Myšlienka využiť železničné trate je dobrá, návrh ale nerieši niektoré najviac zaťažené smery (napr. Petržalka - cetrum). Na druhej strane, spojenie mesto - Viedeň vedené (trebárs aj cez hrádzu plánovanej priehrady) do Wolfsthalu je podľa mňa drahé v porovnaní s možným využítím trate. A to tu už máme dve železničné spojenia do Rakúska. Trať Viedeň - Wolfsthal by som s BA spojil, ale po novej trase: Wolfsthal - Berg - Kittsee - Petržalka. Trasa by bola sice nepatrne dlhšia ako pôvodná električka Wolfsthal - Petržalka, ale obslúžila by aj Berg a Kittsee - zdržanie by nebolo viac ako cca 5 minút aj so zastávkami ...
Mostova:
Ked som tam bol so Spectrem, tak ten vytiahol meter, reku premera rozchod. N rovnej trati bol presnych 1000 mm. Ale aj v obluciku Mostova - Jesenskeho bol 1000 mm. Ziadne rozsirenie... Potom sme sa presunuli na krizovatku na Nam. L. Stura. Tam sme premerali rozchod krizu, ktory je poskaldany z dvoch oblukov. A hla, rozchod bol 1005 mm. Takze tam bolo rozsirenie... Hmm, som zvedavy, ako budu piskat a skripat vozy pri odbacani z Mostovej na Jesenskeho a opacne...
Umiestnenie toho "radiatoru" vpravo ma svoj zmysel. A to ten, ze povodne tie vozy mali zrychlovace s MG ckami. V zime sa vlavo nasaval vzuch, prehnal sa zrychlovacom a vpravo fukal do vozidla. Teraz su tam iba telesa, nie je tam prudenie vzduchu. Preto to na prd kuri. Ako vsetky polovodicove vozy.
Koho bol napad dat do vozidla ako je napr. 7835-36 "radiator" len na jednu stranu (pravu) a na lavej strane nic. To si niekto myslel, ze to vykuri len jedna strana? Bol to napad CKD alebo DP?
Výhľadovo možno tunel, ale prvá fáza, okrem jedného projektu je vždy len most. Možno to nie je vidno na tom, čo je na webe, ale v tlačenej podobe je to tak (mám taký dojem, že materiál na webe nie je kompletný). Navyše to vyplýva aj z môjho rozhovoru s vysoko postaveným voleným zásupcom mesta pre túto oblasť
Nie je to celkom tak, ako vravíš. To, že používame slangové výrazy prebraté z angličtiny (alebo z hociktorého iného jazyka), neznamená, že nám bude rozumieť aj v jazyku, z ktorého sú slová prebraté. Napríklad keď povieš "dosral sa nám svič", tak síce použiješ cudzí výraz a anglicky hovoriaci cudzinec možno započuje a identifikuje výraz "switch", ale význam vety mu zostane nejasný (pokiaľ nebude sprevádzaný výraznou gestikuláciou a mimikou)
Úloha jazykovedného ústavu spočíva v tom, že sa snaží nájsť kompromis medzi rôznymi možnosťami vývoja slovenského jazyka a napríklad aj medzi protichodnými názormi jednotlivých skupín (napríklad nie každý si myslel, že slovo softvér je najvhodnejšie a predsa sa prebralo do slovnej zásoby). Keby sa výrazy preberali horúčkovito do spisovnej slovnej zásoby, o chvíľu by v tom bol chaos a jednoduchšie je naučiť sa radšej poriadne samotný cudzí jazyk a nerobiť hybrid medzi slovenčinou a cudzím jazykom. Väčšinou to aj tak dopadne tak, že slová zaútočia na slovenčinu, používajú sa v hovorovej reči ale len niektoré prežijú a stanú sa jej súčasťou.
Teda nie je dôvod, aby sa cudzie slová nepoužívali v komunitách, ale tak isto nie je dôvod, aby sa všetky preberali do spisovného jazyka, keď pre ne existuje slovenský náprotivok.
"Sorry, za off topic"
ja len k tej zmene/smene - *smena* je v slovencine spisovne slovo, oznacujuce presne pracovnu smenu, cize istu cast pracovnikov alebo isty pracovny cas. toto slovo istu dobu nebolo v slovniku, lebo sa nasi jazykovedci rozhodli, ze je to cechizmus-bohemizmus a nahradili ho pracovnou *zmenou*. vtedy aj vymysleli slova ako *skvoš*, *bejzbal*, *hardvér* a im podobne. v poslednom vydani KSSJ sa ale opat objavila aj *smena*... to len tak na okraj
Re #23014 tr3mp: no podla tych planikov, co su k tym projektom prilepene, ma ist elina tunelom v kazdom pripade... ale zda sa, ze by som si mal precitat aj text, nielen citat obrazky...
mimochodom, tatik mi prave vravel, ze dpb bude mat od MANu zapozicany plynovy nizkopodlazak... informacia z druhej ruky...
Myslím, že nie všetky, určite nie v prvej fáze. Dôvodom pre tunel je použitý systém, teda možné sklonové pomery trate pre zvolený typ vozidiel. Jeden návrh ráta so železničnými vozidlami a preto ráta hneď na začiatku so stavbou tunela.
Rozchod sa bude meniť, ale nie v prvej fáze. Trať do Petržalky bude postavená na 1000 mm s tým, že bude pripravená na zmenu rozchodu. 1435 mm je kvôli prípadnému napojeniu na región (osobne si tiež myslím, že to nie je až také podstatné, pretože nie je možné aby chodili vlaky zovšadiaľ všade. Zaujímavé by to mohlo byť skôr na využitie menej frekventovaných železničných tratí (Ružinov - Dolné Hony) aj pre električkovú dopravu, prípadne elinu z centra Pezinka do centra Bratislavy
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Miki