Presne tak, na stanicu tam chodí autom ten typ ľudí, ktorý by inak išiel autom rovno do BA, takže buďme radi, že to tak robia. A autobus sa kľudne otočí pred stanicou, nevidím zmysel v zachádzaní pred 1. koľaj.
Nemyslím si, že je fajn tam vytvoriť za vyše pol milióna o 100 menej parkovacích miest, len aby to bol "dopravný terminál", keď tam nie sú a asi ani nebudú žiadne signifikantné prestupové väzby medzi busmi a vlakmi.
Keď je problém prejsť cez priecestie, prečo by sa malo rušiť vo veľkom parkovanie na južnej strane stanice, teda od nových štvrtí (podľa teba 150)? V Senci majú projekt P+R pre vyše 200 áut na južnej strane stanice práve kvôli nízkej priepustnosti priecestia (rieši sa aj pešie priecestie cez koľaje so signalizáciou).
Keď sú tam autá až pokiaľ oko nedovidí, je evidentné, že dopyt po P+R je silný, a to na oboch stranách trate. Nakladacia rampa sa mimochodom vybúrala, aby sa tam mohlo parkovať (oficiálny oznam na mieste búračky od ŽSR, že vychádzajú v ústrety autám - evidentne predpríprava pre terminál). Bolo by ideálne z prístupovej cesty vykázať autá a predstaničný priestor upraviť do podoby autobusovej otočky. No a to živelné, aj keď dodám, že usporiadané parkovanie na betónovej ploche skultúrniť, ale neuberať stovku parkovacích miest, práve kvôli nízkej priepustnosti priecestia.
Dobrý deň, téma klimatizácia sa tu už preberala. Stále ale pretrváva jedna vec. Vo vozidlách je pustená klimatizácia, ale okná sú otvorené ! Každé okienko sa pritom dá špeciálnym kľúčom uzamknúť.
Bol by veľký problém dať príkaz vodičom, aby si to uzamknutie skontrolovali pred cestou ? Inak klíma nemá zmysel.
Ja som sa tam bol pozrieť pred dvoma mesiacmi, ale žiadne parkovacie miesta som tam nevidel. Len na divoko parkujúce autá od križovatky s Trnavskou až kam oko dovidelo.
Celú prestavbu by som začal tým, že by som zrušil parkovanie na nákladkovej rampe a na príjazdovej ceste pred stanicou (hneď by ubudlo tak 150 parkovacích "miest"), čo je mimochodom jeden z dôvodov, prečo tam nie je vhodné otáčať autobusy (nanajvýš tak cez víkend).
P+R na druhej strane je fajn predstava, len neviem ako by sa tam dostali autom z tých nových štvrtí, ktoré sú najmä na juhu, keď tam majú problém prejsť cez trať kvôli vysokej intenzite vlakov.
Civilizované riešenie priecestia sa volá Überführung/Unterführung. Keďže tam má byť prvá slovenská dvojstovka (volajte Hosana!!!), tak sa úrovňové priecestia budú musieť tak či tak zrušiť.
No, pamätám takú okoloprevratovú 4/12, vyšla z vozovne na Zlaté Piesky, tam mala prestávku, spravila kolo a zo Zlatých zasa do vozovne. Bolo to robené na mieru pre jednu slobodnú mamičku ale tá medzitým z DPB odišla a služba sa tešila medzi prostým vodičským ľudom mimoriadnej popularite - vstávať kvôli trom a čosi hodinám bolo fakt super. Takže to spravidla dostala záloha a zvyšok si dosedela na výpravovni.
Súhlasím, i keď výrazne by sa tá dochádzka nezhoršila pre väčšinu dochádzajúcich kvôli stále dobrej polohe Trnavského mýta (čiže Filiálka nemá svoje opodstatnenie, hlavne ak zoberieme fakt, že to všetko za viac, ako miliardu €). Nie som zástancom rozbíjania prímestskej železnice, ale vnímam lobbing, možno sa na to treba naozaj pripraviť (aj keď dúfam to celé padne pre ten obrovský objem peňazí).
B+R sa dá spraviť aj dnes aj pre viac, ako 100 bicyklov, na to netreba (a sa nesmie) zrušiť 80 P-miest pre autá. Autá tam sú aj budú, pretože nové obytné ulice sa budujú mimo intravilánu, kadiaľ nechodia a ani nepôjdu autobusy a sú dokonca ďalej od autobusovej zastávky, ako od železničnej stanice. Ako vravím 200 áut tam parkuje už dnes (zvýšený pohyb automobilov už je), takže zníženie ich počtu si nemyslím, že je progresívne. Cajgle sa dajú riešiť ako vravím aj zajtra bez únijských peňazí. Nehovorím, že je zlý nápad mať autobusy hneď popri koľajisku, ale v Bernolákove sa žiada úplne iný projekt, ako ten navrhnutý, hlavne, keď autobusová zastávka je pri stanici a pred stanicou je aj otočka, takže dokonca je tam aj územná rezerva na autobusovú zachádzku. Treba logicky porozmýšľať a nebrať bezhlavo státisíce na terminál, čo ani vlastne nemá svoje silné opodstatnenie, keďže sa tam nedejú prestupy medzi vlakmi a busmi. Mohli by, ale len na jeden smer, a na to stačí otočka, netreba terminál.
Zo severnej strany je príchod na stanicu cez prázdnu ŽSR plochu cez koľaje (ale nie masový), čo sa deje hádam na každej trati na Slovensku okrem 120. Plot bol zavarený oproti výpravnej budove, takže (masový) prechod cez koľaje sa zamedzil v priestore stanice a odklonil sa na priecestie.
Príde mi šialené vyliať obrovské prachy na prakticky znovupostavenie Filiálky, vymyslenie nejakého MHD uzla za Istropolisom, presun už opraveného Predmestia a napojenie na Vinohrady, ak teda jediný efekt má byť absolútne rozbitie dopravného systému.
To radšej minúť omnoho menej na prestavbu HlSt a scivilizovanie Vinohradov... A keď budeme mať pocit, že nám strašne chýba nejaká trať bližšie novému downtownu, nech sa radšej vyjedná premávka po existujúcej infraštruktúre cez prístav k Pribinovej.
Tam by to chcelo nejaké civilizované riešenie celej stanice, priecestia, zastávok aj parkoviska, inak v tom nevidím moc zmysel. Verím, že ak sa bude rekonštruovať trať, tak sa to vrámci toho všetko porieši.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec