Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ja neobhajujem zmenu rozchodu, osobne si myslim, ze nie je nutna, a jedinu jej vyhodu vidim v Bratislave v tom, ze na 1435 mm by mozno ta katastrofalna (ne)udrzba vozidiel a trati bola menej viditelna. Dajaky virtualny a nepotrebny mackopes v buducnosti podla mna nie je dovod na zmenu rozchodu elektricky.

Ide mi len o to, ze by niekto konecne mohol spravit cisto faktograficku studiu, nezatazenu ideologiami, osobnymi preferenciami a emociami, ci by sa zmena rozchodu v Bratislave oplatila alebo nie.

Jedna vec mi na tom projekte Pudosu nesedi -- ako chcu zrealizovat dopravny system, ktory ma zaroven prepajat Schwechat s letiskom a este aj sluzit ako sucast nosneho systemu MHD v Petrzalke? Ved to su dve absolutne rozdielne a podla mna nezlucitelne ulohy...
Reakcia na: tr3mp #23127:
Bude to chodit len blizsie k Tescu, aspon co som pocul. A niekde by tam mali byt aj socialky - dufam, ze ich vybudovali, nie ako ked jazdila X7... 😉
Reakcia na: fobust #23128:
Ja sa v tej problematike nevyznam, ake su vyhody/nevyhody monorailu oproti klasike?
Co sa tyka toho Pudosu, tak rad by som poznamenal, ze ten monorail povazujem za blbost. Ale tu sa necham presvedcit...
Reakcia na: Andy #23125:
Ja len že či sa bude volať naozaj TESCO Zlate piesky, aj keď už na samotných Zlatých pieskoch už TESCO nie je? Alebo to nebude chodiť až tam, kam chodila 110ka?
Reakcia na: tr3mp #23124:
Ano, tam su dokonca prichystane stlpy. Stacilo by par metrov dratu a dve vyhybky.
Reakcia na: tr3mp #23123:

1. Urcite ju premenuju... Vsak to by bolo dost od veci inak..
2. Vsak to tam mas napisane, ze povodna(teda Tesco Vajnorska) bude obojsmerne priebezna a konecna bude vytvorena nova(Tesco Zlate Piesky)
Reakcia na: Andy #23119:
2kou myslíš spojenie stanice s Pražskou (čiže tým kratučkým úsekom Šancovej), však?
K obnoveniu premávky na Jesenského:
"Pôvodná zastávka „Nám. Ľ. Štúra“ v smere na Kamenné nám. (pri Redute) bude zrušená, nová zastávka v tomto smere bude na Jesenského ulici."
To sa tá zastávka bude naďalej volať Nám. Ľ. Štúra (s námestím nemá už nič spoločné), alebo sa premenuje na Jesenského?
Ozaj a ako sa bude volať nová konečná 63 - Zlaté piesky?
Reakcia na: Andy #23121:
Asi mam zly den, na DRUHEJ!!!
Reakcia na: Andy #23120:
Teda na prvej!
Reakcia na: Andy #23119:
Aj ked ono sa jazdi na tej 3. trati uz aj teraz obcas a bez vedenia s trolejbusom. Jeden clovek ma na to tazke srdce. 🙂
Reakcia na: tr3mp #23103:
Tipujem v takomto poradi:
1. Prazska - Hrobonova
2. Hlavna stanica - Sancova
3. Vojenska nemocnica - Patronka - Kramare

Dlhe diely sem neuvadzam, pretoze tazko urcit, kedy to postavia... A hlavne je to dobra kravina stavat dookola dlhych dielov vedenie a uvazovat o duobusoch. Chcel by som vidiet toho oneho, co to vymyslel. To tam mozu rovno nechat autobusy.
Reakcia na: Andy #23117:

Asi tak. Bol by to dobry navrh na anketovu otazku na uvodnej stranke. Samozrejme s linkom ku kratkemu popisu vsetkych moznych variant. Zaujimalo by ma, ako by to dopadlo. Ale beznym ludom tie projekty vyzeraju rovnake, takze asi nic. Osobne tiez hlasujem za navrh Pudos, ten je najrealnejsi, ponuka okamzite vysledky, nevyhadzuje zbytocne peniaze.
Ale nasi mestski pani schvalia asi nieco ine...
Reakcia na: Martin Fundárek #23115:
Ten Pudos je vlastne to co chceme 🙂
http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=71271

V skratke
Od 13.12
- obnovenie premavky na Mostovej
- definitivne predlzenie 63 na Tesco Zlate Piesky
- zmena odchodov 131 v suvislosti so zmenami v CP ZS.
Reakcia na: tr3mp #23085:
Ja hlasujem za Pudos. Aj Dopravoprojekt má hlavu a pätu. U Metroprojektu je pekné, že uvažuje o 4 ľuďoch na m2, ale s vozidlami pre 500 ľudí by sme skončili pri víkendových intervaloch celej radiály zhruba 20 minút. Taký NDS by sa podľa mňa neujal.
Reakcia na: Vladimír #23062:
Veď práve kvôli tomu "ak sa nemýlim" som napísal "Mýliš sa":-).
Reakcia na: si #23112:

1. Konecne si pochopil, ze to nie je otazka rozchodu.
2. Nemozes porovnavat kolajove drahove vozidlo s IT technilogiou. Vyvoj je tam diametralne odlisny.
3. Pri velkosti siete aku ma Bratislava sa neoplati poziciavat podijacky, oplati sa mat vlastnu. A tu je jedno, ci bude 1000 alebo 1435 mm rozchodu. Naco by si nieco take chcel poziciavat? Navyse, vela dnes vyrabanych strojov ma menitelny rozchod, napr. bruska, navarovacka oblukov a pod. Takze tiez je to nezmysel, menit kvoli tomuto rozchod.

A v UDJD nie je potreba 1435-ky? Ale ano, vsak kde sa robia podovzky? Minimalne podvozkaren by trebalo prestavat. A ked to uz robis, mozes rovno prestavat cele UD.
Reakcia na: d3k0 #23110:
ja viem ze som optimista (psy bresu a karavana ide dalej), ale:
1. nezacne (ale nebolo by od veci keby zacalo a aj skor:-)
2. mozno som, ale nie je to nerealne. Povedal by si napriklad pred 20timi rokmi zeby si mohol mat dnes doma neaky pocitac, byt pripojeny na siet a robit webstranky ? proste vsetko sa vyvija a mozno sa aj toho niekedy dockame... (ten priklad z informacnych technologii ma jednu nevyhodu - ze prave dane technologie sa za uplynulych 20 rogov vyvijali velmi rychlo, ale ako nazorny priklad dufam ze posluzilo)
3. akurat ze ja netvrdim ze musime kupit novu, ale ze v pripade rozchodu 1435 nie je vyrazny problem si take nieco pozicat (pretoze ich je po okoli roztrusenych dost), kdezto tych 1000kovych neak vela nie je a tak aj ich zapozicanie je vyrazne obtiaznejsie...

Re #23111 fobust: je len skoda ze pred tymi vyse 100 rokmi zacinali hned s elektrickou trakciou a nie konskou na zaciatok, lebo tusim na konske drahy sa vztahovali ine predpisy a tieto museli mat rozchod 1435... a dnes by sme sa nemali o com hadat... inac ja som s tym (minimalne teraz) urcite nezacal 😃

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.