A ktoré sú to západoeurópske krajiny, Viedeň nespomínaj to je stredoeurópska krajina. Inak tam zbúrali kompletne skoro jednu celú mestskú štvrť a hlavne línie tých dvoch tratí ktoré sa preťali v novej hlavnej stanici boli historicky tak šťastne vedené, že ich priesečník bol v lokalite ktorú bolo možné "obetovať". A obe pôvodné stanice mali koľaje na tej istej výškovej úrovni. Takže na také riešenie mali, ako sa tomu hovorí aj vhodné "geomorfologické" podmienky. Porozmýšľaj trochu. A ak nevieš o čo ide, postav sa na koniec nástupišťa pri kolaji č.1 smerom na Trnavu a pozri sa na Filiálku a prípadne aj na Petržalku a možno pochopíš čo sú vhodné a nevhodné geomorfologické podmienky. A čo je možné a čo je nemožné.
Teraz snívam alebo sa naozaj veci pohli k lepšiemu?
Ešte by to chcelo doriešiť nízkopodlažné prestupy na hrane, keďže chýba spojenie Obchodná - Blumentál - Trnavské mýto. L9 by mohla zastavovať v oboch smeroch na Kamennom námestí aj SNP, aby sa tento smer pokryl aspoň naokolo bližšie.
"Mantra jednej hrany" je možná už teraz, netreba na to žiadne utópie.
A zatiaľ čo západoeurópske krajiny sú do splnenie tohoto cieľa schopné investovať priam megalomanské prostriedky, my by sme sa toho systému čo najradšej vzdali a rozkúskovali si sily do troch rôznych staníc, na ktorých poriadnu rekonštrukciu tak skoro mať nebudeme. Hotový win-win.
V čom som ich zanedbal? V špičke aj teraz pendlujú min. po Pezinok.
Filiálka sa týka najviac vyťažených východných tratí 120,130 a ak urobia spojku tak aj 131.
Konečne jeden z mála rozmýšľajúcich v tejto diskusii, nie pocity ale údaje o zdrojoch a cieľoch objemu potencionálnych cestujúcich sú rozhodujúce pre zmysluplný a ekonomicky efektívny návrh riešenia. Mantra "jednej hrany" je možná len v prípade, že sa bude realizovať dopravný systém na vznikajúcom urbanizovanom území niekde na púšti v Afrike, kde nie sú žiadne geomorfologické obmedzenia a ani obmedzenia vyplývajúce z už urbanizovaného územia. a územia dopravne obsluhovaného vyplývajúcim z historického vývoja.
Hej z tvojho..
Si pozri štúdiu kam sa najviac v BA cestuje za prácou. Škôl je tam minimum.
Jediný silný bod na západe BA je c DNV smenová prevádzka WW . Tam však drvivá väčšina ide podnikovou dopravou.
Veď ale preboha, keď v tej oblasti MHD nestíha už teraz, aký zmysel má naliať tam ďalšie stovky ľudí z vlakov?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp