Keby cestujúci odmietol zaplatiť "prirážku vyššiu", resp. pokutu, tak iba by ho v Rajke požiadal o vystúpenie z vlaku či aj nejako inak by sa to riešilo?
Nie som si istí či sprievodcovia GYSEVu niekedy oficiálne jazdili až na Slovensko. Keď sa nad tým zamyslíš nedáva to zmysel - tarifnú činnosť vykonávať nemôžu, dopravné činnosti si tiež rieši rušnovodič sám, akurát by im bolo treba platiť diéty. Inak povedané, stojí to peniaze a sú tu aj tak zbytoční lebo nič robiť nemôžu. Ja si teda myslím, že na Slovensko nikdy nechodili oficiálne, akurát sa tam vozili lebo je to lepšia aktivita ako sedieť v nejakej (predpokladam plesnivej) odpočinkovej miestnosti v Rajke.
Revízorov vo vlaku som zažil viac krát na ČD a po jednom raze aj na ZSSK a OBB.
Výpravcovia vypravujú vlaky v staniciach kde podmienky neumožňujú výpravu vlaku vlakovým personálom (myslím že to nejak súvisí s polohou návestidiel).
To odkedy už z / do Rajky do / zo SR nie je sprievodca z Gysevu? Minimálne niekoľko týždňov, možno mesiacov. Rušňovodič je v tom úseku zo ZSSK. Aj tak tam cestuje málo cestujúcich a keď si nebudú kupovať lístky, tak mám obavu, že tá vlaková linka bude zrušená... V Rajke ani Bezenye sa nepredávajú cestovné lístky na stanici / zastávke. Ako som sa tu dávnejšie dočítal, v Rusovciach je vraj automat ZSSK, ktorý predáva iba vnútroštátne lístky len za ich tarifu.
Btw, v Hegyeshalome je (okrem pokladne) na stanici už aj automat MÁV (platba v hotovosti aj kartou). Neviem či tam predávajú aj do Rajky a na Slovensko - a ak áno či za výhodné relačné ceny do Petržalky...
Pamätám si, že keď to po rokoch začínalo, tak Gysevák išiel už z / do Petržalky, ale vo vnútroštátnom úseku v SR bol zavretý v kabíne u rušňovodiča. Pri vychádzaní z Rusoviec smer Rajka, ale aj z Rajky smer Rusovce ihneď kontroloval aj predával cestovné lístky. Zaujalo ma keď si cestujúci po slovensky pýtal v Rajke lístok do Petržalky a sprievodca si nebol istý, či dobre rozumel, tak sa opýtal: "Petržolko?"
Ako si ZSSK s GYSEV-om vyrovnávajú výkony? Peniazmi? Ten maďarský motorák čo ide 7:26 h z Petržalky ide iba do Rajky a vracia sa späť do Petržalky. Takže kto chce ísť v tom čase do Bezenye alebo Hegyeshalomu, tak musí si v Rajke počkať na iný žlto-zelený vlak, ale ten aspoň ide na elektrinu.
Zažili ste už revízora vo vlaku? Ja pred niekoľkými rokmi raz na Slovensku a raz v Česku, V oboch prípadoch prišiel krátko po sprievodcovi.
Btw, v Bezenye bola neviem kedy (asi nedávno) zbúraná tá polorozpadnutá budova železničnej zastávky. Tuším tam teraz nie je ani prístrešok.
V Rusovciach ma zaujalo, že výpravca ŽSR vypravuje vlaky: Videl som ho použiť tú placku či terčík či ako sa to volá... Kde ste také niečo v poslednej dobe videli?
Neviem ako tento rok, ale minulý rok ma zaujalo na trati do Plaveckého Podhradia, že na niektorých staniciach bol výpravca / výpravkyňa. Iba sa pozeral: Vlak, myslím, vypravoval prítomný sprievodca ZSSK.
Nedá mi to, ale musím sa zapojiť do diskusie. Ike má 100%-nú pravdu a divím sa zákazníkovi, že tu šíri úplné bludy. Zjavne nemá skúsenosti. Najlepšie je reálny príklad, ktorý plne potvrdzuje a ilustruje to, čo tvrdí Ike. Som už starý pán a mám bohaté skúsenosti z ciest po Európe i USA a taktiež som opakovane a dlhšie pracoval v Británii, či už bez prerušenia (Manchester) alebo som pravidelne dochádzal (Londýn, 9 rokov). V Manchestri som bol za posledných 29 rokov tiež veľakrát. Za vlády "železnej lady" Margaret Thatcherovej bola uzákonená deregulácia vo verejnej doprave. Hneď tu sa musím zastaviť - v celej Británii OKREM Londýna! Prečo asi? Tušíte - samozrejme, kvôli metru. Lebo jeho premávka musí byť dotovaná a i tak je cestovné drahé. Lacnejšie autobusy a v niektorých reláciách aj porovnateľne rýchle (tam, kde sú viacpruhové diaľnice) by boli pre metro neželanou konkurenciou. V Manchestri však bola plná deregulácia. Čiže hockto, kto mal technicky spôsobilý autobus, mohol jazdiť. A s hocijakým číslom! A dopadlo to navlas rovnako, ako uvádza Ike pri hypotetickom príklade s linkami 21/121. Súkromník jazdil na linke - uvediem reálny príklad - 42W (firma bola tuším Walls, alebo tak nejako), ktorá mala trasu veľmi podobnú mestskej a-42 (ale bola o čosi kratšia, do koncovej časti už nezachádzala, lebo to by bolo nerentabilné). A tesne pred odchodmi dotovanej a-42. A podobne na ostatných linkách. Súkromníci doslova kradli cestujúcich zo zastávok. Výsledok - cestovné poriadky zo zastávok zmizli a stali sa temer tajnou informáciou! Dali sa občas, horko-ťažko, zohnať v centrále GMT (Greater Manchester Transport). Na jedinom mieste 2-miliónovej aglomerácie! Vtedy, upozorňujem, nebol ešte internet. Alebo iný príklad - trasa Manchester - Stockport (satelitné mesto). Obsluhované pravidelnou mestskou linkou po 4-prúdovej rýchlej komunikácii. Ale samozrejme, so zachádzkou, ktorá po ceste robila aj miestnu obsluhu. A čo urobil súkromník? Prevádzkoval priamu linku po hlavnej ceste, nerobil zachádzky medzi vilky, takže bol samozrejme rýchlejší ako GMT. Mestská linka, aby bola konkurencieschopná, musela dopravnú obsluhu po miestnych komunikáciách zrušiť. Cestujúci z viliek, čo neboli priamo pri hlavnej ceste, museli ísť buď dlhšie pešo, alebo prešli do áut. To je azda zlepšenie dopravy? A samozrejme, večerné spoje, spoje v nedeľu ráno, keď je to nerentabilné, súkromníci nerobili. Jazdili len na najvyťaženejších linkách a v najlukratívnejších časoch. Ale mesto má povinnosť zaistiť dopravnú obsluhu aj napríklad z riedko osídlenej štvrte na okraji mesta do miestnej nemocnice, či zdravotného strediska, školy. To sa však bez dotácií neobíde. Je to vysoko stratové a je teda logické, že prípadné ziskové linky pomáhajú vykrývať tieto straty. Pri deregulácii nemôže nikto nikoho nútiť, aby si vyrábal stratu. V Manchestri to dopadlo tak, že mestské autobusy skrachovali, súkromníci s dovtedy dumpingovými cenami zvýšili cestovné, začali si kradnúť cestujúcich navzájom a nakoniec aj oni skrachovali a predali svoje vozidlá (a poskytli šoférov) nadnárodným monopolom (Arriva, Veolia či ďalšie). A tie sa dohodli s mestom na prevádzkovaní MHD, dostávajú dotácie od mesta, aby mohli jazdiť aj na menej lukratívnych trasách. Takže sa to okľukou vrátilo na začiatok, k dotovanej doprave, avšak s tým, že ju prevádzkujú súkromníci. A tí dodnes nie sú zaintegrovaní, ponúkajú lacnejšie lístky, ak si kúpite napr. spiatočný. Mne sa vlani, ako neznalému, stalo, že som si kúpil celodenný lístok na autobus a až keď som ho počas jazdy študoval, som zistil, že mi to platí len na túto konkrétnu spoločnosť. Na konečnej som vodiča požiadal, aby mi ho vymenil za "any bus saver", doplatil som si rozdiel a dostal teda lístok na všetky manchesterské autobusy. Opäť príklad, že Ike má pravdu, že konkurujúce si spoločnosti sa snažia viazať zákazníkov rôznymi zľavami. Kde je tu integrácia, o ktorú sa snažíme? Aby ste mi rozumeli - nie som proti súkromným dopravcom, som proti deregulácii. V Prahe i v Jihomoravskom kraji sú integrovaní viacerí súkromníci, avšak nejazdia si ako chcú a kedy chcú, ale licenciu im vydáva Ropid resp. IDS Jihomor. kraje. A uznávajú jednotné cestovné lístky.
Na ilustráciu uvediem príklad zo zdravotníctva. Občas niektorí hlúpi politici používajú argument, že ako to, že súkromné nemocnice sú ziskové a štátne stratové? No preto, lebo súkromné robia len ziskové výkony a ak pacient potrebuje zákrok, ktorý je stratový a súkromná nemocnica ho nerobí, pošlú ho tam, kde ho robia, teda do Fakultnej alebo Univerzitnej nemocnice. Tam už musia zobrať každého a pre politika je potom UN "čierna diera". Ale spôsobil to jeden nechvalne známy minister, ktorý dovolil selektívnu privatizáciu (napr. aj laboratórií, dialýz). No a sprivatizovali sa samozrejme len tie ziskové, doslova čerešničky na torte. No a toto isté by sa stalo pri verejnej doprave. Čerešničky by sa vychytali a večer alebo v okrajových častiach miest by už potom nič nejazdilo. Takže vy, čo máte názor ako zákazník, neblúznite!
Dnes v meste na zastavkach rozdavali letak s informaciou,ze elektrickove linky sa menia a novou mapou MHD od 19.12.2019. Kedy to stihli dat tlacit. Mame aj vianocny marketing
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
3pa3ck3
Inak iba mne nepasuje Roboto na električkové displeje? Podľa mňa sa na jednoriadkové ciele nehodí (ale čísla sú lepšie čitateľné, to neberiem).
A neuvažuje sa o tom, aby konečne boli električkové ciele označované ako pri autobusoch (teda hore mestská časť/štvrť, dole konečná)?