Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MatejBA #232248:
ono v povodnych komunistickych planoch su tie tunely naozaj az dva a zrejme by sa +- aj uzivili, ale bude super ak sa v nejakom case (za mojho zivota ?) podari postavit aspon jeden....
Reakcia na: si #232247:
Asi tak, staci si len zobrat kolko ludi z DNV, Zahorskej Bystrice, Marianky, Stupavy, Malaciek a mozno severnej casti Lamaca a Dubravky (ak by boli zapchy) cestuje do Race, Vajnor a okolia Zlatych pieskov. Male cislo to nebude. 🙂 (zaroven netreba zabudat, ze cez Bratislavu su v podstate 4 tranzitne cesty - Sancova - okolo Kollarka - Nabrezie a Einsteinova/D1, vsetko v sirsom centre mesta)

Obcas si hovorim, zeby sa mozno uzivil aj druhy tunel niekde od Krasnan do Lamaca, ale to uz je iba fantazmagoria.
Reakcia na: Valec #232246:
a taku cestu vajnory-dubravka povazujes za tranzit alebo nie ? lebo aj v takejto relacii by ten tunel bol asi zaujimavejsi ako sa trepat cez mesto...
Reakcia na: david1 #232239:
A koľko je toho tranzitu? Niekde som čítal, že tranzitná doprava cez BA tvorí menej ako 10%, teda koľko % bude práve tranzit Záhorie - Trnava?
Reakcia na: Mhr1 #232231:
Takže riešenie je jednoduché. Dnes jediná linka, kde môžu jazdiť K2Sky bez zásadnejšieho problému je linka 7 (možno s výnimkou niekoľkých spojov) a s prižmúrenými očami aj skrátené spoje linky 4 (uvidíme čo bude po otvorení Dúbravky). Toto v princípe platí aj pre dvojlinkový variant.
Na linku 7 dnes treba 17 vozov (po starom 11), na skrátené spoje linky 4 7 vozov (na starú 2 tuším 😎, takže stačí ponechať 24 resp. 19 vozov. Takže min. 12 až 17 (počítam aj K2G) je prebytočných. Aby som postupoval ako sa má, nechám chvíľu jazdiť najmä staré aby najazdili km do najbližšej VPčky a potom ich s kľudom vyradím a podarujem za odvoz do Sarajeva (alebo do Osijeku).
Samozrejme, aj na tých dvoch zmieňovaných linkách by som radšej videl súpravy, ale tak buďme zatiaľ reálny. Inak by som ideálne videl ponechať len novostavby + 7121 (autoškolu).

Keďže nie je reálne, aby sme mali v dohľadnom čase ďalšie nové vozy (a s ohľadom na ďalšiu potrebu do Petržalky, Mlynských nív a možno aj Biskupíc), zvážil by som nákup vhodných second-handov, ktoré môžu prísť hneď a ešte tu nejakých 10 rokov pobudnú. Nebudem mať síce komplet NP, ale budem mať kapacitu a ľudia sa kultúrnejšie odvezú.
Neviete ako dopadol ten tender, ak sa nemýlim obálky sa mali otvárať 13.11. no stále nič. Na UVO sa dnes nedá ani dostať. Ale osobne si myslím, že to vyhrá klasika SOR alebo Iveco.
Reakcia na: drink #232241:
Idealne oboje - tunel na odklonenie co najviac nakladnej dopravy mimo Pristavny most - Einsteinovu - Lafranconi a zeleznice aby sa ludia dostali bez aut do Bratislavy.

Ked sa dostavia D4 a o 200 rokov tunel, tak sa napriklad na skludnenie nakladnej dopravy moze pouzit myto pre kamiony na D1 od Letiska/D1-R7 krizovatky az po krizovatku Pecniansky les 🙂
Reakcia na: MatejBA #232238:
"postacilo" 😂 😂 😂

Tak tunel, alebo železnice?
Reakcia na: MatejBA #232238:
Presne tak. Tunelom mali začať. Odbremenilo by to väčšinu tranzitu. V Sitine by ostal tranzit HU/CZ.
Reakcia na: Viko #232236:
Vsak preto si myslim, ze uplne by postacilo postavit tunel pod karpatmi a R7 a pomohlo by to viac ako D4, ale na druhej strane tvrdit, ze "D4 je sprostost" je sprostost. 🙂

V Bratislave zije skoro 1/10 ludi na 1/133 plochy krajiny a dalsia skoro 1/10 cestuje do prace alebo tranzituje denne cez Bratislavu. A pokial sa nepostavia zeleznice, nezlepsi preplnena vlakova doprava alebo nezozenie dostatok vodicov pre autobusy a neurobia bus pruhy, tak jedina alternativa, ako zachranit mesto od totalneho kolapsu dopravy (zvlast, ak sa zacne v centre s obmedzovanim aut, kde mas 2 tepny (Sancova a Dostojevskeho)) je obchvat a odklonenie co najviac aut mimo sirsie centrum.
Reakcia na: volod #232234:
bežne sú požiare v určitých lokalitách organizované a platené developkárskymi práčkami špinavých peňazí .... plánuje tam niekto niečo stavať ?
Reakcia na: MatejBA #232235:
Nevidel by som to tak ružovo. Ok, Šiesty most odľahčí Prístavnému, ale Lafko zostane rovnako plné, severná tangenta stále nebude existovať (a cez Jarovce si to nikto nahrádzať nebude), na východe to je akurát tak ďalší argument pre developerov satelitov, prečo ísť bývať mimo mesto (takže vo výsledku tá cesta ťahá von ľudí, ktorým vlastne budeš chcieť ten vjazd následne vďaka nej zakázať 😃). Za tie prachy sa fakt dali spraviť aj užitočnejšie opatrenia.
Reakcia na: zakaznik #232228:
Ak si odmyslime chybajuci tunel pod Karpatmi a pruser pri vystavbe, tak praveze D4 je pre Bratislavu potrebna (aj ked s tunelom alebo samotny tunel by pomohli viac). Obchvat Bratislavy totiz velmi chyba, ak sa chceme hrat na svetovu metropolu a zacat zakazovat vjazd aut do mesta...
horí, resp. už aktuálne by mal byť uhasený požiar starej tržnice v Bratislave
Reakcia na: ceres #232230:
D4 má skvelú hodnotu za peniaze.
Minister Vážny v štúdii zistil, že voľný čas vodiča je drahší než pracovný čas slovenského učiteľa.
Tak im vyšlo, že to treba postaviť.
🤪
Reakcia na: zakaznik #232228:
Nestáva sa mi to u Teba často ale musím Ti dať plusku.
Reakcia na: Valec #232224:
Takto sa to ale v civilizovanom svete robí. Lenže je fakt, že v civilizovanom svete vozovňa = garáž a nie odstavná plocha pod šírym nebom. Ale odstaviť vozy na rádovo roky pod širákom = zničenie. Prevádzkovať prebytočný počet električiek však vedie k inému nezmyslu. Voz nabehne km na prehliadku, tá sa mu poskytne a potom predsa len prídu nové vozy a voz sa vyradí pár mesiacov po VP (viď 7757+58 a pod., trolejbusy po GO). Odstavenie prebytočných vozov znamená, že sa do nich neinvestuje, t.j. v prípade nepotreby sa vyradia a v prípade potreby sa oživia zároveň s nejakým stupňom opravy (SP, VP). V Bratislave sa toto pri vyraďovaní ignorovalo. Ak bol voz po životnosti, vyradil sa bez ohľadu na to, čo sa doňho pri poslednej oprave investovalo (vyradenie T2 4 roky po GO v roku 1982...). Príkladov nehospodárnosti je veľa. Na vyradenie musí byť voz nielen po životnosti, ale musí mať "vyjazdený" aj posledný stupeň opravy. Inak je to ekonomická strata.
Reakcia na: si #232229:
Ale za cenu tej sprostosti alebo iných predražených a nie-až-takú-hodnotu-za-peniaze prinášajúcich úsekov diaľnic sa mohli opraviť cesty pomaly na celom Slovensku a odstrániť aj nejaké bodové závady, z čoho by bolo v konečnom dôsledku viac úžitku...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.