Je to ale pochopitelne...pretoze za posledne roky bolo v MHD tolko zmien, ze je celkom logicke, ze cestujuci su z nich zmäteni... tym, ze posobim uz tolko rokov v oblasti MHD, stretla som sa uz s cimkolvek...nevysvetlis napriklad cestujucemu, ze ked elektricka ci trolejbus (väcsina T) funguje na dopyt, ze NEMA stlacat tlacitka vovnutri autobusu...takisto nevysvetlis cestujucemu, ze ma citat aktualne vylepy o zmenach v doprave, ked je predsa ovela prozaickejsie dobyjanie sa k vodicovi...gro cestujucich i napriek coraz rozsiahlesiemu pristupu k informaciam NEPOZNA svoje prava ci povinnosti cestujuceho...niekto napriklad nepochopi, ze ked je nasnezene a jemu sa smyka, zakonite sa smyka aj busu - ale ked stoji presne na okraji zamrznuteho obrubnika...asi evidentne nepochopil...a vela cestujucich je takych, ze keby pred nimi zabrzdila drevena biela latrina s cervenymi pasmi, aj tak by si nastupili a pytali by sa, kam ich to odvezie...
Cestujuci je zvlastny "typ" prepravovaneho "materialu: je totiz ZIVY, s naladami, starostami...preco by mal chapat, ze musi vystupit z autobusu takmer kilometer a pol od miesta, kde mu predtym jeho spoj stal, a v mraze ci 40 stupnoch, chory ci s dietatom slapat k svojmu cielu...a pritom zaplatit kazdy mesiac nemalu ciastku za cestovne?
Lenze...i vodic je zvlastny "typ" dobre nacasovaneho stroja, ZIVY, s naladami, starostami...a je to takmer VZDY on, kto za svojim chrbtom pohlcuje agresivitu, ci nadavky od "zakaznika" - a mozes mi verit, m a l o k e d y je to pochvala...
Dopravny podnik je v tomto skutocne v nelahkej pozicii - musi setrit financny i materialny potencial a gazdovat takmer "z iluzii" - pritom vyjst v ustrety takmer vecne nespokojnemu zakaznikovi a zaroven dufat, ze pohar trpezlivosti zakaznika neohrozi pracovnikov, ktori su mu najblizsie (vodici). Bude to chciet davku trpezlivosti od nas vsetkych...aby zakaznik dostal za svoje peniaze adekvatnu sluzbu, a aby prepravca mohol stavat na realnom kapitale a tym adekvatnu sluzbu ponukat...
A co vravis ty, ako Petrzalcan, na teoriu, ze 88 by mala ist vzdy tesne pred 95 aby ju odlahcila. Podla mna je to blbost, malo by to byt normalne prelozene, vsak spolocny tratovy usek su dve zastavky, tak hadam by to ta 95 prezila...
Nie je tomu tak davno co bol v smere do mesta vikendovy preklad 5/10 minut. Ale odchody zo safka zas mali "preklad" 1/14min :-(( Ale trvalo to tusim len dva - tri tyzdne a ten cestovny poriadol sa menil koli legendarnemu zakonniku prace. Potom sa vsetko vratilo spat do normalu...
Takze najlepsi by bol normalny preklad, najma cez vikendy. Cestujem linkami 88/95 dost casto a napriklad v smere z mesta len na zastavkach Farskeho + Mlynarovicova vystupi z vozidla priblizne 1/5 - 1/3 vsetkych cestujucich, co nie je zanedbatelne mnozstvo.
V smere z mesta je preklad este celkom dostatocny - sice len cez vikendy a skolske prazdniny ked je preklad 5/10 min resp. 6/9min. Horsie je to v sedle cez pracovne dni ked je 2/13 - to je hroza!
Najhorsie je to vsak v smere do mesta ked je celodenny vikendovy preklad 1/14 minut!!! :-((
Ja chcem iba aby 88 a 95 nechodili zo Safka za sebou, v opacnom smer detto. Ale par ludi tu tvrdi ze je to tak dobre, lebo 88 odlahcuje 95 prave kvoli tym dvom zastavkam v Petrzalke, v ktorych maju spolocnu trasu a keby tam bol preklad, tak tvrdia ze 88 by chodila prazdna a 95 natrieskana, s cim ja osobne nesuhlasim, lebo vela ludi cestuje aj 88 na zastavku Bulikova (studenti EU - osobna skusenost). Mal by tam byt preklad, tie dve zastavky su nic opoti celej trase 95.
Nas Dopravny podnik nema v tomto vobec lahku situaciu - neutesena financna situacia, v ktorej sa nachadza, ho na jednej strane nuti redukovat vzkm, ci zvysovat cestovne - a straca tak vo velkej miere svojho JEDINEHO zakaznika - totiz cestujuceho. Myslim, ze taky radikalny krok, akym by bolo zrusenie zastavky Mlynarovicova, by prevadzkovatelovi viac poskodil ako pomohol - pretoze...zakaznik-cestujuci...ma tiez obmedzenu mieru trpezlivosti a tymto by hrozilo, ze sa o zakaznika pride...Jedna lastovicka sice leto nerobi-ale ak je tych lastoviciek krdel...dva...tri...a ludia si uz zvykaju nebyt na jedineho prevadzkovatela hromadnej dopravy v meste odkazani...Pre toto tvrdim, ze DPB nie je vobec v lahkej ci zavideniahodnej situacii-a drzim tym najlepsim rieseniam vsetky palce! :o)
Hm a čo je vlastne cieľom Tvojej optimalizácie? Zrušiť spoločné zastávky, aby nemusel byť preklad? Lebo týmto dosiehneš, že ľudia, ktorí bývajú v blízkosti Mlynarovičovej budú buď musieť chodiť na zastávku Bosákova a vracať sa späť alebo z Farského ísť ďalej. Alebo počkať na 88.
Som do toho trochu osobne zainteresovany, kedze denne nastupujem prave na zastavke Mlynarovicova.(to asi vies - len tak na pripomenutie
Ked si aj pozries mapu, zistis ze je umiestnena v spere do mesta celkom dobre, pretoze je prave na konci jednej casti sidliska. Potom je uz len koridor pre metro. Nasledujuca zastavke zas obsluhuje ulice Farskeho, Jungmannova, Vavilovova a Muchovo nam.
Myslim si ze zastavky by ani nebolo treba menit, stacilo by zmenit trochu interval, resp. preklad s linkou 95...
Na momentalnu situaciu v Petrzalke je myslim obsluha MHD optimalna - vysvetlim: osadenstvo Petrzalky sa v momentalnej dobe "sklada" z dvoch hlavnych casti: z dlhorocnych obyvatelov, ktori pamataju sucasnu Petrzalku od jej vzniku - MHD a dopravu nevynimajuc + dost velka cast ich potomkov. Druhu cast tvoria obyvatelia uplne novi, ktori mali moznost najst ci zakupit si tu byvanie v navaznosti na kratsiu vzdialenost k pracovisku, ci k dostupnosti "lacnejsieho" byvania, ci ubytovania. Pre tychto bude Petrzalka este hodny cas spanielskou dedinou, kde sa budu orientovat len podla urcitych pre nich zachytnych bodov - a MHD. Cize - sumarom - "starnuca" cast a "pristahovalci". Ked sa dajme tomu zrusi zastavka Mlynarovicova pre 95, co urobia zastupcovia tychto dvoch casti obyvatelstva? Gro prvej si so znacnou namahou doslape k poliklinike, salezianom, na postu ci trhovisko. A gro druhej si bude tazko na novom zvykat - pretoze ked v zaciatkoch bude zakazdym cestou domov ci inam bludit, nemoct sa orientovat...a...co dalsi?...matky s malymi detmi, invalidi, rodicia s kocikmi ci "iba" turisti? Je to vsetko na dlhodobe riesenie - a doprava tomu moze vo velkej miere velmi prospiet - je tu predsa pre vsetkych...
Zas z Kosic na zapad mas o 9.20 Ex 120 Kosican Kosice-Cadca-Praha.
Zeleznice ma potesili. V novom CP CD mam aj tieto vlaky:
IC 120/121 Kosican - v trati Cadca-Kosice jede jako Ex
EC 130/131 Polonia - v useku Kuty-Rajka jede jako Ex
Vzhladom k tomu, ze v usekoch Cadca-C.Tesin a Kuty-Breclav je mozne EC pouzit aj bez priplatku a v Cechach EC priplatok neplatim (bo mam kilometricku banku), vznikaju mi dve rychle a lacne spojenia na Slovensko
Vsak prave preto navrhujem, aby 95 smerom z mesta stala na zastavke Bosakova miesto Mlynarovicova, smerom do mesta vy na Mlynarovicovej nestala vobec. A mozeme prelozit interval, nie?
A keby si uplne zrusil zastavku Mlynarovicova (smer Petrzalka) tak by 88 a 95 stali spolu len na zastavke Farskeho, pricom v smere do mesta by stali na zastavkach Bosakovea, Mlynarovicova a Farskeho
Skor by som sa priklonil k tomu zrusit zastavku Mlynarovicova (v smere do Petrzalky) a presunut linky na zastavku Bosakova (86) - je to aj blizsie k poliklinike, poste, trhu, salezianom..., len potom by tam nemohla stat linka 88, pretoze ta ma zastaku hned za rohom - Sustekova
Nie je tam tak nahodou este jedna zastavka s nazovom Bosakova pre linku 86 v smere z mesta? A ta je tiez pri poliklinike aj poste. Tak v com je problem? Dokonca je este blizsie pri poste ako Mlynarovicova, od polikliniky je to cca rovnako ako z Mlynarovicovej.
Nesúhlasím. Pre polikliniku, trhovisko a čiastočne aj poštu sa najbližšie v smere do Petržalky nachádza zastávka Mlynarovičova - 95ka nestojí pri jazde do Petržalky na Bosákovej, teda keby si ju zrušil 95 by stála na Farského a potom až na Lachovej. Iste, v smere z mesta sa dá použiť 88 (ale za cenu väčších intervalov) alebo pri jazde Petržalky 97 a 86 (ale nie všade bez prestupu) a takéto opatrenie by prinieslo viac škody ako úžitku - to už môžeš presmerovať 95 rovno cez Nám. hraničiarov - bude to kratšie a tí čo nastupujú na Lachovej tých pár min. ešte dôjdu aj na ďalšiu zastávku ...
84 Stoji aj na Farskeho, tak nevidim problem. Hadam mi nechces tvrdit, ze niekto bude prestupovat smerom z petrzalky na 84 preve na Mlynarovicovej. To skor pojde na 83 na Lachovej. Smerom zo Safka je prestup na jednej hrane, tam problem nie je. A tych par ludi, co chcu prestupit z 95 na 84 v zastavke Mlynarovicova prestupia na Farskeho s tym, ze si prejdu kusok na opacny koniec krizovatky, v com vobec nevidim problem, lebo su blby a robia si aj tak zachadzku jak hrom.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr
Zeleznice ma potesili. V novom CP CD mam aj tieto vlaky:
IC 120/121 Kosican - v trati Cadca-Kosice jede jako Ex
EC 130/131 Polonia - v useku Kuty-Rajka jede jako Ex
Vzhladom k tomu, ze v usekoch Cadca-C.Tesin a Kuty-Breclav je mozne EC pouzit aj bez priplatku a v Cechach EC priplatok neplatim (bo mam kilometricku banku), vznikaju mi dve rychle a lacne spojenia na Slovensko