Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ahojte, aku appku pouzivate na MHD v BA ? Ja iMHD, ale cisla trolejbusov tam nezobrazuje cele, poradite ? Dakujem
Reakcia na: Joyki #229806:
Ale ja jednej veci stále a stále nerozumiem...
Odchody z Tomášova: ...; 5:45; 5:52; 6:00; 6:07; 6:15; 6:22; 6:30; 6:37; 6:45...

Svätý Júr: ...; 5:52; 5:52; 6:00; 6:02; 6:07; 6:22; 6:30; 6:32; 6:33; 6:42...

Ivanka,TESCO: ...; 5:45; 5:50; 5:50; 5:55; 6:18; 6:23; 6:28; 6:37; 6:37;...

Ako je možné, že na jeden smer vedia normálne rozložiť spoje a na iný zas spraviť takýto bordel?
Reakcia na: Joyki #229806:
Pravdepodobne si vo svojich pripomienkach nedostatočne dramatický a nenapísal si tam ako musíš vstávať o sedem hodín skôr, umrie ti mačiatko lebo ho nestihneš nakŕmiť a že súčasné časové pohody sú genocídou strednej vrstvy 😁
Reakcia na: 810zssk #229804:
Zaujímavé, že "mne" nevedia vyhovieť 😅
Momentálne odchody od nás: 4:07, 5:02, 5:28, 6:03, 6:33, 6:58, 7:23, 7:43, 8:43
Môj návrh..............................: 4:07, 5:07, 5:33, 6:07, 6:43, 7:03, 7:23, 7:43, 8:43

Ale nie, toto sa nedá. Ale 4 min. po návoznom spoji k vlaku z Jelky sa dá posielať priamy spoj do BA s vynechávaním Senca a následne 7 min. po ňom ďalší spoj, čo ide aj cez Senec, to veru áno! 🙄
Reakcia na: AndyNO #229803:
Ten smer je špecifický, iný, ako senecký či pezinský. My tu máme atraktívnu ponuku vlakových spojení a najväčšie obce ležia priamo na trati, a aj z tých vedľajších chodia čiastočne k vlakom. Potom ten zostatok autobusmi (väčšinou školáci a pracujúci pri trase danej linky), ale drvivá väčšina autami.
Ako uvádzaš, na 720/740 je v špičke približne dvojnásobok spojov, (niečo na štýl S65) - od Senca sa napr. v súhrne nič nepridalo v auguste 2018, len sa to všetko rozdelilo do taktov + už dlhé roky počet spojov klesá, úmerne s klesajúcim dopytom, kým na železnici to stúpa. Pravdepodobne sú to noví cestujúci, len v menšej miere dochádza k presunu z autobusov do vlakov - to sa deje len na úsekoch, kde je vytvorený dostatočný interval návozu/odvozu zo Senca, ale aj to sa dogebrilo v decembri.
Reakcia na: AndyNO #229801:
Ja sa bohuzial obavam ze ten dovod skutocne su "poziadavky cestujucich". Ten nahodny netakt naznacuje ze je spat doma kedy si individualny cestujuci napisal ze on by potreboval ten ktory spoj o 7 minut skor, tak sa to ad hoc posunulo. Vid aj ten bordel v Pezinku, kde system vydrzal dokopy asi tri mesiace a teraz tam zas spoje chodia nahodne.

A nemam ziadne nadeje ze po 2021 to bude lepsie, lebo problem je ocividne aj priamo na zupe, kde populizmus prevazuje nad odbornostou.
Reakcia na: Joyki #229802:
Ten oznam je až 5. v poradí(aj keď je najaktuálnejší) a nikto nevie prečo...A neviem ako ostatné regióny ale na 700-vkových linkách pribudlo veľa nových cestujúcich. Napríklad na 720/740 je v špičke približne 2-násobok spojov ako pred 19.8. ale autobusy sú obsadené rovnako. Aj pred 19.8. si pamätám spoje, ktorými nechodil takmer nikto, dnes už niečo také neexistuje.
Reakcia na: AndyNO #229801:
Keď kliknem na idsbk.sk, nevidím ten oznam, až keď kliknem na archív oznamov (čo ma ani nenapadlo logicky), a ani medzi ich CP nie sú nové.
Ako pozerám, približne absolútnu nadväznosť na vlaky má v Senci len linka 640, aj to s medzerami a alibistickými odchýlkami od taktu alebo s neúmerne natiahnutými čakacími časmi od vlakov. Ostatné linky jedným slovom bordel. Potom sa čudujeme, že vlaky sú síce plné, ale aj cesty, lebo pri staniciach sa už pomaly nedá parkovať - keďže IDS neplní svoju úlohu. Noví cestujúci v autobusoch úplne absentujú, dokonca naďalej odchádzajú (viď zrušené bratislavské spoje alebo stačí sadnúť si na AS Senec a sledovať frekvenciu), pribúdajú len na železnici, ale nie vďaka BID, ale ZSSK.
Reakcia na: Joyki #229800:
Tu sa o tom zmienili, ale je pravda, že trošku viac komunikácie s cestujúcimi by neuškodilo: https://www.idsbk.sk/oznamy/19032107560001ooy1-zmena-cestovnych-poriadkov-liniek-regio-bus-v-okrese-senec/

Ja by som bol rád ak by každú zmenu odôvodnili aj inak ako "požiadavky cestujúcich", lebo posúvaním časových polôh o pár minút absolútne nerozumiem...
Zmena CP regionbusov v okresoch SC a PK od zajtra (bez jedinej zmienky o tom)

- zopár spojov zrušených medzi BA a regiónom
- zopár spojov zrušených na konci rannej špičky a v sedle (do BA aj medziregionálne)
- zopár spojov predĺžených do susedných obcí
- opätovné predĺženie večernej premávky na niektorýh linkách, ktorá bola skrátená v decembri
- priblíženie návozných spojov k vlakom ráno

Stále však to nie je ani z ďaleka ideálne, prípoje k vlakom a od vlakov v seneckom termináli sú teda naozaj nič moc, jednotlivé linky majú už skoro identický bordel a netakt, ako pred 19.8.: kadejaké neodôvodnené odchýlky od taktu nezávisle od netaktu vlakov, pridané či práve zrušené spoje s alternatívnymi trasami, čiže buď príliš hustý interval a/alebo následná diera, tesné neprípoje k vlakom, príliš dlhé čakania od vlakov.

----------------------------------------

Vo Veľkom Bieli otvorili nové, celkom kapacitné rýchloriešené P+R s drveným kameňom, obrubníkom a sypaným chodníkom až po ochrannú zónu ŽSR. Pripravuje sa terminál v Bernolákove, avšak ešte s nedoriešenou náhradou parkovania počas stavby a po sprevádzkovaní, pretože dôjde k znížniu P-miest o cca. 50. Začalo sa masovo parkovať v Senci na druhej strane stanice, kde je prekladisko. Ivanka si ešte počká, Reca ide do stavby P+R (aj túto stavbu blokuje ŽSR), ale aspoňZSR ide montovať stojiská B+R priamo na nástupišti.
Reakcia na: Miro #229797:
Dodnes nechápem aký má zmyslel STOPka v NBčkách a trolejbusoch. Veď šofér tam vidí aj keď sa zatlačí dopytové tlačidlo, preto si myslím že by sa to malo aj v nových autobusoch ktoré prídu tento/budúci rok zaintegrovať ako to je v NSkách.

Skôr ma štve dopyt na SU15CNG a Tedomoch, kde neviem kedy je stlačený a kedy nie a či vôbec má funkciu pamätania si požiadavky. Taktiež na Urbanwayoch je ten dopyt taký divný.
Reakcia na: Miro #229797:
No jedine bez dopytu by mali byt Karosy a priznajme si ze tam nie su oznacene ani tlacidla v strope aku maju funkciu.

Mam pocit ze na vacsine busov su pipace vypnute/tlmene. Problem s tym mavali kratke SORky a Irisy/Iveca pri macknuti kocika/vozika.
Reakcia na: dupe #229796:
A nerozčuľuje to vodičov, keď im ľudia zvonia aj pred zastávkami, ktoré nie sú na znamenie?

A tak mi napadlo, keby všetky vozidlá mali dopytové otváranie dverí, táto otázka by stratila zmysel (za predpokladu, že by cestujúci dopyt stláčali v dostatočnom predstihu pred zastávkou).

Reakcia na: Miro #229795:
Co sa moze pokazit, to sa urcite aj pokazi. Vidime to dnes a denne. Preto som rezignoval na vysvetlovanie kde sa ma na co pozerat, jednoduchsie je vsetkych naucit ze VSETKY zastavky su na znacenie. Je to jednoduche a systemove riesenie pre vsetkych cestujucich.
Reakcia na: dupe #229794:
Ja keď prídem do Bratislavy, tak sa orientujem podľa displeja vo vozidle, kde sú zastávky na znamenie vyznačené.
Reakcia na: Jadran #229793:
Kazdemu znamemu, kto pride do Bratislavy hovorim ze je kazda zastavka na znamenie, lebo v niektorych castiach mesta je viac zastavok na znamenie ako tych so standardnym rezimom. Neoplati sa to pamatat.
Reakcia na: 810zssk #229792:
...no lebo to celoplošne kompletne pokazili tí, ktorí preniesli či zaviedli inštitút "zastávka na znamenie" do autobusovej/trolejbusovej dopravy v rôznych dopravných podnikoch. Vďaka tomu ak jedného pekného dňa začneme fungovať na spôsob Prahy, zas bude trvať roky, kým sa k ľuďom dostane, že je nová éra a že tie tlačítka rôzne v autobusoch nie sú ozdobné artefakty od výrobcov.

V prípade električiek a vlakovej dopravy je situácia iná, osobne si myslím, že zastávky charakteru na znamenie by mali/majú praktické (a rozumné) využitie práve pri týchto prevádzkach.
Na železnici na Slovensku to funguje úplne bez problémov (a čo som sa nedávno dozvedel, aj v Maďarsku pribudli "znamenité zastávky" na istých lokálkach), v Bratislave tiež nájdeme mnoho električkových zastávok (napríklad roky rokúce skloňované Krčace), ktoré by sa v pohode mohli prepnúť na režim na znamenie. Zariadenia umožňujúce dať vodičovi znamenie vo vozidlách máme, tak aký je problém?

Pri autobusoch a trolejbusoch je však nemysliteľné, aby vozidlá každý krát "pro forma" zastavovali a rozbiehali sa z ľudoprázdnych zastávok v skorých ranných či neskorých večerných hodinách, lebo sú charakteru "musíš tu stáť aj keby snehuliaci z neba padali". V týchto obdobiach dňa sú jazdné doby drvivej väčšiny liniek kratšie (viac "našponované") ako cez deň a mnohokrát práve tieto nezmyselné zastavovania pre nič za nič spôsobujú ešte nezmyselnejšie meškania, hoci vozidlo aj cesty sú prázdne - stačí jedna takáto zastávka a spoj už nestihne zelenú na najbližšej križovatke. Veľakrát sa tu riešilo, ako je možné, že spoj o piatej ráno / o jedenástej večer mešká 3 a viac minút - no presne takto.

V podniku sa šetrí všade kde sa dá, od pondelka tu už máme dve delené 83-ky, ktoré trávia medzidiel v Dúbravke na konečnej. Ale na zastávkach, "kde sa musí stáť", sa bude zastavovať a rozbiehať stále? Uvedomujú si kompetentní vôbec, koľko to je spálenej nafty?
Kance kancof, kiežby sa toho chytili čím skôr aj u nás. Všade vo svete to funguje bez problémov, nemusíme chodiť ďaleko pre príklad. Nevidím dôvod, prečo práve tu SaToNedá.
Reakcia na: Valec #229790:
Osobitne ocenujem pouzitu formulaciu v tom texte, kedy sa nehovori o "plosnom zavedeni zastavok na znamenie". Kedze ludia (vratane niektorych zamestnancov DP) maju stale rozne predstavy o tom ako funguje zastavka na znamenie, je toto z marketingoveho aj prevadzkoveho hladiska podstatne lepsi sposob komunikacie.
Reakcia na: Valec #229790:
Veľmi dobré, chválim a dúfam že v Bratislave budú mať čím skôr nutkanie okopírovať to po nich.👍
Všechny autobusové zastávky v Praze by v budoucnu měly fungovat ve stejném režimu.

Rádi bychom proto sjednotili charakter autobusových zastávek tak, že již cestující nebudou muset řešit, která zastávka je "na znamení" a která nikoliv, a to následovně:
pro nástup: stačí viditelně stát na zastávce, autobus musí zastavit, pokud na zastávce někdo je.
pro výstup: před výstupem zmáčknout tlačítko STOP, výstup s kočárkem, nebo tlačítko na dveřích.

http://data.pid.cz/jednotny-charakter-zastavek-BUS.pdf

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.