Reakcia na: Mhr1 #232112:
Ruzinov:1. linka - Pribinova - Petrzalka 4/5/5
2. linka - Obchodna - tunel - LV ( byvala 9tka napriklad) 4/5/5
Pribinova obsluha
1.linka - Petrzalka- Pribinova- Ruzinov 4/5/5
2.linka okruzna - KV-nabrezie-Pribinova-Trmy-Spitalska-tunel-KV 8/10/10
3.linka opacny okruh - KV-tunel-Spitalska-Trmy-Pribinova-nabrezie- KV 8/10/10
KV
1.linka ( KV-tunel-Obchodna-Ruzinov) 4/5/5
2. linka (Dubravka - KV - nabrezie - Spitalska - Vajnorsky - ZST NM/ZP 4/5/5
3.linka okruzna - KV-nabrezie-Pribinova-Trmy-Spitalska-tunel-KV 8/10/10
4.linka opacny okruh - KV-tunel-Spitalska-Trmy-Pribinova-nabrezie- KV 8/10/10
DeeKay
Človeka síce zabíja prúd, ale prúd cez človeka je spôsobený napätím.
tj. aj keď cez koľaj tečie ~1000A, napätie po prejdení motorom električky už bude minimálne a nebezpečenstvo pre človeka je zanedbateľné - v motore sa "minie" efektívne celé "napätie" (lebo odpor motora je oveľa väčší ako odpor koľajníc/drôtov - lebo z tvojho pohľadu, výkon motora je úmerný strate napätia na motore * prúd - na to, aby sa električka hýbala, musí mať na výstupe menšie napätie (ideálne minimálne) ako na vstupe.
Navyše, hoci sa to nezdá, aj bleskozvody sú zakopané iba do zeme - pri dostatočnej styčnej ploche vodiča je totiž zem lepší vodič, než sa zdá.
A ešte dodatok: Voľakedy bolo riadenie výkonom odpormi, čo je však veľmi neefektívne (všetok nevyužitý výkon ide do tepla). V dnešnej dobe sú Tbusy a Električky riadené polovodičmi - dá sa to predstaviť, ako keby sme regulovali výkon žiarovky tým, že 1000x za sekundu na chvíľočku vypneme a na chvíľočku zapneme vypínač. A to, ako dlho je vypínač zapnutý medzi vypnutiami, určuje, aký výkon má žiarovka/električka.