Ahoj, určite súhlasím, že marketing by mal fungovať aj inde, než na FB a v médiach. Pracujeme na tom, aktuálne je však zmena komunikácie celá ešte len začiatku.
Treba prosím brať v úvahu, že za posledného 1,5 mesiaca sa na marketingovom oddelení zmenilo akurát to, že odišiel bývalý vedúci, ja som bol prijatý na čiastočný úväzok a v auguste sa podarilo na cca 2 hodiny denne vytvoriť miesto pre šikovného 16-ročného študenta (tiež prispieva tu na fórum), ktorý mi pomáha s komunikáciou so zákazníkmi na sociálnych sieťach, mimoriadnosťami v prevádzke atď... (predtým nič také nebolo). Dokopy však nemáme ani HPP, no napriek tomu si myslím, že mnoho zmien je už vidieť.
Okrem sociálnych sietí som mal naviac posledné dni na starosti celú komunikáciu s médiami, organizáciu rozhovorov, spoluprácu pri natáčaní partnerských videí, tvoril prostredník medzi mnohými záležitosťami mesta a DPB, pomáhal s internými vecami, asistoval call centru a snažil sa o realizáciu podnetov od cestujúcich...
Napriek tomu, že by som veľmi chcel, aby sa to čo najskôr posunulo a skutočne pracujem už častokrát aj 30-40 hodín v kuse (a od kedy som v DPB už takmer nespím), zásadne prekopať fungovanie niektorých vecí nie je otázkou pár dní.
Najprv je treba riešiť absolútny základ, ktorý nechápem, ako nemohol nikdy fungovať. Napr. pre mňa najväčší šok bol, keď som zistil, že call centrum nedostáva informácie o novinkách a častokrát až keď volajú zákazníci, hľadajú rýchlo v médiach, čo sa deje, aby o tom mohli informovať... A to sedia na rovnakom poschodí ako marketing... To sa muselo ihneď zmeniť. Teraz dostávajú všetky informácie a vždy keď sa niečo väčšieho deje/mení, im volám, aby vedeli, ako to správne odkomunikovať zákazníkom.
Tempo marketingu by sa však malo začať postupne zrychlovať. Zajtra nastupuje nový vedúci, ktorý bude podľa môjho názoru absolútne skvelý. Roky sa marketingu venuje profesionálne, doprave rozumie, baví ho a už od detstva pôsobí pri imhd. Oproti minulosti to bude obrovská zmena a všetci do neho vkladáme veľké nádeje.
Zároveň by som bol veľmi rád, aby nebol marketing robený “od stola” a poznal čo najviac prevádzku a mal medzi sebou aj človeka, ktorý reálne v prevádzke roky pracoval, pozná všetkých zamestnancov, interné procesy… no stále sa vie na všetko pozrieť s nadhľadom a navrhovať kreatívne veci. Už teraz s nami veľmi úzko spolupracuje a bol by som veľmi rád, ak by sa pre neho podarilo tiež vytvoriť miesto.
Ešte najať grafika a myslím si, že marketing bude naozaj reorganizovaný a naozaj pripravený zásadne meniť komunikáciu MHD všetkými spôsobmi a formami, aké sú. Vieme o nich, len na to musíme mať priestor a kapacitu.
A k tým ľajkom, nejde ani tak o ich počet, ako o to, ku koľkým ľuďom vieme informáciu rýchlo dostať. Čím viac sledovateľov, tým väčší dosah informácie.
IMHO, marketing inštitúcie akou je DPB by nemal byť len o postovaní príspevkov a počítaní lajkov na FB.
Chce to mať základnú stratégiu, ktorá by definovala aký DPB má byť počas a na konci jej plnenia, čo chce dosiahnuť a akým spôsobom. Každopádne, marketing DPB by mal fungovať nielen na sociálnych sieťach, ale aj vo vozidlách, na zastávkach i mimo nich a kombinovať prezentáciu výhod MHD - vizuálne príťažlivo, najmä jazykom mladých (ale nielen ich!) so štipkou humoru, ale najmä "múdro".
Ahoj chcem vyrobit'a vymslet' mhd mapu električiek v BA ktorá bude rovnaká ako tie mapy a tomto portály prosím nevie niekto ako to spravit' ? Tie čiary, zastávky atd.
Ja si myslím (a dúfam), že cestujúci od DPB neočakávajú Modré z neba Vila Rozborila ani Šou Nory Mojsejovej. Že sa chcú "len" na úrovni premiestňovať z bodu A do bodu B.
Tak ale rozdiel medzi tymi dvoma prispevkami a medzi Hitkovicou asi poznas
Nie som expert na PR, tak to ber iba ako nazor uzivatela/feedback, ale taketo humorne "jaby" podla mna su OK. Su vtipne, promuju sluzbu a snazia sa zaujat. Ale co promovalo zosmiesnenie Hitku? Sluzbu? Kvalitu? Cistotu?
To zas určite nie, akurát je pravdou, že musím dávať viac pozor. Ako píšeš, nerád by som z toho robil nudný korporát, to nikoho nezaujme. Ak chceme zvyšovať počet sledujúcich na FB aj medzi "bežnými" ľuďmi, nie len dopravnými fanúšikmi, musíme vytvárať okrem informácii o doprave aj zaujímavejší obsah.
Na druhú stranu si stále musím zvykať na to, že to, že DPB nie je RegioJet, s ktorým som za tie roky predsalen komunikačne vžil a nedá sa tu robiť komunikácia štýlom - nadšené stevardky, zamestnanci ako rodina, luxusná káva, čísté vlaky...
Snažím sa nájsť vhodný model pre MHD a uznávam, že nie vždy to výjde. Problém úspešnejších príspevkov je, že sú častokrát kontroverzné.
Niekedy je však naozaj problém odhadnúť, čo je ešte v pohode a čo už za hranou. Viackrát som už mal hotový post a z tohto dôvodu som ho radšej nepublikoval.
Vďaka podobným postom sa nám veľmi zvyšuje počet sledujúcich, pretože sa veľmi zdielajú medzi bežnými ľuďmi. Minulý týždeň som si počítal počet fanúšikov na Facebooku DPB za posledné roky a denný nárast od času, keď som ho prevzal. Ak som dobre počítal, vyšlo mi, že FB DPB začína od leta každý deň sledovať o cca 1200 % viac nových uživateľov, ako v minulosti, čo ma naozaj potešilo. Začiatkom mesiaca sme prekonali hranicu 10 tisíc, snáď sa to podarí ďalej zvýšovať.
Mne osobne taky humor nevadi, ale skor by som to ocakaval od Emefky ci Zomri, ako od DPB (teda hlavne "utocny" humor). Ale zas dufam, ze to nesklzne do uplne nudneho korporatu teraz
Na Vazovovej stále občasná zastávka je a aj sa pravidelne používa (dojazdy a výjazdy z vozovne), úplne zrušená bola len zastávka na Radlinského, pretože bola príliš blízko Blumentálu aj občasnej Vazovovej.
Uznávam chybu. Sprvu mi to prišlo naozaj veľmi vtipné, no je pravdou, že skôr preto, lebo som sa od toho neodosobnil. Tým, že sme to všetci riešili týždne celé dni a noci v kuse, vžil som sa do toho zrejme až príliš. Chvíľu po zverejnení som to radšej stiahol, je pravdou, že to nemalo žiadnu pridanú hodnotu, naopak. Budem sa tomu snažiť vyvarovať. Narážky na aktuálne témy sa dajú super využiť, no v tomto prípade však absolútne uznávam, že sa mi to nepodarilo a budem si na to dávať oveľa väčší pozor.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatejBA
Nie som expert na PR, tak to ber iba ako nazor uzivatela/feedback, ale taketo humorne "jaby" podla mna su OK. Su vtipne, promuju sluzbu a snazia sa zaujat. Ale co promovalo zosmiesnenie Hitku? Sluzbu? Kvalitu? Cistotu?
Dufam ze chapes, kam tym mierim